ny dagpleje mor .... :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2011

NatteS

Okai så første August i år startede Logan op i den nye dagpleje efter flytning fra Roslev til Skive.. (han har gået i dagpleje siden August '10 hos Lotte i Roslev.)

Vi var spaendte og mor her var selvfølgelig nervøs.. vi var SÅÅ glade for vores tidligere dagplejemor! Hvordan skal man nu blive van til en ny.. Men alle siger det skal nok gå.. osv

Til at starte med synes vi da det gik meget godt.. hun virkede sød.. dog små ting nagede mig.. fx at hun er ret ung (start-midt 20'erne?) og har ikke selv børn og er ikke uddannet med børn men noget med salg... hmm.. det kan vel også fungere hvis hun er god med børn ellers ville de da ikke lade hende blive dagpleje mor... vel ?
nå men....
Manden holder ind i mellem Logan hjemme til far-søn hyggedage... Det er også fint ..

Men stadigvaek har jeg den der dårlige fornemmelse i maven.. men venner og familie siger se det nu an.. så det gør jeg..

Hver gang jeg henter ham får jeg fornemmelsen af at hun gerne vil have os ud af døren så hurtigt som muligt.. ! vi får også sms om at det hedder TIL KL. 16 og ikke KL. 16 han skal hentes..

okai prøver jeg at taenke fair nok.. hun vil gerne have fri når hun har fri.

Jeg spørger de andre mødre om de er glade for DP i håb om at få at vide hun er rar og de er glade.. men istedet .. "øhh.. hmm.. jeg overvejer egentlig at flytte.. " en veninde ved siden af "jeg er flyttet fra hende.."

hva skal man så lige taenke ? men jeg lader stadigvaek vaer med at sige noget.. ser hvordan det går Logan virker jo glad og tilfreds..

men så her i dag giver manden besked om at Logan bliver hjemme i dag. sms: "Det bare helt i orden. I morgen passer min mor forresten børnene, for der skal jeg til tandlaenge"

What!? taenker jeg bare ?? Det synes jeg så alligevel ikke er i orden .. er det bare mig ?

jeg synes ligesom det svare til at jeg siger til manden "hey skat jeg skal lige noget i dag kan du tage på arb. for mig i dag.. " ?  eller er det helt forkert taenkt.. ?

hva gør jeg nu taenker jeg bare ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

SjeBets

hvis du ikke har det godt med at dit barn er hos hende ville jeg søge en anden. Men det at en kigger efter ungerne vil jeg hellere have end at jeg skulle ud i gæste pleje , normalt har det bare været en inde fra dagplejekontoret der hvor jeg kom fra, der lige kiggede ud de timer som DP skulle til læge eller tandlæge, DP skal jo også have lov til at komme til de ting, og de om nogen har mange timer "på" job kan man sige. 

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

NatteS skriver:

Okai så første August i år startede Logan op i den nye dagpleje efter flytning fra Roslev til Skive.. (han har gået i dagpleje siden August '10 hos Lotte i Roslev.)

Vi var spaendte og mor her var selvfølgelig nervøs.. vi var SÅÅ glade for vores tidligere dagplejemor! Hvordan skal man nu blive van til en ny.. Men alle siger det skal nok gå.. osv

Til at starte med synes vi da det gik meget godt.. hun virkede sød.. dog små ting nagede mig.. fx at hun er ret ung (start-midt 20'erne?) og har ikke selv børn og er ikke uddannet med børn men noget med salg... hmm.. det kan vel også fungere hvis hun er god med børn ellers ville de da ikke lade hende blive dagpleje mor... vel ?
nå men....
Manden holder ind i mellem Logan hjemme til far-søn hyggedage... Det er også fint ..

Men stadigvaek har jeg den der dårlige fornemmelse i maven.. men venner og familie siger se det nu an.. så det gør jeg..

Hver gang jeg henter ham får jeg fornemmelsen af at hun gerne vil have os ud af døren så hurtigt som muligt.. ! vi får også sms om at det hedder TIL KL. 16 og ikke KL. 16 han skal hentes..

okai prøver jeg at taenke fair nok.. hun vil gerne have fri når hun har fri.

Jeg spørger de andre mødre om de er glade for DP i håb om at få at vide hun er rar og de er glade.. men istedet .. "øhh.. hmm.. jeg overvejer egentlig at flytte.. " en veninde ved siden af "jeg er flyttet fra hende.."

hva skal man så lige taenke ? men jeg lader stadigvaek vaer med at sige noget.. ser hvordan det går Logan virker jo glad og tilfreds..

men så her i dag giver manden besked om at Logan bliver hjemme i dag. sms: "Det bare helt i orden. I morgen passer min mor forresten børnene, for der skal jeg til tandlaenge"

What!? taenker jeg bare ?? Det synes jeg så alligevel ikke er i orden .. er det bare mig ?

jeg synes ligesom det svare til at jeg siger til manden "hey skat jeg skal lige noget i dag kan du tage på arb. for mig i dag.. " ?  eller er det helt forkert taenkt.. ?

hva gør jeg nu taenker jeg bare ...

hun må IKKE have andre end sig selv til at passe ungerne hvis hun ikke er hjemme ... hun må dog gerne lade andre se efter dem mens hun fx er på toilettet

med mindre hun er privat ??? så er der vist andre regler ...

ring til din dp-pædagog ... det der er IKKE i orden

Anmeld

17. august 2011

Janni.

Vores søn er endnu ikke startet i DP, men jeg vil da helt klart ikke lade ham gå et sted hvor min mavefornemmelse siger nej tak. Jeg tror helt klart på min mavefornemmelse. 

Og nej det er heller ikke iorden at hun lader andre passe jeres børn, heller ikke selvom det er hendes mor. Det ville jeg slet ikke være med til. Så forstår dig udmærket. 

Var det mig så havde jeg fundet en anden DP 

Håber du finder ud af det  Held og lykke med din beslutning 

Anmeld

17. august 2011

bullerbassen

Jeg syntes bestemt du skal lytte til din mave fornemmelse ...

Tror bestemt IKKE hun må sætte en anden til at passe børnene. Jeg ville blive tosset hvis jeg fik den besked.

Anmeld

17. august 2011

NatteS

Det er ikke en privat dp...

Ja min første tanke var også .. " det må hun da ikke" selvfølgelig skal hun have lov til at tage til de ting hun skal men jeg ville vaere helt okai med gaestepleje så tog over eller som en skrev en fra dp kontor el. lign.

Men hendes mor ? hende ved vi jo slet ikke noget om.. jeg har endda bedt om at møde gaesteplejern inden han skal i G.dp da jeg bare har det dårligt med at min dreng "bare lige" bliver sendt til en anden dagplejemor. jeg ved godt der er mange der så siger tag det nu lige rolig osv . sorry .. men jeg har det bare ikke godt med at min dreng skal passes af en totalt fremmed en hel dag lige pludselig...

anyway..

Hvis jeg skal stole på min dårlige mavefornemmelse ligegyldigt hvor lidt fakter jeg har bag den... hvordan ber jeg så om at skifte dagplejer? jeg taenker bare der må vaere ventelister, jeg skal vel også forklare.. og det kan ikke vaere andet en akavet ? Nogen der har efaring med sådan noget...

Anmeld

3. september 2011

NatteS

Update. Jeg valgte at ringe til dagpleje omgæret og fortælle det som det var.Hun var meget forstående, sagde hun ville undersøge nærmere de ting vi havde snakket om og hun fandt en ny plads til vores Logan. Nu er han startet og det virker som det helt rigtige sted for os !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.