Min hjemmefødsel d.13/8-2006

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. februar 2008

H+S Skjolgborg.

så kom vores dejlige langt vente datter..
Victoria hulstrøm..
D.13/8-06 kl:22.06.

det hele starte kl:4.30 at jeg vågne og skulle tisse opdage at jeg blødte sms til min jdm anne og camilla da det var de to der have vagten.kl:6 ringe camilla de var ude til fødsels derfor svar de ikke lige med det samme det var også helt ok
jeg skulle se det ad også ringe igen om ½ time hvis jeg stadig syntes jeg bløde som en mens.ca kl:6.30 ringe jeg så anne syntes jeg skulle tag på sygehuse lige for et tjek så ville hun og camilla måske lige kigge ude senere hvis det var ellers skulle jeg ringe til anne.
Vi gjorede benjamin klar og tog derud på vej i bilen tror vi at jeg fik lidt vandafgang pga jeg hoste.vi var på slagelse sygehus ca kl:7.15-7.30
fik kørt ctg på maven den så fin ud og viste ikke veer kun pluk-veer og aktiv liv af den lille.anne og camilla kom ca kl:8.30 og anne tog over hun lave en gyn på mig og sagde jeg var åben ca 1½ cm og blød og mini livmoderhals tilbage hun sprugt om jeg ville blev der eller om vi ville hjem også ring til hende når veerne starte..vi tog så hjem da vi jo ønske at føde hjemme og jeg jo godt måtte tag hjem da alt jo var fint.
Vi tog forbi svigermor og spiste så morgen mad der få det nået vi jo ikke inden vi kørt til sygehuse.
derefter kørte poul benjamin og mig hjem så vi kunne slappe lidt af og poul kørt ud til sin mor for at lave nået på bilen jeg skulle så sms eller ringe hvis der var det midste.
Kl:11.37 sad jeg på com og msn med en del menneske f.eks pia min dejlig veninde jeg tror at jeg fik min første små ve der de kom og gik som lort mellem 3min og 1time imellem dem pia og jeg to tid over msn sammen til sidste msn jeg at jeg ville ligge mig lidt på sofaen for at se om det stoppe eller tog til jeg sov ca 1 time.Men endelig kl:14.55 vågne jeg med et og nu tog de da godt nok til og kom mellem 3-14 min i mellem
poul,svigermor anne og camilla blev kontakte svigermor kom som den første ca ½ time efter jeg have ringe derefter kom poul anne og camilla som jo fik sove lidt efter at ha taget i mod en baby om natten kom så ca kl:17.00-kl:17.30.Resten er taget udfra hvad anne eller camilla har skrive.
Håber jeg har skrive det rigtigt nok ellers ligger fødselskrivelsen linger ned

kl:17.30
urgelmæs.veer siden ca kl:11.37 god hjl.vandafgang i morgens.klart.tegnblødning s.i morgens(lidt rigelig- derfor til us på slagelse sygehus) Jndv us:livm.mund 3 cm,tyndt H fast i bi (-)

kl:18.30
god hjl-19.30 tiltagende veer,god hjl-varme ingefær som lindring.

kl:19.20
tiltagende veer hjl god.

kl:19.45
gode veer.kommer i kar.

Kl:20.10
Gode veer effekt af vandet
hjl god

Kl:20.35.
Gode hjl

kl:20.55.
Går op af karret lidt+vandladning.hviler på siden .

kl:21.10.
Hovede 1 fgr.o.spine.orif.5-6 cm,blød og eftergiveligt.klart fostervand.hjl.fin

Kl:21.45.
I kar
21.45 gode veer.hjl fin

Kl:21.49.
Fin veer,hovd ,lige på bb.

Kl:21.55.
Hoved på bb,press spontant,der lyttes fin hjl

K l:22.06.
Fødes 1 lev.pige i ugelm.baghovedpre x)=en hånd på venstre kind.
apgar 10/1,10/5.
på land v:3150 og cm:50
der gives k-vitamin 0.1 ml i.m

Kl:22.18
Fødes moderkagen spontant.Skønnes foof.3kar i ns v 450 g
livmoderen herefter velkontrahenet.ringe blødning.livm.hals ses i introtus der gives methergin im bristninger.lille brist.ve labia.sut.ikke.med-bristin.per.2 knuder.pigen lægges til bryst og sutte meget fint.

:))knus fra henriette31;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Regine

ej hvor er det bare sjovt at læse for jeg har også født hjemme med anne og camilla.... hehe

det er bare det beste man kan gøre... de to kvinder er bare super skønne...:D

knus Regine

Anmeld

14. marts 2008

H+S Skjolgborg.

JAAAAAAAAAAAAAaaaa de er super søde....
det er det bedste jeg har opleve....
knus fra henriette;):P:D(L)

Anmeld

14. marts 2008

Honningblomst

Uha, det ville jeg godt nok aldrig turde.:-o altså at føde hjemme...
Men dejligt at du fødte på den måde ønskede, det burde alle.*S*
Knus Eva..som også har haft perfekte fødsler...to ks..:)

Anmeld

15. marts 2008

H+S Skjolgborg.

:D..Syntes ikke der er nået af være bange for/turde forddi hva gjorede man i gammeldag..Man snakke jo om det med jdm.en også om hvis nået gik galt også ville man hurtigt blev hente og kørt på sygehuse og til sygehuse fra hvor jeg boede tog det kun 15-20 min i bil.Mden hvis man ikke har haft en nem fødsel 1 gang osv ville jeg nok heller ikke have født min datter hjemme eller hvis man have mega langt til sygehuse....

Eva skriver:

Anmeld

22. marts 2008

MUTT3

Eva skriver:

Hvorfor ikke? Statistisk set er det det sikreste for både mor og barn? Også når man regner dem med som bliver sent på et sygehus pga komplikationer, på hjemmefødselfronten. Så det burde faktisk være omvendt at man ikke ture føde på et sygehus, for det er faktisk der det går galt.

Jeg har lige født en stjernekigger der stod skævt, med meget dårlige veer, inde i min seng, jeg er SLET ikke i tvivl om at havde jeg været på et sygehus var det blevet en meget ubehagelig fødsel, der var hun med stor sansynlighed blevet taget med en kop, og jeg havde fået ve-stimulerende, med der til hørende ve-storm (hvilket er meget ubehageligt, det har jeg prøvet en gang, og er lykkelig for at jeg var her hjemme, for så var det bare ikke en mulighed... desuden tror jeg slet ikke det er sundt for ungerne) Nok var det ikke fedt at have 2 hænder oppe i en under veerne (for at skubbe hinden lige for hendes hoved) og nok var det ikke fedt med en stjernekigger, men det ville have været mange gange mere ubehageligt hvis der var blevet stoppet en kop op og lagt ve-drop, og det ville der hvis jeg havde været et sted hvor de kunne gøre det.

Vi har ikke et særlig stor hus (og har faktisk ikke plads til de 3 børn vi har) så vi har snakket om at flytte, det kan jeg simbelthen ikke, min datter er blevet født i det her hus, det kan jeg ikke bare flytte væk fra (så det bliver tilbygning) den dag vores seng ikke kan mere, tror jeg jeg dør *gg* den vil jeg ikke af med, min datter er for pokker født i den, og har tilbragt de første 5 timer af hendes liv kun i den, det kan man da ikke skilde sig af med... det er så ulæmben vede at føde hjemme, men til gengæld også den eneste, i mit tilfælde.

Anmeld

22. marts 2008

Honningblomst

Synes det er fint at I føder hjemme...jeg ville stadig ikke turde...men jeg ville nu heller ikke turde føde almindeligt.
Med min fødsel i baghovedet, så er min intuition og fornemmelse af at det ville være farligt for mine børn, at jeg prøver at føde hjemme, helt rigtig.
Så det er muligt der er en masse statistikker, men laver jeg min egen statistik kun på mig, så ville den sige at det var livsfarligt at føde hjemme for mine unger...;o)
Knus Eva...

Anmeld

22. marts 2008

Pia.

Lyder som en god oplevelse... :) Havde en meget stor drøm om at føde hjemme her 3 gang, men min mand var så bange for det, han kunne slet ikke forstille sig at blive tryk ved at jeg/vi skulle være hjemme, hvis nu noget skulle gå galt... I dag er jeg sørme glad for jeg ikke fødte hjemme, for jeg fik problemer under min 3 fødsel og var meget glad for de rigtige mennesker var der på det rigitige tidspunkt... :'( Knus Pia.

Anmeld

24. marts 2008

H+S Skjolgborg.

:'( hej eva.. Jamen så ville du også hvis du sagde til din jdm du ville føde hjemme få afvide det måtte du ikke hvis du med 1 barn ikke har født normal er anden gang er chnacer for det ville ske igen så ville en hver jdm sige nej til føde hjemme.. de vil ikke tag chancen.. men er det første gang og alt virker fint osv så tør de godt tag chancen og er der det midste ringer de til sygehuse osv også er det bare afsted jeg var også lidt tæt på at komme på sygehuse men det var efter jeg have født pga min livmoder kom næsten med ud den kom ret meget med ud men jdm skubbe den op igen og jeg skulle så lave 50 bækkenøvelser de næste 12 uger og til 10 ugers tjekke hos lægen så det stadig ikke godt ud og 5 mdr efter heller ikke helt godt kom på sygehuse og den dag i dag er min livmoder kun en cm oppe kan af og til mærke den når jeg tør mig især efter afføringen undskyld mit ord.men de vil ikke operere mig før jeg er færdig med af føde børn + min blære har taget skade da jeg føde første gang så kan ikke holde altid på vanden det første år med min søn var det begge del jeg ikke kunne holde på.. Men hvis jeg skal have flere vil jeg gerne føde hjemme igen i stuen i vores hus... Men hvis ikke så har jeg det også fint med sygehuse det tager 15-20 min dertil ca herfra i bil... Knus fra henriette :) [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Synes det er fint at I føder hjemme...jeg ville stadig ikke turde...men jeg ville nu heller ikke turde føde almindeligt. Med min fødsel i baghovedet, så er min intuition og fornemmelse af at det ville være farligt for mine børn, at jeg prøver at føde hjemme, helt rigtig. Så det er muligt der er en masse statistikker, men laver jeg min egen statistik kun på mig, så ville den sige at det var livsfarligt at føde hjemme for mine unger...;o) Knus Eva...[/citat]

Anmeld

24. marts 2008

H+S Skjolgborg.

hej mutt3
jeg er også ked af vi ikke købte et føde kar på en måde..og jeg er også ked af vi er flytte på en måde men boede jo kun i en 4 værelse lejlighed på 85-86 kvm og 3 børn og to voksen så er der ikke meget plads derfor flytte vi i hus og jeg hved da skal jeg have flere vi jeg føde i vores stue lige mere hved jeg ikke *SS*
;)

Hved bare begge min to fødsel har været gode på hver deres måde og ikke så hård troede endelig det ville gøre mega ondt af føde.
Men syntes nu veerne var værre begge gange ind press veerne + af føde victoria hovede gjorede dog mindre ondt af få ud ind benjamin..

sådan føde jeg dem osv..

Min skønne søn føde jeg på sygehuse og han er min første føde.
Det tog 9 ½ time fra starte til slut.
Men have øvøv 1 time og 15 mine press veer..
Han veje 2920 G og var 50 CM født ham kl:16.29

Min dejlig pige.Hun blev føde hjemme i stuen i et stort fødekar
og det tog 7 timer fra start til slut og kun 10½ mine press veer.
hun veje 3150 G og 50 CM født kl:22.06

hendes står jo også herind...
:)

MUTT3 skriver:

Eva skriver:

Hvorfor ikke? Statistisk set er det det sikreste for både mor og barn? Også når man regner dem med som bliver sent på et sygehus pga komplikationer, på hjemmefødselfronten. Så det burde faktisk være omvendt at man ikke ture føde på et sygehus, for det er faktisk der det går galt.

Jeg har lige født en stjernekigger der stod skævt, med meget dårlige veer, inde i min seng, jeg er SLET ikke i tvivl om at havde jeg været på et sygehus var det blevet en meget ubehagelig fødsel, der var hun med stor sansynlighed blevet taget med en kop, og jeg havde fået ve-stimulerende, med der til hørende ve-storm (hvilket er meget ubehageligt, det har jeg prøvet en gang, og er lykkelig for at jeg var her hjemme, for så var det bare ikke en mulighed... desuden tror jeg slet ikke det er sundt for ungerne) Nok var det ikke fedt at have 2 hænder oppe i en under veerne (for at skubbe hinden lige for hendes hoved) og nok var det ikke fedt med en stjernekigger, men det ville have været mange gange mere ubehageligt hvis der var blevet stoppet en kop op og lagt ve-drop, og det ville der hvis jeg havde været et sted hvor de kunne gøre det.

Vi har ikke et særlig stor hus (og har faktisk ikke plads til de 3 børn vi har) så vi har snakket om at flytte, det kan jeg simbelthen ikke, min datter er blevet født i det her hus, det kan jeg ikke bare flytte væk fra (så det bliver tilbygning) den dag vores seng ikke kan mere, tror jeg jeg dør *gg* den vil jeg ikke af med, min datter er for pokker født i den, og har tilbragt de første 5 timer af hendes liv kun i den, det kan man da ikke skilde sig af med... det er så ulæmben vede at føde hjemme, men til gengæld også den eneste, i mit tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.