er blevet enlig og er på su??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. august 2011

nathasja1207

jeg er netop lige blevet enlig, og står i den situation at jeg venter på svar fra kommunen med lån til indskud. (det er en privatbolig, da det skulle gå MEGET hurtigt) - og jeg frygter virkelig de siger nej /: men ikke nok med det er jeg TOTALT forvirret over de ting jeg kan søge. bla med su? jeg ved man kan søge forhøjet su, men det kan man først når har søgt børnetilskud? læste så et andet sted at man skal være anmeldt som enlig på kommunen og ha fået børnepenge+børnetilskud før man kan få forhøjet su? NOGEN SOM KAN GI MIG SVAR? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

An&Jo

nathasja1207 skriver:

jeg er netop lige blevet enlig, og står i den situation at jeg venter på svar fra kommunen med lån til indskud. (det er en privatbolig, da det skulle gå MEGET hurtigt) - og jeg frygter virkelig de siger nej /: men ikke nok med det er jeg TOTALT forvirret over de ting jeg kan søge. bla med su? jeg ved man kan søge forhøjet su, men det kan man først når har søgt børnetilskud? læste så et andet sted at man skal være anmeldt som enlig på kommunen og ha fået børnepenge+børnetilskud før man kan få forhøjet su? NOGEN SOM KAN GI MIG SVAR? 

for at få ekstra su skal du have ansægt om at få ekstra ordinært børnetilskud fra kommunen, og du skal også være godkendt til det..
Når du har afleveret ansøgningen på kommunen om børnetilskuddet, går du ind på su's hjemmeside og søger som enlig forsørger, og så får du forsørger su fra den måned hvor du også får børnepenge, dvs i dit tilfælde til den 1 oktober, indtil da må du klare dig med en enkelt su.. Jeg har klaret mig 3 måneder på en enkelt su du skal da heldigvis kun klare dig 1 måned selvom det også er slemt nok..

men derudover er der jo boligstøtte, friplads og børnepenge fra faderen du kan søge..

Anmeld

16. august 2011

nathasja1207

hm.. havde håbet det hele løste sig selv, da jeg i forvejen synes der er så mange ting man skal tænke! nu er min adresse ikke rykket endnu, men kan jeg godt søge børnetilskud og friplads nu?

Anmeld

16. august 2011

An&Jo

nathasja1207 skriver:

hm.. havde håbet det hele løste sig selv, da jeg i forvejen synes der er så mange ting man skal tænke! nu er min adresse ikke rykket endnu, men kan jeg godt søge børnetilskud og friplads nu?

du kan først søge det bagefter..

du skal bare være opmærksom på at du skal være flyttet for dig selv senest den sidste dag i september for at du kan få forsørger su i oktober, eller s skal du vente til januar..

Anmeld

16. august 2011

eElak

1. din X og dig skal være flyttet fra hinanden. 

2. du skal søge om ordinært og ekstra ordinært tilskud. de følger børnepengene, så hvis du melder det inden 30. september, så får du det til oktober. 

3. Du meddeler ændringen af civilstatus til boligstøtteafdelingen. Hvis du bor til leje altså. Hvis du ikke får boligstøtte i forvejen, så laver du en ansøgning med det sammen. 

4. Du søger om friplads til dit barn. Du vil få hel friplads når du er på SU. 

5. Du skal sørge for at få børnebidrag af faren. I kan selv vælge at klare det, eller i kan gå igennem statsamtet. 

6. Du kan først få enlig forsørger tillæget i SU når du er berettiget til ordinært og ekstra tilskud - dvs. til oktober. 
Så vidt jeg er orienteret i hvert fald.

Hvis du står med røven i vandskorpen økonomisk frem til da, kan jeg anbefale at søge et legat fra denne fond: www.morbarn.info

Det var det jeg lige kunne komme i tanke om.

Anmeld

16. august 2011

nathasja1207

så jeg kan først søge friplads og børnetilskud når jeg er flyttet? hm...

det er jo noget lort! har slet ikke råd til at betale fuld dagpleje til den første /: tror vist jeg må tjekke linket ud, da jeg ihvertfald selv føler mig lidt fortabt!

Anmeld

16. august 2011

eElak

nathasja1207 skriver:

så jeg kan først søge friplads og børnetilskud når jeg er flyttet? hm...

det er jo noget lort! har slet ikke råd til at betale fuld dagpleje til den første /: tror vist jeg må tjekke linket ud, da jeg ihvertfald selv føler mig lidt fortabt!

Hvis din X og dig stadig bor sammen, så skal i da stadig deles om udgifterne. 

Men hvornår søgte du på kommunen om indskuddet?

Desuden - ring til forældrebetalingen (eller hvad det hedder hos dig) og forklar din situation.... SÅ kan det være at de vil lade dig slette den indtil din sag er klaret.  

Anmeld

16. august 2011

nathasja1207

jeg søgte sidste mandag. men jeg står til og skal flytte d 26/8-11 det vil sige lige inden den første /:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.