Så har jeg meldt mig :) Glæder mig til at lære jer at kende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2011

MisMille

Hej tøser 

Jeg er ny her og venter mit første barn til marts sammen med min mand  vi glæder os rigtig meget, da det er et rigtig ønskebarn..!

Har læst nogle er jeres debatter og kan se mange er jeg har 1. lægetid i uger 8-9 

Jeg er selv 10+2 og ringet til lægen da jeg var 5 uger henne.. men de ville først se mig i uge 13   er der andre der har oplevet det?? - Fik svaret at de fleste aboter i de første 12 uger og derfor ville de ikke se mig..

Skriftet læge her i går, da jeg gerne ville have 1. lægesamtale før nakkefoldsskanning som vi har den 1. september  og han fat heldigvis en tid til mig 2 dage før..

Men har bare været så ked af det over det hele, da jeg selvfølge også har spørgsmål om alt muligt.. 

Men nu ser jeg frem til at møde min nye læge, og rigtig forstående og god  og som min mand siger bedre at skrifte nu frem for at vente til man er længer henne..

Glæder mig til at følge jeg alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

GitteC78

Velkommen til....

Min læge ville først se mig i uge 12 pga. ferie osv. Da jeg ventede mit første barn, var jeg allerede afsted i uge 7. Men tror det er forskelligt fra læge til læge. Men synes det er meget underligt at din gamle læge først ville se dig når du var i uge 12.

Hvornår har du termin? Jeg er lige gået ind i uge 13 i dag og har termin 1 marts. Jeg håber snart at få brev fra sygehuset om tid til scanning

Anmeld

18. august 2011

<3

Hej og velkommen.

Jamen de fleste aborter sker jo inden uge 12 også selvom det overhovedet ikke er rart at høre når der endelig er en lille prut indeni maven. Min første graviditet fik jeg skæld ud over at jeg først kom i uge 8 når jeg nu vidste det siden uge 3 og med nr. 2 og ny læge ville han se mig i uge 10 og har måttet presse for at få en vj inden nf...

Der er vist bare forskel på læger og praksisser omkring en graviditet

Men dejligt at høre med nf d. 1 sept - min ligger på mandag d.22 og jeg glæder mig så meget især fordi jeg skal fortælle min søde dreng det bagefter <3

Anmeld

18. august 2011

MisMille

GitteC78 skriver:

Velkommen til....

Min læge ville først se mig i uge 12 pga. ferie osv. Da jeg ventede mit første barn, var jeg allerede afsted i uge 7. Men tror det er forskelligt fra læge til læge. Men synes det er meget underligt at din gamle læge først ville se dig når du var i uge 12.

Hvornår har du termin? Jeg er lige gået ind i uge 13 i dag og har termin 1 marts. Jeg håber snart at få brev fra sygehuset om tid til scanning

Jeg har regnet ud jeg vil have termin den 10-11 marts og gå ind i uge 11 på lørdag  Men ja, synes jeg har hørt så meget forskelligt omkring 1. lægetid.. 

Men nu ser vi fremad og glæder os til at komme ind i processen..

Håber brevet snart komme  

Anmeld

18. august 2011

MisMille

mrs X skriver:

Hej og velkommen.

Jamen de fleste aborter sker jo inden uge 12 også selvom det overhovedet ikke er rart at høre når der endelig er en lille prut indeni maven. Min første graviditet fik jeg skæld ud over at jeg først kom i uge 8 når jeg nu vidste det siden uge 3 og med nr. 2 og ny læge ville han se mig i uge 10 og har måttet presse for at få en vj inden nf...

Der er vist bare forskel på læger og praksisser omkring en graviditet

Men dejligt at høre med nf d. 1 sept - min ligger på mandag d.22 og jeg glæder mig så meget især fordi jeg skal fortælle min søde dreng det bagefter <3

Ihh, det er jo snart  jeg tæller lidt dagen til min nf, det er jo første gang men ser den lille.. 

Synes nemlig også bare jeg fik skæld ud af sekretæren og blev lidt forvirret, da hun ikke ville prøve at finde en løsning.. 

Hvor gamle er din dreng?  kan godt forstå du glæder dig til at fortælle det 

Anmeld

18. august 2011

Silja&Noam

Ejj det kan man da ik tillade sig at sige. Uanset om man abortere eller ej så skal man tages seriøst som alle andre gravide. Du har ret til den undersøgelse mellem uge 8-10, det har jeg altid fået at vide. Godt du skiftede læge så forstår så ik du kan få tid til NF uden at ha været til læge og blive undersøgt, især når det første barn. Meget mærkelig læge du havde der glæder mig til at høre når du har været til læge og NF og velkommen til og stort tillykke

Anmeld

18. august 2011

<3

MisMille skriver:

Ihh, det er jo snart  jeg tæller lidt dagen til min nf, det er jo første gang men ser den lille.. 

Synes nemlig også bare jeg fik skæld ud af sekretæren og blev lidt forvirret, da hun ikke ville prøve at finde en løsning.. 

Hvor gamle er din dreng?  kan godt forstå du glæder dig til at fortælle det 

Jamen følelsen af hele tiden at blive skældt lidt ud tror jeg desværre lidt hænger sammen med at være 1.gangs gravid mest fordi man er så følsom og vil det bedste/rigtige. Den her gang er jeg meget mere rolig og kold overfor dumme bemærkninger fordi jeg ved jeg gør det fint og ja jeg glæder mig sådan til at fortælle min snart 4årige at han skal være storbror mest fordi han har efterspurgt en lillebrøster længe

Anmeld

18. august 2011

MisMille

SiljasMoar skriver:

Ejj det kan man da ik tillade sig at sige. Uanset om man abortere eller ej så skal man tages seriøst som alle andre gravide. Du har ret til den undersøgelse mellem uge 8-10, det har jeg altid fået at vide. Godt du skiftede læge så forstår så ik du kan få tid til NF uden at ha været til læge og blive undersøgt, især når det første barn. Meget mærkelig læge du havde der glæder mig til at høre når du har været til læge og NF og velkommen til og stort tillykke

Det tror jeg kommer an på hvilke hospital man er tilknyttet  på Hvidovre bestiller du det over nette via en formular, så det var meget nemt.. og de var super sød, da jeg ringet op omkring vandrejournal  for jeg var jo ikke sikker på om jeg kunne nå at få lavet den.. 

Anmeld

20. august 2011

micho

hej til jer alle.

synes det virker meget mærkeligt, for jeg var hos min gynækolog i 5 uge og blev scannet.. derefter pga af alle havde jo ferie i juli mdr. så var hos en anden gynækolog i 7+4 og blev scannet. og derefter hod min læge i 7+5 og der fik jeg den der bog om graviditet, fødsel og den nye familie... og der står at førstegangs fødende ska til egen læge imellem 6-10 uge.. så din GAMLE læge er da helt væk... men godt du skiftede, og et stort tillykke med den lille ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.