PCO og gravid - hvad gør I med kosten?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

367 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. august 2011

MarieR

Jubiii jeg er gravid - jeg er 7+2 (var til terminsscanning i går)  Det lille hjerte slår og alt ser fint ud. SÅ STORT!!!

Det var noget af en overraskelse da det gik op for mig at jeg var gravid. Jeg har PCO og endomitriose og vi har været i behandling siden januar uden held. Nu holdt vi så pause og what do you know, så klarede vi den alligevel helt selv... Det er slet ikke til at fatte...

Det er helt sikkert min kostomlægning der har gjort en stor del af udslaget men åhh den kost... Jeg er normalvægtig PCO pige og nu hvor jeg er gravid er jeg SINDSSYGT sulten HELE tiden... Jeg prøver at efterleve principperne, men jeg er ved at blive vanvittig... Jeg har også kvalme og madlede - dejlig blanding og jeg kan ikke få det ned jeg plejer at spise... Jeg kan slet ikke klare tanken om kød og jeg har kun lyst til rugbrød og frugt... Hvilket jeg jo burde holde mig fra... arghhhh - er der nogle PCO piger der kan give mig et godt råd?? Skal jeg holde mig til min kostplan eller må jeg godt være lidt mere fleksibel nu jeg er gravid??? Har spurgt min læge og hun meldte klart ud at det kunne hun ikke rådgive om... så what to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

AndreasMor84

Da jeg blev gravid droppede jeg stort set PCO kost principperne Jeg orkede ikke længere at spise efter dem, da jeg var oftere sulten osv. Så jeg spiste sundt og fornuftigt som de nu anbefaler til gravide..

Anmeld

19. august 2011

MarieR

Solstråle2011 skriver:

Da jeg blev gravid droppede jeg stort set PCO kost principperne Jeg orkede ikke længere at spise efter dem, da jeg var oftere sulten osv. Så jeg spiste sundt og fornuftigt som de nu anbefaler til gravide..

Tak for dit svar - det tror jeg egentlig også jeg ender med... Så  længe man spiser sundt kan det vel ikke gå helt galt, men vil jo heller ikke gøre noget der er skadeligt for graviditeten... Det er i hvert fald rart at høre andres erfaring!

Anmeld

19. august 2011

Jonna1979

MarieR skriver:

Tak for dit svar - det tror jeg egentlig også jeg ender med... Så  længe man spiser sundt kan det vel ikke gå helt galt, men vil jo heller ikke gøre noget der er skadeligt for graviditeten... Det er i hvert fald rart at høre andres erfaring!

jeg har også spist som jeg ville syntes som hormonerne steg virkede det som jeg er blevet mere normal altså ikke så meget trang til sukker osv
er 38+1 i dag og har taget 11 kilo på tror jeg er ok for pcoer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.