Højt SF mål = Stor baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.149 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. august 2011

jeanett1988

Hej allesammen

Var ved 2. lægebesøg i tirsdags hvor lægen målte mit SF mål til 31. Jeg var 27+4, og ifølge kurven ligger den en del over (svarer til en som er gravid i ca. 32 uge). Lægen kommenterede slet ikke på at det lå for højt, men sagde at alt så fint ud. Han må have haft tralvt den dag, for var nærmest ude af døren inden jeg kom ind. 

Men efter jeg kom hjem har jeg ikke kunnet få det ud af hovedet om jeg mon har en stor baby i maven. I min familie er der tendens til små babyer, men nu kan jeg ikke lade være med at tænke om baby er alt for stor 

havde bare lige brug for at dele det med nogen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

MajseMaja

jeanett1988 skriver:

Hej allesammen

Var ved 2. lægebesøg i tirsdags hvor lægen målte mit SF mål til 31. Jeg var 27+4, og ifølge kurven ligger den en del over (svarer til en som er gravid i ca. 32 uge). Lægen kommenterede slet ikke på at det lå for højt, men sagde at alt så fint ud. Han må have haft tralvt den dag, for var nærmest ude af døren inden jeg kom ind. 

Men efter jeg kom hjem har jeg ikke kunnet få det ud af hovedet om jeg mon har en stor baby i maven. I min familie er der tendens til små babyer, men nu kan jeg ikke lade være med at tænke om baby er alt for stor 

Jeg er i uge 32+3 og mit SF mål blev idag målt til 35 og for 14 dages tid siden til 30.. Og fik af vide det er helt normalt, så bare rolig.. Mon ikke du som mig får en bebs der vejer lidt over de 3500? Her skyder vi ham til at blive 3800 ca..

Anmeld

18. august 2011

132319

Jeg tror ikke at det har noget som helst at sige.

Første gang lå mit SF mål langt langt under gennemsnittet men jeg fødte 34+1 og han vejede 2320 gram -Lidt over gennemsnittet

Anden gang var min mave lige præcis gennemsnitlig og jeg fødte 36+6 og min datter vejede 32000 gram -Også lidt over gennemsnittet.

Jeg forstår ikke de der SF-mål, altså hvad de skal bruges til

Anmeld

18. august 2011

jeanett1988

MajseMaja skriver:

Jeg er i uge 32+3 og mit SF mål blev idag målt til 35 og for 14 dages tid siden til 30.. Og fik af vide det er helt normalt, så bare rolig.. Mon ikke du som mig får en bebs der vejer lidt over de 3500? Her skyder vi ham til at blive 3800 ca..

Godt at høre. Blev bare en smule nervøs nu hvor lægen slet ikke kommenterede på det 

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

jeanett1988 skriver:

Hej allesammen

Nej, overhovedet ikke nødvendigvis! Da jeg var til jordemoder sidst var mit symfysemål også en 4 cm over normalen eller sådan noget, og det skyldes kun, at den lille har presset sig langt op i min brystkasse, i stedet for at være længere nede mod "udgangen" - Og så bliver symfysemålet større, sagde min læge

Anmeld

18. august 2011

Anonym11

Slet ikke!Mit SF mål ligger konstant 2-3cm under normalen og min baby ligger i den høje ende!

Anmeld

18. august 2011

betjenten

jeanett1988 skriver:

Hej allesammen

Jeg havde gennem min sidste graviditet, et "højt" SF mål... Og ja min jormoder skød også lillemanden til stor og lang baby, men ud kom han 40+6 og ja han vejede 2750 g og var 49 lang... Så nej det havde i hvert fald ikke noget at sige i mit tilfælde

Anmeld

18. august 2011

Puller

Jeg havde hele vejen igennem et højt SF-mål. På et tidspunkt var jordemoderen i tvivl om, om der kunne være to.

Min jordemoder skønnede vores dreng til at han ville veje min. 4500 g ved fødslen.

Men han vejede kun 3150, det viste sig at være alt for meget fostervand der gjorde det høje SF-mål

Anmeld

18. august 2011

Muffinmus

nope 3440 g...og mit lå langt over hver gang-...fordi ingen af dem måler helt ens...så det skal du ikke være bange for:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.