Forskel og årsag på/til stress og depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg tumler med et eller andet og kan ikke finde ud af om det er stress eller depression..

Nogen der har nogle betegnelser for det ene eller det andet så man nemt kan skelne dem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Ja jeg tumler med et eller andet og kan ikke finde ud af om det er stress eller depression..

Nogen der har nogle betegnelser for det ene eller det andet så man nemt kan skelne dem??

Jeg har lige været inde på i forms hjemmeside og læse om stress  tog også testen derinde og er sikker på det er stress jeg lider af ikke en dep . men tror de 2 ting ligger meget tæt og en stress der ikke lyttes til kan nemt gå hen og blive en dep .

Anmeld

15. august 2011

Fenja09

Når man er depressiv ser alt negativt ud, dvs at selv en opvask kan være uoverskuelig. Alt fokus vil for en depressiv være rettet mod noget negativt, det gælder fremtid, andre mennesker og livet generelt.  Der er selvfølgelig mange grader af depression, så alt afhængig af en mild og svær depression.

Det er ikke unormalt at få en depression som er udledt af stress, men den største forskel på de to er, at når man er depressiv så kan man ikke være andet end syg - det er svært bare at skulle beslutte sig for at spise morgenmad eller lade være.

En person med stress er nemmere at få kontakt med for omverdenen og vedkommende kan stadig holde livet ud.

Håber du kan bruge det til lidt, men uanset, så synes jeg at du skal søge egen læge, hvis du mener at du enten har stress eller en depression. Det er vigtigt at få råd og vejledning af prof. ved begge tilfælde.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.