NU må det være tid til, at jeg kommer med et indlæg, når nu jeg også selv er én af dem, der gerne vil have mere gang i gruppen 
M er nu 3½ måned. Og hun er bare sådan en dejlig pige
.
Hun står op om morgenen, når hun er vågen. Alt ml. 6.30 og 9. Men nu har det været sommerferie, så der har været tid til det. Nu hvor skolen starter igen for de store piger, kommer hun nok til at stå op før kl. 7.30.
Hun plejer at tage 3-4 lure om dagen. Det kommer lidt an på, hvor længe hun sover af gangen. Tager hun de klassiske lure på 45 min. skal hun have 4 af dem, med mindre hun tager én lang lur også. Så kan hun godt klare sig med 3 lure i alt. Hun ammes stadig fuldt ud og vi trives med det
.
Om aftenen lægges hun for natten ved 19-tiden. Så plejer hun at sove til ved 4-tiden, hvor hun får mad. Men den sidste uge er hun begyndt at vågne og ville have mad allerede ved 1-tiden og så igen ved 4-5-tiden. Ved ikke om det måske er noget udviklingstrin eller sådan noget
. Men hvis hun er sulten, så skal hun have mad - og det får hun
.
M har altid haft brug for at blive svøbt og vugget i søvn. Men nu er vi igang med projekt falde-selv-i-søvn. Og det går godt, synes jeg. Vi går rundt med hende til hun er ret sløv. Så lægger vi hende i hendes lift mens hun stadig er vågen. Hun falder så selv i søvn. Nogle gange skal hun have sutten nogle gange og nogle gange brokker hun lidt. Men ofte falder hun bare i søvn uden noget. Det er så skønt!
Planen er så, at vi skal nå dertil hvor vi kan lægge hende uden først at gå rundt med hende. Det skal nok komme 
Hun er begyndt at gribe efter legetøjet. Hun opdager nogle gange sine fødder, som hun synes er ret underholdende!
Hun elsker at ligge på maven nu, elsker når jeg flyver med hende, hun griner nogle gange og smelter alle hjerter i familien. Hun smiler meget! Og ja, hun er bare så dejlig!
Nu er familien startet op igen efter ferie. Og M og jeg er alene igen. Det skal vi lige vænne os til - men det skal nok blive dejligt, som det var før ferien
.
Jeg skal tage mig sammen nu og spise sundere end i ferien. Jeg har spist..."godt"!
Heldigvis har jeg ikke taget på. Det må simpelthen være amningen der gør det! Ellers er der ingen logik i det! Jeg vejer nu 3-3,5 kg mindre end før jeg blev gravid. Jeg kunne da godt tænke mig at smide 2-4 kilo yderligere
. Jeg regner med, at jeg ved ikke at spise den mængde søde sager, jeg godt kan komme til (
), kan smide noget mere. Så nu må vi se.
Håber I andre har det godt!