Hvornår må de få

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Pinkrose

Hvornår må de begynde at spise rugbrød med div pålæg, og yougurt osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

piadas

Jeg mener, det er ved 7-8 mdrs alderen, men nogle er klar lidt før. Jeg regner med selv snart at prøve og Ida er et halvt år i dag. Start med bondebrød uden kerner og skær kanten af, og lav så selvfølgelig meget små bidder. Ved de to store brugte jeg smøreost, torskerogn, leverpostej, figenpålæg osv. i starten - altså sådan noget, der ikke skal tygges.

Anmeld

15. august 2011

Angelspot

Jeg mener også det er omkring de 8 mdr Alt efter hvornår e viser tegn på at være klar. Som feks når de tygger maden med gummerne selvom det ikke er nødvendigt.

Anmeld

15. august 2011

AnneBJ

Det er vist lidt en smagssag. Mine 3 søskende og jeg har fået fra 6 mdr., og hvis felix er klar får han også deromkring.

Youghurt er vist fra omkring 8 mdr.

Anmeld

15. august 2011

Lilje82

Noah har fået rugbrød i snart en måned og han er 7 måneder...

Han får bondebrød eller sønderjysk rugbrød.

Youghurt må de få fra 6 måneder. Her får han youghuty neutral, A38 eller cultura...

Anmeld

15. august 2011

Mettemus

Jeg synes man læser så meget forskelligt... min SP har lige givet grønt lyd for a38, yoghurt osv. - Laurits er 7 mdr.

Brød er vi liiiisså stille begyndt på, og han tygger det fint. Men ellers hedder det vist egentligt også 8 mdr

Anmeld

15. august 2011

Marco2

I den bog vi har fået fra SP står der at brød er fra de er 6 mdr. Men at i slutningen af perioden 6-9 mdr at de selv kan begynde at tage hapserne. Smilla har fået brød i knap en uge nu og hun bliver 7 mdr. i morgen.

Det der bondebrød uden kerne kører rigtig fint herhjemme og hun spiser en halv til trekvart skive til frokost.

AG

Anmeld

15. august 2011

Pinkrose

Mange tak for svar allesammen det hjalp. Syntes det svært til tider at hitte rundt i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.