Godt råd om at registrere sig som enlig!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg er anonym hvis nogen kender mit netværk.

Situationen er at jeg har en meget tæt veninde som snart skal på su sammen med mig (januar). hun bor sammen med sin kæreste og deres lille datter på 1 år. Men når hun skal på su er hende og hendes kæreste nødsaget til at flytte fra hinanden pga de økonokisk ikke kan klare at den ene er på su (de betaler rigtig mange penge af hver måned pga en ulykke der engang skete.). Deres plan er så at hendes kæreste flytter hjem til hans kammerat. Hun vil registrere sig som enlig og derved få hjælp til dagplejens omkostninger.

Hun spurgte mig hvad jeg synes!!! Og jeg ved ik hvad jeg synes. De har vitterligt ikke råd til at hun studerer siger hun. og hun er så ked af hendes jobsituation at hun siger at hun bliver NØD til at uddanne sig til noget hun kan lide at lave.

Hun ville gerne vide om jeg synes at de skulle blive boende sammen fysisk og blot være fraskilte på parpiret? -altså ha registrert kærestens adresse hos vennen uden at han bor der. Eller om de faktisk talt skal flytte fra hinanden selvom de elsker hianden?

(de vil så ringe til kommunen og høre hvor meget "de må ses"?) Men må man gerne stå som enlig men stadig være kæreste med faderen til barnet?

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde hende. Hun er en tæt veninde, og hun er ikke typen der normalt "nasser" på samfundet. Og jeg tror også hun er meget skidt over det. Men jeg er bange for at hvis de bliver snuppet at hun så kan komme i fængsel?

Er der andre der har erfaringer? Hvad skal jeg støtte hende i at gøre? jeg ved godt at jeg har indberetnings pligt hvis jeg ser "snyd". Men jeg tror ikke det ender godt hvis hun ikke kommer videre i livet med uddannelse, og jeg ku aldrig drømme om at melde dem pga deres datter og deres i forvejen uheldige økonomiske situation. Så jeg behøver ingen moral prædikner. I allready know (jeg plejer selv at moral prædike). Men jeg vil bare gerne hjælpe dem med at finde den bedste løsning. De skal nemlig betale for fuld pasning pga faderens job. --men i denne situation betyder det jo ikke at de har nok penge og bare kan priotere dem anderlede og bedre. Jeg ved ik om det står så skidt til som hun siger... mem hvis jeg skal ta hendes ord for gode vare så er det altså umligt, og kan kun lige køre rundt hvis de registerer hende som enlig. Men det er jo heller ik godt for deres datter at familien splitter?

Kan i hjælpe mig med at hjælpe hende? skal nødig være hende som kommer med et råd der ender med at ruinere dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Nessie

Jeg kan godt se, at det er en svær situation de står i, men har de ikke råd til at hun studerer, så må det vente.

Jeg tror ikke det vil hjælpe på deres situation at snyde på den måde, lyder dårligt for familien.

Kan hun ikke tage et eftermiddagsjob?, det er vi jo mange der har været nødt til, mens vi studerede

Anmeld

15. august 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg kan godt se, at det er en svær situation de står i, men har de ikke råd til at hun studerer, så må det vente.

Jeg tror ikke det vil hjælpe på deres situation at snyde på den måde, lyder dårligt for familien.

Kan hun ikke tage et eftermiddagsjob?, det er vi jo mange der har været nødt til, mens vi studerede

Hun vil også finde et studiejob ved siden af.

Jeg tror måske at du kan ha ret i at hun må vente... Hun blir godt nok ked af det så. Men jeg tror hun ville blive mere ked hvis familien skulle betale en bøde af pga snyd.

Ved du forresten om det er snyd hvis de så faktisk flytter fra hinanden? Gælder reglerne ved hvor mange udgifter man hver har, eller hvor mange gange man kysser om måneden?

-heldigvis har hun sagt at hun lige vil ringe og spørge komunen om reglerne.

Anmeld

15. august 2011

Anonym trådstarter

stiller lige mange spørgsmål her for hun læser med på dit/jeres svar via et link 

Anmeld

15. august 2011

Nessie

Anonym skriver:

Hun vil også finde et studiejob ved siden af.

Jeg tror måske at du kan ha ret i at hun må vente... Hun blir godt nok ked af det så. Men jeg tror hun ville blive mere ked hvis familien skulle betale en bøde af pga snyd.

Ved du forresten om det er snyd hvis de så faktisk flytter fra hinanden? Gælder reglerne ved hvor mange udgifter man hver har, eller hvor mange gange man kysser om måneden?

-heldigvis har hun sagt at hun lige vil ringe og spørge komunen om reglerne.

Ja, det ville være nogle ærgerlige penge at skulle af med.

Så vidt jeg har forstået, så må faren ikke bidrage med noget som helst i hendes hjem, kun være der og overnatte en gang i mellem, så jeg tror helt ærligt at det vil være for svært, når man er vant til at være en familie

Anmeld

15. august 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Ja, det ville være nogle ærgerlige penge at skulle af med.

Så vidt jeg har forstået, så må faren ikke bidrage med noget som helst i hendes hjem, kun være der og overnatte en gang i mellem, så jeg tror helt ærligt at det vil være for svært, når man er vant til at være en familie

ja det kan du ha ret i! det lyder "nemt" når man taler om det, men i praktis er det helt sikkert noget andet!

Anmeld

15. august 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Situationen er at jeg har en meget tæt veninde som snart skal på su sammen med mig (januar). hun bor sammen med sin kæreste og deres lille datter på 1 år. Men når hun skal på su er hende og hendes kæreste nødsaget til at flytte fra hinanden pga de økonokisk ikke kan klare at den ene er på su (de betaler rigtig mange penge af hver måned pga en ulykke der engang skete.). Deres plan er så at hendes kæreste flytter hjem til hans kammerat. Hun vil registrere sig som enlig og derved få hjælp til dagplejens omkostninger.

Hun spurgte mig hvad jeg synes!!! Og jeg ved ik hvad jeg synes. De har vitterligt ikke råd til at hun studerer siger hun. og hun er så ked af hendes jobsituation at hun siger at hun bliver NØD til at uddanne sig til noget hun kan lide at lave.

Hun ville gerne vide om jeg synes at de skulle blive boende sammen fysisk og blot være fraskilte på parpiret? -altså ha registrert kærestens adresse hos vennen uden at han bor der. Eller om de faktisk talt skal flytte fra hinanden selvom de elsker hianden?

(de vil så ringe til kommunen og høre hvor meget "de må ses"?) Men må man gerne stå som enlig men stadig være kæreste med faderen til barnet?

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde hende. Hun er en tæt veninde, og hun er ikke typen der normalt "nasser" på samfundet. Og jeg tror også hun er meget skidt over det. Men jeg er bange for at hvis de bliver snuppet at hun så kan komme i fængsel?

Er der andre der har erfaringer? Hvad skal jeg støtte hende i at gøre? jeg ved godt at jeg har indberetnings pligt hvis jeg ser "snyd". Men jeg tror ikke det ender godt hvis hun ikke kommer videre i livet med uddannelse, og jeg ku aldrig drømme om at melde dem pga deres datter og deres i forvejen uheldige økonomiske situation. Så jeg behøver ingen moral prædikner. I allready know (jeg plejer selv at moral prædike). Men jeg vil bare gerne hjælpe dem med at finde den bedste løsning. De skal nemlig betale for fuld pasning pga faderens job. --men i denne situation betyder det jo ikke at de har nok penge og bare kan priotere dem anderlede og bedre. Jeg ved ik om det står så skidt til som hun siger... mem hvis jeg skal ta hendes ord for gode vare så er det altså umligt, og kan kun lige køre rundt hvis de registerer hende som enlig. Men det er jo heller ik godt for deres datter at familien splitter?

Kan i hjælpe mig med at hjælpe hende? skal nødig være hende som kommer med et råd der ender med at ruinere dem!

Bliver hun knaldet i socialbedrageri skal hun betale seriøst mange penge tilbage også er chancen for at studere nok mikro så synes det er en rigtig dårlig ide...

også synes jeg generalt det er rigtig dårlig stil at pumpe samfundet for penge fordi man selv har lavet "fejl" 

Anmeld

15. august 2011

SjeBets

jeg mener det er 3 overnatninger man må ses når man står som enlig forsørger. 

Man skal passe på med at snyde myndighederne, i den kommune jeg boede i, der har de hyret en gammel betjent til at tjekke dem som de tror snyder. De mister mange penge på den måde og er meget obs til at få dem tilbage, plus der er chancen for at nogen melder dem. 

Jeg ville ikke turde gøre det, så hellere vente med at studrere til gælden var væk, eller jobbe ved siden af  

Anmeld

15. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

jeg kan ik svare på ret meget af dit spørgsmål...

men kan svare på det her...

de kan godt bo hver for sig og være kærester og ha barn sammen...

jeg er ENLIG forsørger, min kæreste bor i norge og vi har et barn sammen

han er hos os 3 dage hver anden uge og det må vi godt for kommunen.... vi fik afvide han MAX må være der 3 gang om ugen og så må han SLET ik betale noget...

det gør min kæreste heller ikke... dog er det ham som køber alt tøjet vores datter mangler... men det er jo aom sagt også hans datter...

Anmeld

15. august 2011

Zeus

De må hjertens gerne fortsætte med at være kærester, selvom hun står som enlig, han må bare ikke bidrage med én eneste krone i husholdningen.. Ikke så meget som en pose kaffe må han betale  Det med de 3 overnatninger, står vist ikke skrevet nogen steder, og derfor er det helt og holdent kommunens "regler" der gælder.. De må ikke leve i noget man kan kalde et ægteskabeligt forhold, han må ikke have sin tandbørste osv stående..

Men de må godt være kærester

Og flytter han adresse, så mener jeg også, at han bør bo der hvor han har sin adresse, og ikke hjemme hos kæresten, som får ekstra ydelser, fordi han "ikke" bor der! Du er ikke den eneste der kan melde dem, det kan alle og enhver, og tror ikke de fleste tøver mange øjeblikke, hvis de får nys om, at han stadig bor hos hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.