15 dage til nakkefoldsscanning+mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.531 visninger
8 svar
1 synes godt om
17. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg er spændt. Andre der også var nervøse optil nakkefoldscanningen?

Hvem tog i med?

Hvordan havde i det (hvilke tanker gjorde i jer) da i fik gele på maven og vidste at om lidt fik i afvide om jeres baby var levende rask, levende men mongol eller død?

Fik i billeder,kostede det penge?

Jeg tager min kæreste med. Han virker ikke så interesseret men han tager med alligevel og det håber jeg ikke han fortryder for de nf billeder jeg har set ligner mini aliens

15 dage. Tæller ned. Der er jeg næsten 13 uger henne men har læst at det er normalt at blive scannet der så det er jeg ikke bekymret over

Hvilken uge blev i scannet i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

DenLykkelige

Anonym skriver:

Hvem tog i med?

Hvordan havde i det (hvilke tanker gjorde i jer) da i fik gele på maven og vidste at om lidt fik i afvide om jeres baby var levende rask, levende men mongol eller død?

Jeg tager min kæreste med. Han virker ikke så interesseret men han tager med alligevel og det håber jeg ikke han fortryder for de nf billeder jeg har set ligner mini aliens

15 dage. Tæller ned. Der er jeg næsten 13 uger henne men har læst at det er normalt at blive scannet der så det er jeg ikke bekymret over

Vi fik ca 4 billeder med, og det kostede intet

Blev scannet i uge 12..

Og hvade også kæresten med...  En rigtig dejlig oplevelse

Anmeld

17. august 2011

Leonora25

Tror alle er nervøse op til en scanning og især den første

Jeg havde min kæreste med og han blev rigtig rørt! Nogle gange er det det der skal til for at de indser at der faktisk vokser et lille menneske inde i maven Og det hjælper også til at man selv får ro på!

Det føltes koldt og lidt spøjst at få en klat gele på maven og mit hjerte bankede hurtigt da hun satte "scanneren" på, men med det samme kom et lille bankende hjerte frem! Det er en stor oplevelse og jeg blev så lykkelig!

Fik 3 billeder med

Tror ikke han fortryder! Den lille ligner meget en lille baby allerede, og jo måske LIDT en alien, MEN det er noget helt andet når det er ens egen lille nuttede alien

Jeg blev scannet da jeg var 13+1.

Prøv at glæde dig fremfor at være nervøs! Jeg var også helt vildt nervøs, men det er spild af tid! Det skal nok gå fint!

Anmeld

17. august 2011

Fenja09

Vi havde været til privat scanning før NF scanningen, så havde ikke så mange tanker omkring at spiren ikke havde hjertelyd, men snakkede da med kæresten om DS for at vide hvor vi hver især stod, hvis vi fik det af vide. Udover det glædede vi os begge meget til at se spiren igen, som idag er en stor baby, som ventes at ankomme om max 3 uger

Vi betalte 50 kr stk pr billede vi ønskede, det er åbentbart meget forsk. hvad det koster fra hospital til hospital. Vi valgte at købe 3 stk.

Håber da din kæreste kommer til at vise lidt mere interesse for at se den lille - det er en helt speciel og fantastisk oplevelse

/Fenja

Anmeld

17. august 2011

Frk.S

Jeg var også nervøs, men glædede mig jo også helt vildt.
Jeg havde ikke ret mange symptomer, så det var først da jeg så den lille på skærmen, at det sådan rigtig gik op for mig, at den var god nok.

Vi fik vel omkring 10 billeder - gratis. Normalt tager de penge for det, men da vi havde ventet måske 20 min. på at komme ind, pga de havde en akut scanning, sagde hun at vi måtte få billederne gratis. Og det var altså ikke fordi vi brokkede os over ventetiden - men hun var bare meget undskyldende over det.

Jeg var i 13. uge da jeg blev scannet.

Held og lykke med din scanning  - du kan godt glæde dig, det er fantastisk!

Anmeld

17. august 2011

LilleMie

Jeg var nervøs i dagene op til. Før det var jeg sikker på alt nok skulle være ok, men jo tættere på scanningen kom, jo mere nervøs var jeg. Men alt gik godt og det var bare så STOR en oplevelse!

Jeg synes ikke vores lignede en alien, synes den lignede en meget lille baby - vores lille baby . Det er noget andet at se den på skærmen end på billederne bagefter, de fanger kun lidt af den samlede oplevelse. Og tror bestemt ikke din kæreste bliver skuffet, det blev min ikke!

Kan ikke huske, hvad jeg tænkte, da jeg fik gele på maven, men var overrasket over mængden, hun blev bare ved med at presse det ud af bøtten!

Jeg var 12+6 til scanningen og vi "fik" 1 billede, som vi betalte 50 kr. for. Vi havde ikke set skiltet inde ved selve scanningen, at man skulle sige til, hvis man ønskede billeder med hjem, så det var da heldigt, at vi i det mindste fik et . Til md.scanningen skal vi helt sikkert have flere billeder.

Men held og lykke med din scanning, er sikker på det nok skal gå godt. Og glæd dig, det er så stort at se den lille bevæge sig derinde!

Anmeld

23. august 2011

tithi

Jeg var til scanning for en uge siden, da jeg var 12 uger og 6 dage henne, og jeg var mega nervøs.. Jeg har aborteret 2 gange før, så jeg har nok været mere nervøs end de fleste. Jeg det dårligt i to dage op til, og på selve dagen for scanning kastede jeg op flere gange på trods af at jeg intet kunne spise, og det var af ren og sker nervøsitet. Min kæreste var også meget nervøs, han rystede helt på hænderne inden vi skulle ind. Vi var så lettede da vi kunne se at der var en lille baby på skærmen som bevægede sig (jeg fældede også lige en tåre eller to), det var så fantastisk, og min kæreste var meget begejstret over hvor gode billederne er Vi fik tre billeder med hjem og en risiko på 1:21500, så vi er mere end tilfredse

Anmeld

23. august 2011

NinaNymannMadsen

var næsten 13 uger henne.
her i horsens koster billeder 25 kr stk normalt.
var ikk nervøs glædede mig mere til at se min baby. tænkte ikk på at der kunne være noget galt hvilket der heller ikk var.

Anmeld

23. august 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Hvem tog i med?

Puha JA, jeg var skisme nervøs!! Året før havde vi været til en nakkefoldsscanning, hvor jeg havde mistet fosteret ved en MA, så vi fik en lang næse!  Men vi kom stærkt tilbage året efter 

Så ja, jeg var ekstrem nervøs denne gang, men der lå den fineste lille baby og sprællede med både arme og ben  Scanningsdamen hørte hvorfor jeg var nervøs, så hun startede med at scanne, og så tog vi samtalen bagefter 

Jeg havde min kæreste med - og han var lige så nervøs som jeg. Han har været med til alt i graviditeten. 

Vi fik 2 billeder med af Isabella. Vi gav 20 kr for dem så vidt jeg husker 

Jeg blev scannet i uge 12 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.