Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2011

FrkDitte

Selvom der er længe til jeg har termin har jeg lige lidt spørgsmål.

Til jer der fik planlagt kejsersnit, hvor længe inden gik i på barsel? Var det bare en måned inden den planlagte tid?

Knus D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Trunte<3

her holdte vi ( arbejdsgiver og mig) til Termins datoen.

Tror generelt det er det man gør.

ved min første graviditet gik jeg 16 dage over tid, så "det går nok lige op" med dagene hehe

Anmeld

18. august 2011

AndreasMor84

Det er altid terminsdatoen man følger - så vidt jeg ved..

Anmeld

18. august 2011

Mka

Jeg skulle mene at det er din overenskomst der bestemmer hvornår du går på barsel, og det er ligemeget om det er Pks eller alm fødsel Hvis du har en ganske alm graviditet, ellers skal man have en sygmelding, hvis du skal gå før. Hvis du går far 4 uger før, og dit kJ bliver sat 14 dage før termin, er jeg ikke sikker på om du må gå fra de14 dage før, men tror det ikke. Private går for det meste fra 4-6 uger før, og offentlige 6-8 uger før.

Anmeld

18. august 2011

Mka

Solstråle2011 skriver:

Det er altid terminsdatoen man følger - så vidt jeg ved..

Ja det mener jeg også. Selvom at man så får en korter barsel, men det ville man også få hvis man fødte før tid.

Anmeld

18. august 2011

FrkDitte

Tak for jeres svar..

Håber at kunne gå så længe som muligt op til...

knus D.

Anmeld

18. august 2011

Svenne

En fra mit arbejde fik at vide af kommunen, at hun kunne gå på barsel 4 uger før kejsersnitsdatoen, når den var planlagt.. Så det var jo egentligt 6 uger før termin.

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

FrkDitte skriver:

Selvom der er længe til jeg har termin har jeg lige lidt spørgsmål.

Til jer der fik planlagt kejsersnit, hvor længe inden gik i på barsel? Var det bare en måned inden den planlagte tid?

Knus D.

Min chef er sat 12 dage efter mig, men da hun skal have pks, så gik hun på barsel før mig. Når det er planlagt er jeg sikker på, at det er min. 4 uger før su skal gå på barsel. Medmindre du er ansat under andre forhold. Så vil det stå i din kontrakt. Men du har KRAV på de minimum 4 uger fra du er sat. Også selvom det er planlagt kejsersnit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.