Hejsa, og øv jeg føler med dig. Først gik jeg også ned i tid, men har været sygemeldt med bækkenløsning og lyskebrok siden jeg var 20 uger henne (3. graviditet og den er streng ved min krop). MIn læge sagde til mig, at det var mig selv om skulle sige til når jeg ikke kunne holde til det mere. Lægen havde undersøgt mig og havde konstateret at jeg havde bækkenløsning i alle led (hvis man kan sige det altså både foran, ved hofter og lænd). Hvis din læge har medgivet at der med stor sandsynlighed er tale om bækkenløsning, så ville jeg ringe til min læge og fortælle at det ikke går længere. Du skal huske at det ikke bliver bedre fra nu af. Sig også til lægen at du sygemelder dig. Når du har sygemeldt dig, kan din arbejdsgiver bede om en lægeerklæring (ellers gør kommunen det, når de skal til at betale din arbejdsgiver refusion for sygdom), HUSK at det er den som beder om erklæringen, som betaler!! Jeg skal lige nævne at jeg er off. ansat, men mener at proceduren er nogenlunde den samme, som for privatansatte.
Kort svar: Du skal selv sygemelde dig, men sørg for at din læge er orienteret og bakker dig op.
PS: har din læge givet dig en henvisning til fysioterapi, hvis ikke så få en, fys- kan hjælpe dig med hvordan du bevæger dig mest hensigtsmæssigt mv.
Venlig hilsen
Stine
Anmeld