M 3½ måned :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. august 2011

mortil4dejligepiger

NU må det være tid til, at jeg kommer med et indlæg, når nu jeg også selv er én af dem, der gerne vil have mere gang i gruppen

M er nu 3½ måned. Og hun er bare sådan en dejlig pige .

Hun står op om morgenen, når hun er vågen. Alt ml. 6.30 og 9. Men nu har det været sommerferie, så der har været tid til det. Nu hvor skolen starter igen for de store piger, kommer hun nok til at stå op før kl. 7.30.
Hun plejer at tage 3-4 lure om dagen. Det kommer lidt an på, hvor længe hun sover af gangen. Tager hun de klassiske lure på 45 min. skal hun have 4 af dem, med mindre hun tager én lang lur også. Så kan hun godt klare sig med 3 lure i alt. Hun ammes stadig fuldt ud og vi trives med det .
Om aftenen lægges hun for natten ved 19-tiden. Så plejer hun at sove til ved 4-tiden, hvor hun får mad. Men den sidste uge er hun begyndt at vågne og ville have mad allerede ved 1-tiden og så igen ved 4-5-tiden. Ved ikke om det måske er noget udviklingstrin eller sådan noget . Men hvis hun er sulten, så skal hun have mad - og det får hun .

M har altid haft brug for at blive svøbt og vugget i søvn. Men nu er vi igang med projekt falde-selv-i-søvn. Og det går godt, synes jeg. Vi går rundt med hende til hun er ret sløv. Så lægger vi hende i hendes lift mens hun stadig er vågen. Hun falder så selv i søvn. Nogle gange skal hun have sutten nogle gange og nogle gange brokker hun lidt. Men ofte falder hun bare i søvn uden noget. Det er så skønt!
Planen er så, at vi skal nå dertil hvor vi kan lægge hende uden først at gå rundt med hende. Det skal nok komme

Hun er begyndt at gribe efter legetøjet. Hun opdager nogle gange sine fødder, som hun synes er ret underholdende!  Hun elsker at ligge på maven nu, elsker når jeg flyver med hende, hun griner nogle gange og smelter alle hjerter i familien. Hun smiler meget! Og ja, hun er bare så dejlig!

Nu er familien startet op igen efter ferie. Og M og jeg er alene igen. Det skal vi lige vænne os til - men det skal nok blive dejligt, som det var før ferien .

Jeg skal tage mig sammen nu og spise sundere end i ferien. Jeg har spist..."godt"!  Heldigvis har jeg ikke taget på. Det må simpelthen være amningen der gør det! Ellers er der ingen logik i det! Jeg vejer nu 3-3,5 kg mindre end før jeg blev gravid. Jeg kunne da godt tænke mig at smide 2-4 kilo yderligere . Jeg regner med, at jeg ved ikke at spise den mængde søde sager, jeg godt kan komme til (), kan smide noget mere. Så nu må vi se.

Håber I andre har det godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Line Højdal

Tak for update... Lyder som om i har fået jer en dejlig nem og glad pige

Aske er jo også 3½ måned nu, så det er sjov at læse lidt fra en på tilsvarende alder!!

Aske har også længe haft en nogenlunde natte-rytme med putning kl. 21 (han falder i søvn selv på 10-20 minutter), vågner mel. 2 og 4 og ammes og igen ved 6-7 tiden, hvor vi så står op... Men men men, også herhjemme er der nu gået helt kuk i nattesøvnen og Aske vågner flere gange! Han er helt tydeligt sulten og jeg må derfor amme flere gange om natten - hvilket er pænt hårdt!
Jeg overvejede også et appetitspring, men jeg tror nu nærmere at vi nærmer os alderen hvor det er tid til lidt mere solid mad til de små maver... Jeg vil i hvert fald snakke med sundhedsplejersken og at gå igang med skemad

Ellers går alt så super godt. Aske er meget "på" og der skal helst ske noget... det er slut med at ligge i barnevognen når det ikke er sovetid - man skal jo helst være med!  Bæreselen er derfor blevet et stort hit og han nyder det!!

Aske griber koordineret ud efter ting og får allerede fat i alt inden for rækkevidde - kuglepenne, bestik og ikke mindst sit legetøj. Han elsker at sidde med ved spisebordet og banke i bordet og lege med sit legetøj (putte det i munden og smide det på gulvet)  Tær'ne har han for længe siden opdaget og de er stadig rigtig sjove at få fat i, ligesom det nu er en mægtig sjov beskæftigelse at hive strømperne af

At ligge på maven går bedre og bedre, men helst når mor/far er med på gulvet og synger/snakker samtidig!

De er skønne de små og det er fedt så meget personlighed og bevidsthed der begynder at komme nu!

Jeg mangler stadig at smide 5 kg for at nå min før graviditetsvægt, men det går den rigtige vej! Flot at du allerede er under - og så endda på trods af ferietid

Line

Anmeld

20. august 2011

mortil4dejligepiger

Ja, hun er blevet nem. Det er så skønt især efter jeg synes, vi havde en hårdt opstart Siden sidst er der sket mere fremgang med det med selv at falde i søvn. Nu lægger vi hende med det samme og det tager alt mellem 1-20 min for hende at falde i søvn. Men det er uden skrig eller gråd. Og hun klarer det selv - selvfølgelig med at vi giver sutten ind imellem Og så er hun begyndt at sove i barnevognen også. Endelig!! Vi kan lægge hende der og hun græder ikke OG hun kan nu falde i søvn, når vi kører barnevognstur. Det er så STORT! Det har hun jo ikke kunne før. Jeg er lykkelig!! :-DLine, hvordan lærte i Aske selv at falde i søvn? Jeg kan huske I også havde problemer med det!M ligger tit på maven nu og elsker det! Det er som i Hun synes, at hun har bedre overblik over tingene, når hun ligger det med strakt hals Knus

Anmeld

20. august 2011

mortil4dejligepiger

Pipkukkeren skriver:

Tak for update... Lyder som om i har fået jer en dejlig nem og glad pige

Aske er jo også 3½ måned nu, så det er sjov at læse lidt fra en på tilsvarende alder!!

Aske har også længe haft en nogenlunde natte-rytme med putning kl. 21 (han falder i søvn selv på 10-20 minutter), vågner mel. 2 og 4 og ammes og igen ved 6-7 tiden, hvor vi så står op... Men men men, også herhjemme er der nu gået helt kuk i nattesøvnen og Aske vågner flere gange! Han er helt tydeligt sulten og jeg må derfor amme flere gange om natten - hvilket er pænt hårdt!
Jeg overvejede også et appetitspring, men jeg tror nu nærmere at vi nærmer os alderen hvor det er tid til lidt mere solid mad til de små maver... Jeg vil i hvert fald snakke med sundhedsplejersken og at gå igang med skemad

Ellers går alt så super godt. Aske er meget "på" og der skal helst ske noget... det er slut med at ligge i barnevognen når det ikke er sovetid - man skal jo helst være med!  Bæreselen er derfor blevet et stort hit og han nyder det!!

Aske griber koordineret ud efter ting og får allerede fat i alt inden for rækkevidde - kuglepenne, bestik og ikke mindst sit legetøj. Han elsker at sidde med ved spisebordet og banke i bordet og lege med sit legetøj (putte det i munden og smide det på gulvet)  Tær'ne har han for længe siden opdaget og de er stadig rigtig sjove at få fat i, ligesom det nu er en mægtig sjov beskæftigelse at hive strømperne af

At ligge på maven går bedre og bedre, men helst når mor/far er med på gulvet og synger/snakker samtidig!

De er skønne de små og det er fedt så meget personlighed og bevidsthed der begynder at komme nu!

Jeg mangler stadig at smide 5 kg for at nå min før graviditetsvægt, men det går den rigtige vej! Flot at du allerede er under - og så endda på trods af ferietid

Line

Og ej at forglemme: dejlige billeder af Aske med i haven!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.