hvordan bliver jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. august 2011

PiaRW

sygemeldt? min læge sagde at jeg skulle snakke med min leder. Er i forvejen kommet ned i timer pga. smerter i bækken og ryg, men nu er det blevet så slemt at jeg ligger i sengen resten af dagen hvis jeg f.eks bare lige er ude og købe ind. Skal jeg ringe til min leder og sige: "Jeg kan ikke holde til det mere" jeg troede det var lægen der skulle sygemelde mig, men det kan arbejdspladsen åbenbart godt selv så??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Hamster79

Hejsa, og øv jeg føler med dig. Først gik jeg også ned i tid, men har været sygemeldt med bækkenløsning og lyskebrok siden jeg var 20 uger henne (3. graviditet og den er streng ved min krop). MIn læge sagde til mig, at det var mig selv om skulle sige til når jeg ikke kunne holde til det mere. Lægen havde undersøgt mig og havde konstateret at jeg havde bækkenløsning i alle led (hvis man kan sige det altså både foran, ved hofter og lænd). Hvis din læge har medgivet at der med stor sandsynlighed er tale om bækkenløsning, så ville jeg ringe til min læge og fortælle at det ikke går længere. Du skal huske at det ikke bliver bedre fra nu af. Sig også til lægen at du sygemelder dig. Når du har sygemeldt dig, kan din arbejdsgiver bede om en lægeerklæring (ellers gør kommunen det, når de skal til at betale din arbejdsgiver refusion for sygdom), HUSK at det er den som beder om erklæringen, som betaler!! Jeg skal lige nævne at jeg er off. ansat, men mener at proceduren er nogenlunde den samme, som for privatansatte.

Kort svar: Du skal selv sygemelde dig, men sørg for at din læge er orienteret og bakker dig op.

PS: har din læge givet dig en henvisning til fysioterapi, hvis ikke så få en,  fys- kan hjælpe dig med hvordan du bevæger dig mest hensigtsmæssigt mv.

Venlig hilsen

Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.