Vil ikke falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. august 2011

trunte24

Ja, jeg ved godt den har været her før men bær over med mig

Min søn på 10 måneder har aldrig været et sove barn. Men der har da været kort perioder hvor det har gået nogenlunde. Dersvæære går det altid galt igen

For tiden er det en kamp at putte ham til natten og når han endelig sover går der max 2 timer før han vågner og er lige så ulykkelig som da vi slukke putte ham. Det ender med vi tager ham over i vores seng og sover så der alle 3. Det er ikke en holdbar løsning i længden da vi alle sover dårligt på den måde!!

Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at lære, at falde i søvn af sig selv og sove videre når han vågner i løbet af natten.

Det er på ingen måde nok at give ham sutten og nussekluden. Man kan ikke nusse ham i søvn samt er at holde i hånd heller ikke noegt der virker.

Hvordan har i gjort når i har skullet vænne jeres børn til at falde i søvn selv?? Og hvad så når de vågnede om natten? Gjorde i så det samme som da de skulle puttes??

Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
trunte24 skriver:

Min søn på 10 måneder har aldrig været et sove barn. Men der har da været kort perioder hvor det har gået nogenlunde. Dersvæære går det altid galt igen

For tiden er det en kamp at putte ham til natten og når han endelig sover går der max 2 timer før han vågner og er lige så ulykkelig som da vi slukke putte ham. Det ender med vi tager ham over i vores seng og sover så der alle 3. Det er ikke en holdbar løsning i længden da vi alle sover dårligt på den måde!!

Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at lære, at falde i søvn af sig selv og sove videre når han vågner i løbet af natten.

Det er på ingen måde nok at give ham sutten og nussekluden. Man kan ikke nusse ham i søvn samt er at holde i hånd heller ikke noegt der virker.

Hvordan har i gjort når i har skullet vænne jeres børn til at falde i søvn selv?? Og hvad så når de vågnede om natten? Gjorde i så det samme som da de skulle puttes??

Mvh Line

Følger lige med her....

Anmeld

16. august 2011

Luuna13

Jeg har en datter på knap 9 måneder og det er nøjagtig samme problem vi har.

Vi har dog lige været i jylland en tur og fandt ud af, at det hjalp at putte hende ovenpå en af de store hoteldyner, hvor dynene sådan puffede op omkring hendes hoved fra under hende. (Håber det er til at forstå). Nu er vi kommet hjem og har efterfølgende lagt en junior dyne som en krans omkring hendes hoved og den putter hun sig ind i, når hun vågner og "kalder" kun 5 ud af 10 gange, hvorimod 10 før..

Det er stadig svært at putte hende, men dynen hjælper hende lidt til at falde til ro. Hun er dog stadig meget vild og vender sig hele tiden og sætter sig op. Det tror jeg desværre de fleste gør i den alder og det er skide besværligt )

Anmeld

16. august 2011

morethanperfect

trunte24 skriver:

Mvh Line

Det er en rigtig dum alder .. Her der hjælper det at vugge ham i søvn .. NOGLE GANGE, kan vi, hvis han er meget træt, bare ligge ham .. Hvis han vågner om natten og sutten ikke er nok giver vi en flaske mælk så plejer han at sove igen .. Hvis han ikke vil sove igen må jeg stå og vugge ham i søvn midt om natten .. Det sker sjældent .

For tiden sove han igennem fra 20.00 ca til 6-7 stykker så det er dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.