Gravide i Københavns området?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. august 2011

LVO

Vi har lige fundet ud af, at jeg er gravid.. Kæmpe overraskelse, hi, men efter vi lige havde vænnet os til tanken, er det en dejlig overraskelse.

Jeg synes det kunne være lidt sjovt at skrive med andre fra Københavns området, ikke for at afskrive andre, alle er velkommen til at skrive :-)

Jeg er 28, så er ikke helt ung, men synes alligevel det er en vild tanke, at jeg nu er gravid. Skal til mit første læge besøg på mandag, så det bliver jo spændende. Der er så mange tanker, der kører rundt, og det er lidt hyggeligt at have en lille dejlig hemmelighed.

Hvad har I andre af tanker?

Hilsen Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

babylicious

Hej!

Jeg er fra Kbh og sat til at føde omkring 29. marts.

Lidt om mig selv: 29 år, første barn, enorm spændt, lidt nervøs, men vigtigst af alt UTROLIG lykkelig.

Jeg har i dag været ved lægen for at få styr på terminen, da de ikke ville henvise mig til en gynækolog. Så måtte nøjes med at blive befamlet og sådan cirka sat til 29. marts. Men det er ok, der venter en NF scanning 19. september, så må vi se den lille dér.

Fik samtidig taget blodprøver i dag, og skulle i den sammenhæng for øvrigt lige vælge sygehus hvor jeg gerne vil føde... og så tænkte jeg bare "shit.. altså jeg ved endnu ikke om den bliver der, og burde jeg tale om det her med min mand?"  - men det endte med Hvidovre Hospital, så håber der er nogle herinde med gode erfaringer derfra.

Så det er min erfaring med første lægebesøg - før det officielle hvor man laver vandrejournalen.

Anmeld

19. august 2011

FrkDitte

Hejsa,

Jeg er fra Måløv lidt uden for KBH og er sat til 3. april. Men da jeg gerne vil føde ved kejsersnit bliver det sikkert i marts måned.

Jeg er 32 og det er første barn. Kæresten og jeg er superlykkelige..

Jeg har også valgt Hvidovre, da jeg har læst en masse godt herom.

Var til 1. lægebesøg i mandags. Da var jeg 7+0. Lægen skulle have en urinprøve og en blodprøve, tog blodtryk og så snakkede vi bare om kost og sygdomme i familen og osv. Og så lavede hun vandrejournalen. I næste uge skal jeg ringe ind til Hvidovre og bestille tid til NF skanningen.

Ingen gyn. undersøgelse.

Kæresten var med og det var faktisk ham der stillede flest spørgsmål..

Jeg har endnu ikke mærket særlig meget til graviditeten.. ingen kvalme. Synes engang i mellem jeg er lidt træt..men det er også det hele..

Knus Ditte, nu 7+4

Anmeld

26. august 2011

katrineoerum

Hej

Jeg heder Katrine og bor med min mand og to børn på nørrebro. Vi venter vores 3. barn til april.

Jeg skal traditionen tro (det er der jo ved at være) føde på rigshospitalet. Ikke mindst fordi jeg kun har haft gode oplevelser der men også fordi jeg går til andre kontroller der og så er det altså bare nemmeste at journalen ikke skal sendes rund.

Det er lidt overvældende at skulle føde nummer tre allerede før jeg fylder 29. Før jeg møde min mand havde jeg ingen planer om at skulla have børn før de 30 men tingene skal jo nogle gange gå lidt hurtiger når man gifter sig med en der er 16 år ældre end en selv.

Mine tidliger mødregrupper har været okay men jeg synes jeg har manglet nogle jeg virkelig klikker med og ikke mindst kan jeg godt synes det er lidt kedeligt at ingen af mine veninder har børn. De er dog stadig gode til at tage med på legepladsen men altså søndag formiddag hvor det tit kunne være  at lave noget sammen.... ja der ligger de jo altså med tømmermænd..... og det er jo forståeligt nok.

Det kunne være fedt at møde andre ligestillede med børn hvis nogen er frisk på det.

Hilsen Katrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.