HJÆLP!!! Mens hos udviklingshæmmet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2011

Anonym trådstarter

Hej!!

jeg har et virkelig stort problem!

min mands datter på 12, som vi har boende meste parten af tiden har lige fået sin mens. problemet er bare det at hun mentalt kun er ca 7 år.

hun har f.eks svært ved at huske at hun skal tørre sig når hun har tisset (og lugter derfor meget hurtigt "sur")

jeg ved bare SLET ikke hvordan jeg skal håndtere dette. jeg er selv en af dem, der synes at mens er klamt, og helst undgår den

jeg spekulerer på at ringe til lægen for at få p-piller til hende, så hun bare kan tage dem ud i et, men er samtidig meget i tvivl om hvorvidt jeg gerne vil fylde et barn med hormoner

argh!! ved bare slet slet ikke hvordan jeg skal takle dette

jeg har mest af alt lyst til at flygte langt væk

nogen der har lignende erfaringer eller gode råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

kimfrit

Hey kan ikke hjælpe dig, men ville ikke smutte uden af give dig et

Men måske det ikke er en hel dårlig ide og kontakte lægen, og spørger hvad han synes???

Anmeld

18. august 2011

Kløver

kender ikke til det, men ville også give kram, og synes også lægen er en god ide, at få råd og vejledning hos, ellers kan det være dansk handicap forbund kan hjælpe 

Anmeld

18. august 2011

mariamiss6

Jeg tænkte som dig, med pillerne.... Men du har ret det er nok alt for mange hormoner til sådan en ung sag...

MEN ring til lægen eller diverse opholdssteder, de har helt sikkert et godt råd

Anmeld

18. august 2011

raca

jeg ville syntes p-piller og ligende ting ville være i overkandten.. hun er jo kun et lille barn med den endnu ikke færdig udviklet krop..og hvad med hendes mor.. hvor er hun hende i det her.. for jeg ville blived eder spædnt tosset hvis nogle gav min datter p-piller som 12 årig...

handicap forbund og ligende foreninger må havde vejledning til hvordan man takler det..

og ja jeg kan se det er et problem at hun ikke helt forstår renligheden omkring det.. men så må du eller hendes far.. hjælpe hende med et ekstra bad osv.. hun er jeres ansvar.. og man ville jo ikke lade en barn med afførings inc gå med lort i bleen forde man syntes lort fra en 7 årig var klamt.

så i har ansvaret og må tage det og ikke lade jer mærke med at i syntes det er klarm..

men ja søg sparring hos læge og handicap foreninger..

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

1000 tak from krammer og svar!

ja... må nok ringe til lægen i morgen samt hendes skole (hun går på specialskole, så de må vel vide hvordan og hvorledes?) men shit altså! havde vel et eller andet sted håbet på at hun måske aldrig fik sin mens, eller i hvert fald ikke før om mange år når hun måske ville være moden nok til at klare sit "lort" selv:p

Anmeld

18. august 2011

MosterA

Anonym skriver:

Hej!!

jeg har et virkelig stort problem!

min mands datter på 12, som vi har boende meste parten af tiden har lige fået sin mens. problemet er bare det at hun mentalt kun er ca 7 år.

hun har f.eks svært ved at huske at hun skal tørre sig når hun har tisset (og lugter derfor meget hurtigt "sur")

jeg ved bare SLET ikke hvordan jeg skal håndtere dette. jeg er selv en af dem, der synes at mens er klamt, og helst undgår den

jeg spekulerer på at ringe til lægen for at få p-piller til hende, så hun bare kan tage dem ud i et, men er samtidig meget i tvivl om hvorvidt jeg gerne vil fylde et barn med hormoner

argh!! ved bare slet slet ikke hvordan jeg skal takle dette

jeg har mest af alt lyst til at flygte langt væk

nogen der har lignende erfaringer eller gode råd???

For det første ville jeg, hvis jeg havde det med mens som du har det, sørge for at jeg ikke overføre min holdning til min mands datter. Derefter vil jeg tage en snak med hende om at det nu er endnu mere nødvendigt at hun sørger for at tørre sig ordenligt, velviden at det muligvis ikke hjælper.

Ydermere tænkte jeg på om hun ikke går i skole eller har et andet tilbud i dagtimerne hvor hun er sammen med andre der er i samme situation som hende. Hvis hun gør det ville jeg tage kontakt til den der er hendes kontakt person og tage en snak med h*n om hvordan du skal håndtere det, for du er sandsynligvis langt fra den første der står med dette dilemma. 

Håber du/I finder en løsning 

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

he raca og tak for svar.

hendes mor er desværre fuldstændig ligeglad med hende det meste af tiden, og bor i den anden ende af landet. så hende ser vi meget lidt til.

dog da vi søgte om aflastning, der mente hun godt hun ville blande sig og nægte. men desværre ikke fordi hun ville se mere til hende, men for at være på tværs

og tor mig, hun skal nok blive sur uanset hvad vi gør :p

jeg vil liige påpege, at det "kun" er mentalt hun er 7 år. jeg tvivler sq også meget på om jeg ville klare at tørre et 12 årigt barn, der ikke kunne finde ud at tørre sig selv ordenligt efter at have skidt det ville i hvert fald have været nemmere hvis det var et 7 årigt barn.

@ MosterA: tro mig, jeg prøver at håndtere dette med et smil og fortæller hende at hun nu er ved at blive en voksen kvinde. og gør hvad jeg kan for at hun ikke ser at det påvirker mig på den måde det gør. -men indeni er jeg lige ved at kaste op, for synes virkelig deter klamt at skulle komme så tæt på en anden "kvindes" mens!! og bare tanken om at det skal fortsætte i mange år fremover gør mig mildt sagt rædselsslagen.

men jo, vil kontakte hendes skole i morgen og prøve at sparre med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.