Hjælp! Baby kløjs i det under eller efter amning!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.580 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Juvelen

Jeg har i dag oplevet at min dreng på 9 dage kløjs i det, efter han har spist. Det er som om han ikke kan få luft/trække vejret før han kommer op.

Jeg forsøger at få ham til at bøvse, både under og efter måltiderne.

Første gang gik der ca. ½ time efter amningen. Senere på dagen kløjs han i det under amningen. Og nu har han lige gjort det igen efter at have sovet i en time, hvor han faktisk kom af med en stor bøvs lige efter maden.

Har det overhovedet noget med amningen at gøre?

Han gjorde lidt det samme et par gange i dagene lige efter fødslen pga. fostervand.

Jeg er nervøs for at lægge mig til at sove, hvis det sker igen i nat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

MelikkazMoar

Juvelen skriver:

Jeg har i dag oplevet at min dreng på 9 dage kløjs i det, efter han har spist. Det er som om han ikke kan få luft/trække vejret før han kommer op.

Jeg forsøger at få ham til at bøvse, både under og efter måltiderne.

Første gang gik der ca. ½ time efter amningen. Senere på dagen kløjs han i det under amningen. Og nu har han lige gjort det igen efter at have sovet i en time, hvor han faktisk kom af med en stor bøvs lige efter maden.

Har det overhovedet noget med amningen at gøre?

Han gjorde lidt det samme et par gange i dagene lige efter fødslen pga. fostervand.

Jeg er nervøs for at lægge mig til at sove, hvis det sker igen i nat!

min datter kløjs også i mælken på en måde .. hun kan få det galt i halsen og så hoste og så  lige trække vejret og så spise igen, min SP sagde det var normalt og det bare forekom fordi hun blev for ivrig?

Anmeld

19. august 2011

1000Ben

Min datter på 3 uger gør det samme. Har fået af vide at det er fordi jeg producerer for meget mælk og at hun derfor aldrig når at få den tykke mælk, så skal pumpe alt det tynde mælk ud, da det giver rigtig meget luft i maven og gør det svært for dem at amme uden at drukne. Ved selvfølgelig ikke om du også føler at du har for meget mælk, men det er inhvert fald helt sikkert at det er ubehageligt og jeg tør heller ikke sove.

Anmeld

19. august 2011

Juvelen

Stefanie8 skriver:

Min datter på 3 uger gør det samme. Har fået af vide at det er fordi jeg producerer for meget mælk og at hun derfor aldrig når at få den tykke mælk, så skal pumpe alt det tynde mælk ud, da det giver rigtig meget luft i maven og gør det svært for dem at amme uden at drukne. Ved selvfølgelig ikke om du også føler at du har for meget mælk, men det er inhvert fald helt sikkert at det er ubehageligt og jeg tør heller ikke sove.

Jeg har i hvert fald så meget mælk at det ofte løber, hvis han slipper eller bare sutter uden at spise.

Hvad gør du så, når det sker? Og sker det under amningen, lige efter eller senere?

Anmeld

19. august 2011

1000Ben

Juvelen skriver:

Jeg har i hvert fald så meget mælk at det ofte løber, hvis han slipper eller bare sutter uden at spise.

Hvad gør du så, når det sker? Og sker det under amningen, lige efter eller senere?

Her er et link: http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion

Hun får det galt i halsen under selve amningen, aldrig efter (med mindre jeg ikke har fået bøvset hende godt nok) Jeg har nu valgt at amme ud før hver amning, sådan at hun ikke skal igennem alt det tynde mælk først, som skaber symptomerne. Håber du kan finde en løsning - da min jo er lidt af en ond cirkel med at producere endnu mere mælk, men har prøvet blokamning og det er virkelig ubehageligt at have et meget lille bryst hele tiden og et KÆMPE stort spændt bryst. Jeg håber ovenstående hjælper dig lidt. 

Knus 

Stefanie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.