Amning.. hvor mange bryster?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Julymama

Heej piger ..

Min datter hun spiser ved 3-4 bryster ved hvert måltid for at blive mæt .. med det mener jeg først venstre bryst, så højre, så venstre igen også engang i mellem højre igen hvis den er helt gal ..

går der for lang tid mellem hendes måltider? eller mætter min mælk hende bare ikke godt nok? hun gylper en hel del efter hvert måltid, og jeg sørger for at bøvse hende af efter hvert bryst..

er det bare normalt? hun virker som om hun tager en hel del på .. fra første sp besøg til andet sp besøg (2 uger efter) havde hun taget 900 gram på  ..

har jeg bare en forslugen pige? jeg vil nødigt stopfodre hende, jeg prøver at gå rundt med hende efter hun har spist første gang af begge bryster, men hun VIL ha mere mad og jeg har ikke lyst til at lade hende græde sig selv i søvn i mine arme når nu det virkelig virker som sult .. men kan det passe at det er sult? 

hmmmmmmmmm.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Mor010711

Min lille pige gylper også meget. Jeg er holdt op med at bøvse hende, for det er der hun gylper meget af mælken op igen. Det skal lige siges at hun ikke er generet hvis der sidder en bøvs, hun brokker sig lidt hvis der sidder noget en gang imellem og så kommer hun hurtigt af med det. 

Men det jeg ville sige var, at hvis din lille pige heller ikke er generet af bøvserne, skal du måske prøve bare at lægge hende når hun har spist. Det har hvert fald virket her  Jeg synes at 2 gange ved hvert bryst lyder af meget. MEN min erfaring på området er heller ikke særlig stor. Kan godt være det er meget normalt 

Anmeld

16. august 2011

Happiness

Hvor lang tid spiser hun ved hvert bryst?

Lukas spiser kun ved 2 ved "hovedmåltiderne": morgen, middag, aften og så lige før nat. Og her spiser han ca. 10 minutter ved det første og 3-5 minutter ved det andet.

"Mellemmåltiderne" spiser han kun ved et i 10 minutter.

Han har kun gyloet 1 gang, og det var efter jeg gav ham "3" bryster, fordi jeg ville have madro Det gør jeg så ikke igen

Skal siges at Lukas tager rigtig godt på. Omkring de 50gram om dagen.

Men det er jo forskelligt hvor hurtig man er til at amme, men ummidelbart lyder det til meget bryst du giver. Men skal ikke kunne sige det. har du hørt sunhedsplejsken?

Anmeld

16. august 2011

onlyme

Julymama skriver:

Heej piger ..

Min datter hun spiser ved 3-4 bryster ved hvert måltid for at blive mæt .. med det mener jeg først venstre bryst, så højre, så venstre igen også engang i mellem højre igen hvis den er helt gal ..

går der for lang tid mellem hendes måltider? eller mætter min mælk hende bare ikke godt nok? hun gylper en hel del efter hvert måltid, og jeg sørger for at bøvse hende af efter hvert bryst..

er det bare normalt? hun virker som om hun tager en hel del på .. fra første sp besøg til andet sp besøg (2 uger efter) havde hun taget 900 gram på  ..

har jeg bare en forslugen pige? jeg vil nødigt stopfodre hende, jeg prøver at gå rundt med hende efter hun har spist første gang af begge bryster, men hun VIL ha mere mad og jeg har ikke lyst til at lade hende græde sig selv i søvn i mine arme når nu det virkelig virker som sult .. men kan det passe at det er sult? 

hmmmmmmmmm.. 

Hvis du går rundt med hende mellem skift kan det også være årsagen til hun gylper meget,. Altså når de blever moslet for meget med efter måltid :-)

Anmeld

16. august 2011

Julymama

Happiness skriver:

Hvor lang tid spiser hun ved hvert bryst?

Lukas spiser kun ved 2 ved "hovedmåltiderne": morgen, middag, aften og så lige før nat. Og her spiser han ca. 10 minutter ved det første og 3-5 minutter ved det andet.

"Mellemmåltiderne" spiser han kun ved et i 10 minutter.

Han har kun gyloet 1 gang, og det var efter jeg gav ham "3" bryster, fordi jeg ville have madro Det gør jeg så ikke igen

Skal siges at Lukas tager rigtig godt på. Omkring de 50gram om dagen.

Men det er jo forskelligt hvor hurtig man er til at amme, men ummidelbart lyder det til meget bryst du giver. Men skal ikke kunne sige det. har du hørt sunhedsplejsken?

Hun spiser omkring 10-15 minutter ved hvert bryst . også er de så også helt tomme .. så bliver hun bøvset af, hvor der ikke er gylp, også bliver hun lidt pylret, såå prøver jeg at gå rundt med hende for at gøre hende rolig, men hun virker bare sulten. så bliver hun lagt til igen ved for det meste et bryst . også spiser hun 5-10 minutter . også er hun helt rolig og tilfreds .. medmindre den er helt gal og hun vil have det 4 bryst . også er hun så rolig og glad der, efter en masse bøvser og somregel gylp..

Jaa, jeg synes nemlig også det lyder som meget. Hun virker bare så sulten hele tiden. også bliver man jo bange for om der ikke er næring nok i min mælk lige pludseligt eller om hun kun kan få formælken siden hun ikke virker mæt .. hun ligner bare at hun tager godt på og udover når hun er sulten er hun meget glad og tilfreds .. så det er lidt svært at finde ud af 

Anmeld

18. august 2011

Muttitil1+1

Puha... bliver da helt bekymret for min lille prins... han spiser kun ved et bryst ad gangen - har ikke på noget tidspunkt skulle hive begge frem for at tilfredsstille hans behov - håber da virkelig at han tager nok på

Men 3-4 bryster virker godt nok voldsomt! Har hørt om 2... Det er ikke bare for trøstens skyld at dit barn "vil have mere". Har selv en MEGET sutteglad dreng, og hvis han selv kunne bestemme lå han ved brystet non stop og "hyggesuttede"

Men jeg ville klart hive fat i sp, hvis jeg var dig og høre om hun har nogle fif - for når dit barn tømmer depoterne på den måde er det jo begrænset hvor meget af det fede mælk du når at gendanne inden næste amning og så når guldklumpen nemlig ikke at blive mæt...

for at du finder ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.