Må lige spørge jer erfarne kvindfolk til råds (igen) :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Line Højdal

Hej tøser...
Da der er noget dødt i min egen terminsgruppe, tillader jeg mig lige at trække på jeres ekspertise igen

Går ud fra at nogle af jer har haft jeres små guldklumper passet ud over "mellem amningerne"? Jeg vil derfor rigtig gerne høre om i har erfaring med pasninger og evt. hvor gamle jeres guldklumper var første gang!

Min mand og jeg skal til bryllup her den 20/8 og jeg ville virkelig gerne kunne feste lidt, da det er en rigtig rigtig god veninde der skal giftes, men jeg er lidt i tvivl om hvor længe jeg synes det er rimeligt at Aske skal passes (være væk fra sin mor)... Aske er 3½ måned!

Min plan er at han skal passes hos mormor, der bor 20 minutter fra der hvor festen holdes. Planen er så at han skal være med til reception og lidt af festen. Jeg overvejer at så at køre hjem med ham til mormor og amme ved 20-tiden (som jeg plejer), hvorefter hun kan hygge, pusle og gøre ham putteklar (og putte). Når jeg har ammet vil jeg så trille afsted til festen...

Jeg forestiller mig så at min mor skal have Aske igennen natten (altså give ham flaske én gang ved 2-3 tiden og så igen ved 6-7 tiden om morgenen)..

Hvordan synes i den plan lyder??

Og så lige et spørgsmål til jer der har prøvet at malke ud... Hvordan passer man lettest det ind, så der ikke kommer til at mangle i løbet af dagen? 

Håber i vil dele ud af jeres erfaring, råd og tanker

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

DK

Det lyder da som en kanon plan. Nu kan jeg jo ikke længere lige huske hvor gammel Richard var da han blev passet første gang

jooo, måske alligevel. Han blev i alt fald passet i EVIGHEDER da vi også skulle til bryllup. Jeg kørte fredag midnat fra mine forældre (der bor i nordjylland) og var tilbage hos Richard søndag kl. 14. Så han blev passet i lang tid. Der var han præcist 3 mdr og 5 dage.

Han fik flaske af mælk jeg havde ammet ud + modermælkerstatning. Det var gået super fint og jeg var ikke bange for om han var ked/ikke blev passet godt nok. Men jeg savnede ham da jeg blev lidt bedugget ud på de sene timer til brylluppet. Måske nok fordi vi kom til at kigge på videoklip og billeder af ham på telefonen (Ret dum ide).

Men Richard var aldrig påvirket af at være passet. Altså han var ikke pylret eller morsyg eller noget bagefter. Han var præcist som han plejede.

Jeg boede så hos mine forældre hele ugen op til, så Richard var jo godt kendt med mine forældre inden jeg tog afsted. Plus vi havde øvet med flasken med både modermælk og mme. Men når du kun er 20 min væk og det kun er om aftenen, så kan jeg slet ikke se nogen problemer i det. Du kan jo hurtigt komme hjem igen hvis han går besærk. Eller din mor kan putte guldklumpen i autostolen og komme og hente dig!

Det er faktisk sværere at få Richard passet pt. Han blev passet fra fredag kl 16 til lørdag kl 10 sidste weekend. Og der blev han SINDSYGT glad da vi kom og hentede ham og han HANG bare på os i timerne bagefter. Altså han havde mærket at vi var væk Hmm... Altså han havde været glad og tilfreds sagde Mikkels mor. Hun havde haft ham med i barnevognen om aftenen ned på hendes arbejde (et plejehjem) og vise ham frem og han havde grinet til alle de gamle der havde synes det var alletiders. Plus han havde spist en masse og virkede frisk og glad da vi kom.

Nå, tilbage til sporet: Da Richard blev passet om 3 mdr virkede han fuldstændig upåvirket af det, og jeg tror ikke han havde fattet at jeg ikke lige var der Det vigtigste for sådan en lille størrelse er jo bare at der er en han kender, som forstår "spædbørn" og som er villig til at pusle og pludre og holde og gøre ved. Så skal Aske nok være glad og tilfreds med arrangementet.

Knus og fantastisk fest.

ps. Jeg tror måske godt at du bare må blive her i vores mødregruppe. Jeg tror vi er åbne for nye medlemmer. Du kan jo lave en afstemning om det 

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

ps. Jeg tror måske godt at du bare må blive her i vores mødregruppe. Jeg tror vi er åbne for nye medlemmer. Du kan jo lave en afstemning om det 

Ja helt klart da!!! 

Og ellers enig med kloge Ditte!

Anmeld

18. august 2011

Line Højdal

Tak hvor er i bare søde
Det kan være at jeg laver sådan en afstemning, hvis ikke der snart kommer lidt mere liv i min gruppe

Super input Ditte - det er dejligt at høre det gik så fint for dig og at lille Richard ikke led nogen nød  Ikke fordi jeg frygter at Aske vil komme til det - vi har også sikret os at han vil tage flasken og mormor har også lige været her hos os i to dage, hvor hun har hygget og puttet. Derudover tager vi hjem til hende fredag, så Aske ër faldet helt til ro når vi efterlader ham hos mormor lørdag (og ja, ellers er jeg jo heldigvis tæt på)!!

Jeg holder mig til planen... glæder mig sgu til at komme lidt ud, selvom jeg helt sikkert kommer til at savne den lille røver

Lige et bonus-spørgsmål til dig Ditte (eller andre der har erfaring med det samme)... Når du nu også drak dig en smule beruset, -hvornår ammede du så igen? Altså, hvornår kan jeg regne med at alkoholen er ude af kroppen?

Jeg regner på ingen måde med at skulle drikke mig i hegnet og går sikkert kold af træthed ved midnat... men lidt vin og en øl eller to ville da være dejligt

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

Pipkukkeren skriver:

Tak hvor er i bare søde
Det kan være at jeg laver sådan en afstemning, hvis ikke der snart kommer lidt mere liv i min gruppe

Super input Ditte - det er dejligt at høre det gik så fint for dig og at lille Richard ikke led nogen nød  Ikke fordi jeg frygter at Aske vil komme til det - vi har også sikret os at han vil tage flasken og mormor har også lige været her hos os i to dage, hvor hun har hygget og puttet. Derudover tager vi hjem til hende fredag, så Aske ër faldet helt til ro når vi efterlader ham hos mormor lørdag (og ja, ellers er jeg jo heldigvis tæt på)!!

Jeg holder mig til planen... glæder mig sgu til at komme lidt ud, selvom jeg helt sikkert kommer til at savne den lille røver

Lige et bonus-spørgsmål til dig Ditte (eller andre der har erfaring med det samme)... Når du nu også drak dig en smule beruset, -hvornår ammede du så igen? Altså, hvornår kan jeg regne med at alkoholen er ude af kroppen?

Jeg regner på ingen måde med at skulle drikke mig i hegnet og går sikkert kold af træthed ved midnat... men lidt vin og en øl eller to ville da være dejligt

Altså! Jeg kan svare på den måde, at mens jeg ammede kunne jeg sagtens finde på at drikke én genstand. Ikke dagligt eller noget, men jeg ammede bare efter de der tre timer igen når F var sulten.

Men nu er der jo flasker und alles klar, så jeg ville slet ikke amme ham om natten.... Der ville jeg give ham flaske, og så når I henter ham/vågner whatever, så ville jeg amme ham.. 

Men det er så bare min "ikke-bekymrede" holdning, jeg er ikke så god til at spekulere for meget over det jeg gør, så jeg ved naturligvis godt at barnet har bedst af ingen alkohol overhovedet!

Anmeld

18. august 2011

PeruBaby

Synes også det lyder som en super plan Det skal nok gå godt. Her har jeg tilladt mig et glas vin eller lign. når Sofia er puttet til aften og jeg ved at der vil gå en del timer inden hun skal ammes igen. Og så har jeg bare ammet videre... Det tror jeg er ok, så længe man ikke indtager enorme mængder alkohol, men måske bare har lyst til et glas bobler og lidt vin til maden når nu man er til bryllup Håber I får en dejlig fest.

KH Chris

PS: Jeg synes også bare du skal hoppe med i vores gruppe

Anmeld

18. august 2011

DK

Tak hvor er i bare søde

Hej

Jamen jeg læste ret meget på det men amning og alkohol, for jeg er en pige der kan lide en cocktail  Og jeg ville vide hvordan landet lå!

Alkoholen går IKKE i mælken. Men der gør din promille!

Dvs. at som din promille stiger og faldet i dit blod, vil promillen også stige og falde i din mælk! Så nogen kvinder vil kunne drikke mere end andre før de kan amme igen. Det kommer an på hvor meget man vejer og hvad ens stofskifte er. Så det du skal tænke på det er om du tror du har en promille eller ej.

PLUS, at det man skal huske er at barnet skal drikke MEGA meget mælk selv om ens promille er skyhøj for at blive påvirket. Jeg har en veninde der har en lægekæreste og de havde engang i fuldskab regnet på det, og det var helt sindsygt hvor meget mælk fra en "gået kold af druk" mor som en baby skulle drikke for at blive lidt "fuld". Dermed slet ikke sagt at man skal amme fuld, men mere at du ikke skal gå i panik over at amme kl. 10 næste formiddag når du føler dig ædru og frisk

Anmeld

18. august 2011

Line Højdal

DK skriver:

Hej

Jamen jeg læste ret meget på det men amning og alkohol, for jeg er en pige der kan lide en cocktail  Og jeg ville vide hvordan landet lå!

Alkoholen går IKKE i mælken. Men der gør din promille!

Dvs. at som din promille stiger og faldet i dit blod, vil promillen også stige og falde i din mælk! Så nogen kvinder vil kunne drikke mere end andre før de kan amme igen. Det kommer an på hvor meget man vejer og hvad ens stofskifte er. Så det du skal tænke på det er om du tror du har en promille eller ej.

PLUS, at det man skal huske er at barnet skal drikke MEGA meget mælk selv om ens promille er skyhøj for at blive påvirket. Jeg har en veninde der har en lægekæreste og de havde engang i fuldskab regnet på det, og det var helt sindsygt hvor meget mælk fra en "gået kold af druk" mor som en baby skulle drikke for at blive lidt "fuld". Dermed slet ikke sagt at man skal amme fuld, men mere at du ikke skal gå i panik over at amme kl. 10 næste formiddag når du føler dig ædru og frisk

Århh kære Ditte, du er sgu fantastisk
Hvem kan ikke lide en god cocktail...?

Tak for dit svar og jeg har nu også ro i sindet over min plan (jeg tænker nok lidt rigeligt over tingene). Der er 5 flasker klar til Aske og ja, jeg er jo ikke længere end 15-20 minutter væk!

Og hvad er et bryllup uden lidt fest og lidt af de våde varer... det skal man da kunne unde sig selv!  Jeg glæder mig til at komme lidt ud, selvom jeg nok kommer til at savne min lille supermand!

Tusind tak for jeres svar og jeres invitation til gruppen

Line

Anmeld

18. august 2011

DK

Pipkukkeren skriver:

Århh kære Ditte, du er sgu fantastisk
Hvem kan ikke lide en god cocktail...?

Tak for dit svar og jeg har nu også ro i sindet over min plan (jeg tænker nok lidt rigeligt over tingene). Der er 5 flasker klar til Aske og ja, jeg er jo ikke længere end 15-20 minutter væk!

Og hvad er et bryllup uden lidt fest og lidt af de våde varer... det skal man da kunne unde sig selv!  Jeg glæder mig til at komme lidt ud, selvom jeg nok kommer til at savne min lille supermand!

Tusind tak for jeres svar og jeres invitation til gruppen

Line

Du er velkommen

Kun dejligt med flere "faste" skønne mødre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.