Uprofessionel SP??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej Piger..
Vil lige høre jeres mening, eller om jeg bare er sippet..

Sagen er den at vores SP er en ældre dame, der virker ret forvirret og ikke har styr på det hele.. Her er et par eks. på det jeg ikke synes om:

- Da Maja var mindre og sp ville vende hende på ryggen kom hun næsten hver gang til og ligge hende så "voldsomt" så Maja fik smækket næsen ned i gulvet..

- De første par måneder kaldet hun mig ved min søsters navn, fordi hun havde arbejdet på hendes folkeskole.. (Er selvfølgelig hvad der ka ske, men alligevel, fortalte hende det hver gang)

- Har lige læst at babyer skal have jern dråber fra 6 månder af, det har jeg intet hørt om?

- For sjældent de notater med vægt osv..

- Ville gerne høre om baby massage, for synes det lyder hyggeligt, men for afvide det kun er til forældre der ikke kan finde ud af og være sammen med deres børn?

-Brugte ammebrik da jeg ammede da jeg bare ikke kunne uden og med rådgivning fra sygehuset, men blev "presset"  til og øve uden den, selvom jeg fortalte jeg havde det bedst med den for vidste det gik godt..

- SP har ikke styr på detaljerne..

Og det væreste af det hele er at efter jeg havde lagt mærke til Majas mørke pletter i huden fra hun var et par uger gammel, har hun været til div. undersøgelser og der mistænkes NF1 en genetisk sygdom der kan medføre lidt forskelligt med bl.a. udviklings og indlæringsvankligheder.. Har informeret SP, SP ved ikke noget om det og vil tjekke op på det.. De følgende gange, sidder jeg og genfortæller hvad NF1 er og hvad undersøgelserne har sagt osv., så sidst da hun var hos os, sagde hun ærligt at hun stadig ikke havde fået læst og fulgt op på sygdommen, og i venlighed siger jeg det går nok hvorefter hun inderømmer at det er det faktisk ikke, for hun skal jo egentlig vide hvad hun skal holde øje med osv..

Så snakkede hun lidt videre og spurgte så 'Er det så en dødlig sygdom, eller?'

Ved ikke om det bare er mig men det spørgsmål, fik mig til og blive helt panikslagen, havde ikke læst den skulle være det, men blev så bange og ked.. Kan hun tillade sig og spørge sådan?

Så hvad siger i er jeg bare sippet?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Isabeau

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej Piger..
Vil lige høre jeres mening, eller om jeg bare er sippet..

Sagen er den at vores SP er en ældre dame, der virker ret forvirret og ikke har styr på det hele.. Her er et par eks. på det jeg ikke synes om:

- Da Maja var mindre og sp ville vende hende på ryggen kom hun næsten hver gang til og ligge hende så "voldsomt" så Maja fik smækket næsen ned i gulvet..

- De første par måneder kaldet hun mig ved min søsters navn, fordi hun havde arbejdet på hendes folkeskole.. (Er selvfølgelig hvad der ka ske, men alligevel, fortalte hende det hver gang)

- Har lige læst at babyer skal have jern dråber fra 6 månder af, det har jeg intet hørt om?

- For sjældent de notater med vægt osv..

- Ville gerne høre om baby massage, for synes det lyder hyggeligt, men for afvide det kun er til forældre der ikke kan finde ud af og være sammen med deres børn?

-Brugte ammebrik da jeg ammede da jeg bare ikke kunne uden og med rådgivning fra sygehuset, men blev "presset"  til og øve uden den, selvom jeg fortalte jeg havde det bedst med den for vidste det gik godt..

- SP har ikke styr på detaljerne..

Og det væreste af det hele er at efter jeg havde lagt mærke til Majas mørke pletter i huden fra hun var et par uger gammel, har hun været til div. undersøgelser og der mistænkes NF1 en genetisk sygdom der kan medføre lidt forskelligt med bl.a. udviklings og indlæringsvankligheder.. Har informeret SP, SP ved ikke noget om det og vil tjekke op på det.. De følgende gange, sidder jeg og genfortæller hvad NF1 er og hvad undersøgelserne har sagt osv., så sidst da hun var hos os, sagde hun ærligt at hun stadig ikke havde fået læst og fulgt op på sygdommen, og i venlighed siger jeg det går nok hvorefter hun inderømmer at det er det faktisk ikke, for hun skal jo egentlig vide hvad hun skal holde øje med osv..

Så snakkede hun lidt videre og spurgte så 'Er det så en dødlig sygdom, eller?'

Ved ikke om det bare er mig men det spørgsmål, fik mig til og blive helt panikslagen, havde ikke læst den skulle være det, men blev så bange og ked.. Kan hun tillade sig og spørge sådan?

Så hvad siger i er jeg bare sippet?

- Malene&Maja

Aner ikke lige hvor man "klager" henne, men jeg ville ikke være tilfreds med hende I har, og bede om at få en anden.

Vi havde heldigvis en som vi var rigtig glade for

Anmeld

17. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Isabeau skriver:

Aner ikke lige hvor man "klager" henne, men jeg ville ikke være tilfreds med hende I har, og bede om at få en anden.

Vi havde heldigvis en som vi var rigtig glade for

Kan man få en anden?
Maja er 6 mdr, hvor længe har man sp?

Anmeld

17. august 2011

Isabeau

Kan man få en anden?
Maja er 6 mdr, hvor længe har man sp?

Tror du ikke, man kan det?? Er ikke sikker? Vi havde vores sidste besøg af SP da Stella var 10 mdr. Men bruger hende stadig nogle gange; mailer til hende

Anmeld

17. august 2011

miinimeal

du kan bede om en ny sp hvis det er, du kan også leve med hende(: og du kan jo også få hende vejet osv nede ved lægen hvis du hellere vil dette(:  

læger ved somregl også mere om sygdomme osv(;

men jerndråber skal de da hun have hvis de ikke får 400 ml mælk hver dag?

men jeg selv har ikke haft sp siden min søn var 3 mdr, har så været til åbenhus i sundhedshuset 2 gange for at få ham vejet(: nu er han 11 mdr og vejer ham selv osv(:

Anmeld

18. august 2011

Prinsessens'Mor<3

alberts mor<3 skriver:

du kan bede om en ny sp hvis det er, du kan også leve med hende(: og du kan jo også få hende vejet osv nede ved lægen hvis du hellere vil dette(:  

læger ved somregl også mere om sygdomme osv(;

men jerndråber skal de da hun have hvis de ikke får 400 ml mælk hver dag?

men jeg selv har ikke haft sp siden min søn var 3 mdr, har så været til åbenhus i sundhedshuset 2 gange for at få ham vejet(: nu er han 11 mdr og vejer ham selv osv(:

jeg tænker også lidt at, så mange gange kan hun da heller ikke komme mere.. Men tænker bare sådan i en helhed også, om det kan passe det skal være sådan?
Og hun bliver måske også sp når vi for nr 2?

Anmeld

18. august 2011

miinimeal

jeg tænker også lidt at, så mange gange kan hun da heller ikke komme mere.. Men tænker bare sådan i en helhed også, om det kan passe det skal være sådan?
Og hun bliver måske også sp når vi for nr 2?

hun burde vide mere og hvis ikke hun gør dette måtte hun læse på tingene,

men altså jeg havde sp 5 gange  alt,

og var nede i sundhedshuset og få ham vejet derefter,

men når du skal have den næste kan du evt bede om en anden. eller bede om at få samtaler med lægen istedet, det ville jeg hvis jeg var dig(:

du har ikke pligt til at få SP du vælger helt selv(:

Anmeld

18. august 2011

lukasmor

Jeg synes nu også hun lyder uprofessionel, eller i hvert fald ikke som en SP jeg ikke havde lyst til at skulle have med mit barn at gøre!

Efter hvad jeg ved, er SP til for at sørge for at alting er fint med barnet og mange gange nødvendigt at berolige de nybagte forældrene - det er da absolut ikke det hun gør, tværtimod!

Synes, hvis du ikke føler dig tryg ved hende, at du skal søge om at få en anden..

Anmeld

18. august 2011

2babygirls

Ville helt klart bede om en anden SP hvis du er utryg ved hende.

Babyer skal ikke have jerndråber fra 6mdr, kun hvis de ikke får nok mm/mme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.