Bør det stadig gøre ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.311 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2011

1000Ben

Jeg fik foretaget PKS den 25.07.2011 og har stadig en del smerter. Har nu selv kunne komme ud af sengen i lidt over 1 uge, men selv det tog meget lang tid. Hvis jeg går for meget (ja går rundt i hjemmet bare) kan jeg pludselig få så stærk en smerte ikke i aret, men der hvor livmoderen sidder, at jeg bliver nødt til at sætte mig. Hvor længe efter et kejsersnit havde I smerter og hvornår er man HELT frisk igen? Har også rigtig meget arvæv inde bag ved mit ar, føles som kæmpe hårde klumber som man næsten kan tage fat rundt om, (sorry hvis det er ulækkert) synes bare ikke det kan være rigtigt at det stadig skal hæmme mig (kan ikke engang gå en tur med barnevognen, da jeg er bange for at jeg ikke kan komme hjem igen)...... Det skal siges at jeg har været til lægen, som ringede efter en ambulance med det samme, da han havde mistanke om at der var betændelse, men på hospitalet kunne de ingen betændelse se og sagde at de ikke kunne forklare, hvorfor jeg var SÅ øm når de trykkede på maven... Nogen der har prøvet noget lign?

Knus

Stefanie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Fam. Madsen

hej.

jeg fik pks d. 22/7-2011 og jeg har stadig ondt dog ikk på den måde du fortæller, mine smerter er i aret eller omkring det... jeg har været ude og gå en tur på ca. 5km et par gange nu og det er gået fint.. 

jeg ved ikke hvad det kan være med dig... men måske du skulle få din læge til og kigge på det igen.. håber da virkelig du snart er på benen igen.. for det lyder bestemt ikke særlig ret..

Anmeld

17. august 2011

lycly

Jeg fik akut ks den 17/7 , og jeg mærker intet til det mere. Jeg havde kun meget ondt den første uge, kunne dog gå hjem fra hospitalet (og med bus selvfølgelig) 2 dage efter kejsersnittet . Men så havde jeg også ondt da jeg kom hjem. Men efter 1 1/2 - 2 uger mærkede jeg ikke mere til det . 

Men jeg har fået at vide at det er meget sjældent at det er  så nemt og smertefrit som det har været for mig, så det du beskriver kan sagtens være meget normalt.

Anmeld

17. august 2011

Sjl-msl-Mkl

Jeg fik KS d. 23. feb 2011. Jeg kan stadig mærke nogen enkelte stik i det. Der gik en uge før jeg kunne rejse mig og af sengen selv. Tror dog at det kommer an på hvor hurtigt din krop er til og hele.

Hvis man løfter for meget de første 6 uger, kan der danne sig meget arvæv som du ikke kommer af med. Det med at du ligesom kan tage rundt om aret er ikke unormalt, der er jo en rum tid hvor det er hævet.

Håber du kunne bruge det til noget.

Anmeld

17. august 2011

1000Ben

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg fik KS d. 23. feb 2011. Jeg kan stadig mærke nogen enkelte stik i det. Der gik en uge før jeg kunne rejse mig og af sengen selv. Tror dog at det kommer an på hvor hurtigt din krop er til og hele.

Hvis man løfter for meget de første 6 uger, kan der danne sig meget arvæv som du ikke kommer af med. Det med at du ligesom kan tage rundt om aret er ikke unormalt, der er jo en rum tid hvor det er hævet.

Håber du kunne bruge det til noget.

Det kunne jeg helt sikkert bruge, mange mange tak  

Anmeld

17. august 2011

<3

De første 6 uger gjorde det NAS! Og syntes faktisk der gik måneder inden det holdt op med at nive og stikke. Det er forskelligt fra person til person mht. healingsproces og følsomhed.

Hvis du bliver i tvivl om noget så må du hellere tage til lægen en ekstra gang end ikke

Anmeld

17. august 2011

Mor Til Julie<3

Stefanie8 skriver:

Jeg fik foretaget PKS den 25.07.2011 og har stadig en del smerter. Har nu selv kunne komme ud af sengen i lidt over 1 uge, men selv det tog meget lang tid. Hvis jeg går for meget (ja går rundt i hjemmet bare) kan jeg pludselig få så stærk en smerte ikke i aret, men der hvor livmoderen sidder, at jeg bliver nødt til at sætte mig. Hvor længe efter et kejsersnit havde I smerter og hvornår er man HELT frisk igen? Har også rigtig meget arvæv inde bag ved mit ar, føles som kæmpe hårde klumber som man næsten kan tage fat rundt om, (sorry hvis det er ulækkert) synes bare ikke det kan være rigtigt at det stadig skal hæmme mig (kan ikke engang gå en tur med barnevognen, da jeg er bange for at jeg ikke kan komme hjem igen)...... Det skal siges at jeg har været til lægen, som ringede efter en ambulance med det samme, da han havde mistanke om at der var betændelse, men på hospitalet kunne de ingen betændelse se og sagde at de ikke kunne forklare, hvorfor jeg var SÅ øm når de trykkede på maven... Nogen der har prøvet noget lign?

Knus

Stefanie 

Jeg vil altså lige sige af jeg os til tider har ondt i mit ar og det er sanrt 2 år siden jeg fik planlagt kejsersnit med min datter ...

Jeg havde mange smerter den 1 månede efter kunne stort set ingenting så ondt gjorde det kunne først sådan nogenlunde begynde og køre barnevogen efter 1 månede og der kunne jeg sådan stille og roligt begynde og gøre nogen små ting selv igen men ikke det helt vilde ... Men kunne dog ikke løfte hende når hun lå i liften der gik næsten 2 måneder enden jeg kunne det ...

Anmeld

17. august 2011

piadas

Da jeg fødte vores søn ved ks for 10 år siden, havde jeg også ondt i arret i lang tid efter, så jeg frygtede virkelig at få ks, da jeg skulle føde vores to piger. De kom heldigvis ud naturligt.

Jeg fødte 12. maj og 6 uger efter skulle vi i sommerhus, og da kunne jeg stadig ikke følge med de andre, når vi skulle gå tur. Jeg havde også svært ved at komme ud af sengen, og de første to måneder kunne jeg slet ikke have vores søn i bad, fordi vi boede et sted, hvor badekarret var nødt til at stå på gulvet, og jeg kunne slet ikke komme derned uden det gjorde hammerondt.

Der gik også rigtig lang tid (ca. 1 år), før jeg genvandt følelsen i huden omkring arret.

Så mon ikke vi bare er forskellige? Min veninde har født to gange ved ks og hun synes slet ikke det er slemt.

Men hvis du er i tvivl, ville jeg da helt sikkert kontakte lægen igen. Hvis de nu har overset noget første gang, er det da med at få det tjekket en ekstra gang.

Anmeld

17. august 2011

SussieThyssen

Stefanie8 skriver:

Knus

Stefanie 

Jeg tror du bør få det tjekket..for man kan udvikle en brok under aret og klumpet arvæv og det kan give stærke smerter, som der muligvis skal gøres noget ved.
Så få lige fat i din læge og få en snak med ham/hende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.