kloge hoveder ang. forældremyndigheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. august 2011

mortilmonique

hej

jeg vil li høre jer alle sammen her inde ..

hvad skal man gør vis man godt vil ha helde forældremyndigheden over hvors lille pige på 2år så vil høre jer hvad man skal gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

BetonSlotsPrinsesserne

mortilmonique skriver:

hej

hvad skal man gør vis man godt vil ha helde forældremyndigheden over hvors lille pige på 2år så vil høre jer hvad man skal gør..

Du kan søge den ved statsamtet.
Nu ved jeg ikke hvor længe i har boet sammen, inden i gik fra hinanden. For har I ikke boet officielt sammen 10 mdr. før fødsel får moderen den helt. Men mener der er noget med at hvis faderen ikke går med til at dele (trods han ikke ser barnet)kan moderen ikke få den alene.

Anmeld

15. august 2011

DortheSimonsen

mortilmonique skriver:

hej

Du kan sende en ansøgning ind til statsforvaltningen. I den ansøgning skal du beskrive hvorfor du ønsker den fulde forældremyndighed, evt. dokumenter.

I vil så blive indkaldt til et møde, hvor I skal snakke sagen igennem. Hvis faderen til dit barn ikke vil give dig hele forældremyndigheden, kan du vælge at gå rettens vej.

Jeg tænker lidt, at det med fuld forældremyndighed er spild af tid.
Det du egentlig får ud af den, er valg af skole, navn, og sådan.
Faderen vil stadig have krav på at se barnet og kan få informationer fra institutioner om hvordan det går barnet.

Håber dette var svar nok :-) 

Anmeld

15. august 2011

mortilmonique

DortheSimonsen skriver:

Du kan sende en ansøgning ind til statsforvaltningen. I den ansøgning skal du beskrive hvorfor du ønsker den fulde forældremyndighed, evt. dokumenter.

I vil så blive indkaldt til et møde, hvor I skal snakke sagen igennem. Hvis faderen til dit barn ikke vil give dig hele forældremyndigheden, kan du vælge at gå rettens vej.

Jeg tænker lidt, at det med fuld forældremyndighed er spild af tid.
Det du egentlig får ud af den, er valg af skole, navn, og sådan.
Faderen vil stadig have krav på at se barnet og kan få informationer fra institutioner om hvordan det går barnet.

Håber dette var svar nok :-) 

ja tak hvor skal man gå hen og skrive det få han vil ik skrive under det ved jeg men han vil tag hvors datte fra mig og det går jeg ik med til når hun er kun 2år jo men han er sant li går fra mig også har han li funt en nyv det er synv få vors datte eller hvad

Anmeld

15. august 2011

DortheSimonsen

mortilmonique skriver:

ja tak hvor skal man gå hen og skrive det få han vil ik skrive under det ved jeg men han vil tag hvors datte fra mig og det går jeg ik med til når hun er kun 2år jo men han er sant li går fra mig også har han li funt en nyv det er synv få vors datte eller hvad

Bor hun ved dig?
Så vidt jeg ved, kan han ikke tage hende fra dig. Så skal han have nogle virkelig gode argumenter og beviser for dette!

Du kan finde blanketterne her:
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5047 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.