Mange børn og hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.125 visninger
7 svar
2 synes godt om
8. januar 2009

Mortil5

Hejsa

Jer der har flere børn (3-4-5-6 stk eller flere :-) ) Går i hjemme med børnene??

Jeg selv har 5 børn og går hjemme med den mindste, de andre fire går i skole og kommer hjem efter skolen. Jeg har stort set altid gået hjemme med mine børn (den ældste er 14 år), dog har der været tidspunkter hvor jeg har været i uddannelse, da jeg jo gerne ville have noget at falde tilbage på når jeg ikke skal gå hjemme mere. Jeg elsker at være hjemme og have den tid sammen med børnene, men nogen dage er hårde at komme igennem, da jeg til tider kan få følelsen af at være låst fast til mit hjem. Jeg går i legestue engang om ugen og ellers passer op omkring børnenes fritids interesser, passer hus og børn, (mand)
Hvordan får i dagen til at gå??
Jeg tænker der er jo nok at lave i vasketøj, rengøring, leg med den lille, madlavning, børnenes lektier osv, men jeg syntes dagene godt kan blive for ensformet..
Måske det snart er min tid til at komme hjemme fra igen. (Puha tanken er lidt skræmmende) Også fordi det hele er bare nemmere når jeg går hjemme.
planlægger i jeres uge eller tager det bare som det kommer.. ?:-)

Håber det kan sætte lidt gang i snakken om det at være stor familie og (måske) at gå hjemme..

Knusz Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2009

Mormilla

Mortil5 skriver:

Hejsa

Jer der har flere børn (3-4-5-6 stk eller flere :-) ) Går i hjemme med børnene??

Jeg selv har 5 børn og går hjemme med den mindste, de andre fire går i skole og kommer hjem efter skolen. Jeg har stort set altid gået hjemme med mine børn (den ældste er 14 år), dog har der været tidspunkter hvor jeg har været i uddannelse, da jeg jo gerne ville have noget at falde tilbage på når jeg ikke skal gå hjemme mere. Jeg elsker at være hjemme og have den tid sammen med børnene, men nogen dage er hårde at komme igennem, da jeg til tider kan få følelsen af at være låst fast til mit hjem. Jeg går i legestue engang om ugen og ellers passer op omkring børnenes fritids interesser, passer hus og børn, (mand)
Hvordan får i dagen til at gå??
Jeg tænker der er jo nok at lave i vasketøj, rengøring, leg med den lille, madlavning, børnenes lektier osv, men jeg syntes dagene godt kan blive for ensformet..
Måske det snart er min tid til at komme hjemme fra igen. (Puha tanken er lidt skræmmende) Også fordi det hele er bare nemmere når jeg går hjemme.
planlægger i jeres uge eller tager det bare som det kommer.. ?:-)

Håber det kan sætte lidt gang i snakken om det at være stor familie og (måske) at gå hjemme..

Knusz Marie

Jeg har tænkt på at gå hjemme med min den bette. Er det ikke dyrt? Min kommune gir ikke støtte for at gå hjemme og passe sit barn...
Skal man leve for det manden tjener??? Eller kan man få penge på en eller anden måde???

Anmeld

8. januar 2009

Mortil5

I vores kommune kan man få tilskud til pasning af eget barn i 12 måneder (3500 kr mdr) og ellers lever vi af min mands indtægt..
jeg har ikke undersøgt om man kan få tilskud andre steder fra, men har jeg så heller ikke haft et behov for.. Men mener det er noget med at min mand kører på mit fradrag også, så han får flere penge, men er ikke sikker på de regler.. Jeg har ikke så meget med økonomien at gøre, jeg bruger bare pengene (og får så afvide hvornår jeg har brugt nok) . GG..

Knuz Marie

Anmeld

8. januar 2009

Mormilla

Mortil5 skriver:

I vores kommune kan man få tilskud til pasning af eget barn i 12 måneder (3500 kr mdr) og ellers lever vi af min mands indtægt..
jeg har ikke undersøgt om man kan få tilskud andre steder fra, men har jeg så heller ikke haft et behov for.. Men mener det er noget med at min mand kører på mit fradrag også, så han får flere penge, men er ikke sikker på de regler.. Jeg har ikke så meget med økonomien at gøre, jeg bruger bare pengene (og får så afvide hvornår jeg har brugt nok) . GG..

Knuz Marie

LOL

Jeg vil da lige tjekke det med fradraget. Se hvor meget det kan gi...

Anmeld

20. februar 2009

DL

hej..
Har I prøvet at undersøge at blive private dagplejemødre?? i kbh giver det ca 14.000kr pr mdr + et fradrag på 46% (man skal dog betale som en vuggestue plads for sit eget barn) men det giver stadig meget mere end de 3500,- pr mdr. og man behøver kun at passe en anden legekammerat, ud over sin egen lille guldklump.. kommunen stiller tvillinge vogn mm tilrådighed.

kh mor til snart 3 + pap-mor til 4 (til august 7 ialt)

Anmeld

20. februar 2009

xxx

Mormilla skriver:

LOL

Jeg vil da lige tjekke det med fradraget. Se hvor meget det kan gi...

Bare husk at hvis I overfører dit fradrag til din mand, så skal det gøres for 1 år ad gangen, f.eks. prøver I det i 4 mdr. og ombestemmer jer til at det kan ikke hænge sammen, så får manden et skattesmæk året efter.

Jeg går selv hjemme på barsel lige nu, og har de 3 små hjemme, de 3 store går i skole.
Og ja tiden bruges på rengøring, tøjvask osv. osv. men det er det jeg vil og nyder at kunne være der for mine børn hele dagen.

Anmeld

20. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DL skriver:

hej..
Har I prøvet at undersøge at blive private dagplejemødre?? i kbh giver det ca 14.000kr pr mdr + et fradrag på 46% (man skal dog betale som en vuggestue plads for sit eget barn) men det giver stadig meget mere end de 3500,- pr mdr. og man behøver kun at passe en anden legekammerat, ud over sin egen lille guldklump.. kommunen stiller tvillinge vogn mm tilrådighed.

kh mor til snart 3 + pap-mor til 4 (til august 7 ialt)

Det er forskelligt hvad privat dagpeje giver. I Odsherred fx. så fakturerer man 7500 kr. pr barn. Så får man tilskud fra kommunen der svarer til den offenlige dagpleje og forældrene skal betale hvad det koster i den offenlige.

Hvis man har 4 børn i dagpleje har man så 30.000 kr om måneden. Samtidig har du stadig fradraget på 46% ELLER du kører det som firma og trækker moms og udgifter fra. - Det er stort set hip som hap...

Jeg plejer at sige: Forskellen på en privat og en offenlig dagpleje er en gammel volvo eller en audi a6... Men det er mest fordi vi havde en privat dagpleje i kommunen, hvor både manden og konen var dagpleje, de kørte rundt i en KÆMPE stor audi A6....

Men det varriere meget, hvor svært det er at blive godkendt til dagpleje... I den gamle kommune Dragsholm var det MEGET MEGET svært. Ledelsen i dagplejen, MODARBEJDEDE private dagplejere i en helt ekstrem grad, så der kun var 2 godkendte private dagplejere i hele kommunen, selvom vi var mange flere der søgte. Og de 2 der var godkendt, havde måtte kæmpe længe og gennem social ministeret for at få lov.

Men mange andre kommuner er det nemmere.

God fornøjelse!!!

Anmeld

21. februar 2009

DL

I kbh er det heldigvis nemt at blive godkendt (hvis man altså lever op til de krav kommunen stiller )

-Både som børnepasser (ansat af forældrene,får man ca.9500kr pr barn. kommunen giver derudaf de 6500,- .. så forældrene har ca. en egen betaling på 3000,-.. BP må max passe 4 børn. BP betaler b-skat, men får de 46% i fradrag hvis BP, passer hjemmefra)

-og som privat dagpejer (ansat af kbh`s kommunen til ca 14000, får de 46 % , passer kun 2 børn, hvor af den ene er ens eget.. man betaler vuggestue pris får at passe sit eget barn)

ved ikke om der er nogen der kan bruge de oplysninger, men måske rart at vide hvis man ikke kan få vuggestue plads eller bare ikke vil af med sin lille guldklump endnu.

-Men der mangler også ca. 2500 vuggestue pladser i hovedstaden og 600 alene på Amager..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.