Baby i maven vil ikke sove - jeres bedste vuggeviser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Aagaard

Hej kloge hoveder!

Jeg har den sidste uges tid ikke sovet så frygtelig meget, min baby i maven vil ikke sove når jeg sover.
Jeg har jo så hørt fra flere steder at deres børn (også i maven) har reageret godt på at de synger for dem. Det skal da helt sikkert prøves!
MEN jeg kan næsten kun fis og balade børnesange! Jeg har arbejdet i en børnehave længe men kun hos de store - og der er jo ikke brug for vugge/trøstesange.

Kan i nogle som er gode? evt noget som har virket for jer?

Hilsen en træt Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

serinasmor

egentlig kan du synge hvad du har lyst til bare det er i et roligt tempo ... baby bliver beroliget af mors stemme ikke af en bestemt sang ...

men hvis du har brug for lidt inspiration:  her er vi glade for elefantens vuggevise (i en langsommere udgave end kim larsens) eller pjerrot sagde til månen

Anmeld

17. august 2011

Aagaard

serinasmor skriver:

egentlig kan du synge hvad du har lyst til bare det er i et roligt tempo ... baby bliver beroliget af mors stemme ikke af en bestemt sang ...

men hvis du har brug for lidt inspiration:  her er vi glade for elefantens vuggevise (i en langsommere udgave end kim larsens) eller pjerrot sagde til månen

Elefantens vuggevise - den må jeg kunne finde teksten på, på google...
Det prøver jeg lige - Tak!

Anmeld

17. august 2011

Bshizzle

Kender det.. Har osse en lille mand i maven som tror der skal være sjov og ballade hver aften samt natten så jeg ikke kan finde ro.. eller bare vågner flere gange om natten..

Jeg har prøvet at synge (min kæreste syntes jeg var mærkelig og grinede imens) Men dette hjalp ikke her..

Nu lever jeg med at der er sjov og ballade om aften/natten og vender mig ret tit om natten.. og vågner vel 5-6 gange.  

Pøj Pøj...

Anmeld

17. august 2011

Aagaard

Bshizzle skriver:

Kender det.. Har osse en lille mand i maven som tror der skal være sjov og ballade hver aften samt natten så jeg ikke kan finde ro.. eller bare vågner flere gange om natten..

Jeg har prøvet at synge (min kæreste syntes jeg var mærkelig og grinede imens) Men dette hjalp ikke her..

Nu lever jeg med at der er sjov og ballade om aften/natten og vender mig ret tit om natten.. og vågner vel 5-6 gange.  

Pøj Pøj...

Tak :-) Så ved jeg da at jeg ikke er alene

Men - Tja - Jeg har i hvert fald tænkt at det er værd et forsøg.

Men måske har jeg bare en baby som mosler lige så meget som mig. Jeg ligger selv meget uroligt om natten - måske er den lige så urolig.
Eller måske vækker jeg den hver gang jeg selv vender mig...?

Heldig vis varer det "kun" 7 uger før babyen skal sove uden for min krop - så er der måske lidt ro ihvertfald så længe baby selv sover

Anmeld

18. august 2011

Muffinmus

mange babyer bevæger sig også når de sover fordi de drømmer...så du kan ikke være sikker på de er vågne bare fordi de mosler rund derinde:-)

Anmeld

18. august 2011

Stjernestoev

Dette var Moon yndlings: http://www.youtube.com/watch?v=Hjd6DXQRZxM&fea ture=youtube_gdata_player

Og så selvfølgelig solen er så rød mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.