Camulla skriver:
Hej piger 
Jeg har brug for gode råd og info og håber at nogle kan give mig det 
Da jeg var til NF for snart 2 måneder siden, blev jeg kaldt til samtale med en overlæge umiddelbart efter scanningen. Det er min 2. graviditet og hun fortalte mig, at eftersom min søn på nu knap 3 var så stor ved fødslen (4210 g.) og eftersom fødslen slet ikke forløb som den helst skulle, skulle jeg tage stilling til hvordan denne fødsel skal forløbe, når vi når så langt, om jeg vil have kejsersnit eller om jeg vil føde normalt.
Og eftersom han var så stor og jeg ikke var så stor, skal jeg nu have taget 2 glucosebelastninger (på onsdag hvor jeg er i uge 20) og så igen i uge 30. Bare for en sikkerheds skyld. Og jeg er så nervøs for at jeg har graviditetssukkersyge. Min mor havde det da hun var gravid med mig og jeg har derfor 8 gange så stor chance for at få det.
Er der nogle som har erfaringer med graviditetssukkersyge og som kan fortælle mig lidt om det? Ved faktisk ikke rigtig noget udover at jeg selvfølgelig skal spare på de søde sager 
På forhånd tak fra en nervøs mor 18 + 5 ... 
Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge efter glukosebelastningen i i uge 30, og den var positiv.
Blev så sendt til en diætist, og til samtale med en sygeplejerske, der viste hvordan jeg skulle tage mit blodsukker osv.
Jeg skulle bare tage mit blodsukker hver dag, og spise fornuftigt. En enkelt gang bagte jeg kage, og spiste noget om aftenen, og jeg kunne se det på blodsukkeret næste morgen, så man lærer hurtigt hvad man kan spise, og ikke spise.
Viser det sig at du har sukkersyge, vil jeg så sige, at det ikke er det store problem, langt de fleste kan klare sig med at spise sundt, kun få skal have insulin.
Sukkersygen forsvandt med det samme efter fødslen, men vi var forberedte på at ligge der i 5 dage, da både den lille og jeg skulle tjekkes og have målt blodsukker