Eva skriver:
Uha, det ville jeg godt nok aldrig turde.:-o altså at føde hjemme...
Men dejligt at du fødte på den måde ønskede, det burde alle.*S*
Knus Eva..som også har haft perfekte fødsler...to ks..:)
Hvorfor ikke? Statistisk set er det det sikreste for både mor og barn? Også når man regner dem med som bliver sent på et sygehus pga komplikationer, på hjemmefødselfronten. Så det burde faktisk være omvendt at man ikke ture føde på et sygehus, for det er faktisk der det går galt.
Jeg har lige født en stjernekigger der stod skævt, med meget dårlige veer, inde i min seng, jeg er SLET ikke i tvivl om at havde jeg været på et sygehus var det blevet en meget ubehagelig fødsel, der var hun med stor sansynlighed blevet taget med en kop, og jeg havde fået ve-stimulerende, med der til hørende ve-storm (hvilket er meget ubehageligt, det har jeg prøvet en gang, og er lykkelig for at jeg var her hjemme, for så var det bare ikke en mulighed... desuden tror jeg slet ikke det er sundt for ungerne) Nok var det ikke fedt at have 2 hænder oppe i en under veerne (for at skubbe hinden lige for hendes hoved) og nok var det ikke fedt med en stjernekigger, men det ville have været mange gange mere ubehageligt hvis der var blevet stoppet en kop op og lagt ve-drop, og det ville der hvis jeg havde været et sted hvor de kunne gøre det.
Vi har ikke et særlig stor hus (og har faktisk ikke plads til de 3 børn vi har) så vi har snakket om at flytte, det kan jeg simbelthen ikke, min datter er blevet født i det her hus, det kan jeg ikke bare flytte væk fra (så det bliver tilbygning) den dag vores seng ikke kan mere, tror jeg jeg dør *gg* den vil jeg ikke af med, min datter er for pokker født i den, og har tilbragt de første 5 timer af hendes liv kun i den, det kan man da ikke skilde sig af med... det er så ulæmben vede at føde hjemme, men til gengæld også den eneste, i mit tilfælde.
Anmeld