Madplan til 5 pers og lavt budget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.811 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Kloster

Hej.

Vi er 5 pers (4 voksenspisende) i familien. Jeg vil gerne spare så meget som muligt og gerne spise rester 1-2 gange om ugen + evt spise ved familien 1 gang om ugen.

Vi plejer at få en hel gris 2 gange om året, men der er ikke ret meget tilbage i fryseren. Nogle med ideer til madplan?

Ang kød, så er der ikke nok kød i 500 grams pakker. Vi bruger ca 700 gr pr aftenmåltid. Nok lige rart at have i mente...

Ideer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Lone Jakobsen

det ville måske gøre det nemmere hvis du skrev hvilke kødstykker du har tilbage i fryseren.

Anmeld

14. august 2011

Sabsy

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers (4 voksenspisende) i familien. Jeg vil gerne spare så meget som muligt og gerne spise rester 1-2 gange om ugen + evt spise ved familien 1 gang om ugen.

Vi plejer at få en hel gris 2 gange om året, men der er ikke ret meget tilbage i fryseren. Nogle med ideer til madplan?

Ang kød, så er der ikke nok kød i 500 grams pakker. Vi bruger ca 700 gr pr aftenmåltid. Nok lige rart at have i mente...

Ideer???

Svensk pølseret!!! Det er så billigt.. og der er til ihvertfald to dage

Anmeld

14. august 2011

mor_sabina

Tja er det ideer du mangler eller en madplan for ugen?

Af gris kan jo laves farsbrød i et utal af afskygninger, samt frikadeller i mange varianter.

Vores madplan bygges op over en model hvor vi får noget varieret og så fryser vi rester ned på den måde er det næsten kun 2 ugers madplan til en måned, hvis man kører det helt stramt.

Mandag: rester fra søndag
Tirsdag: fars
Onsdag: fisk
Torsdag: suppe
Fredag: fugl
Lørdag: fri
Søndag: dobbelt portion så der er rester til mandag.

Suppe kan jo være hvad der er i køleskabet, ofte uden kød, på den måde skåner man både pengepung og miljø

Anmeld

16. august 2011

Kloster

mor_sabina skriver:

Tja er det ideer du mangler eller en madplan for ugen?

Af gris kan jo laves farsbrød i et utal af afskygninger, samt frikadeller i mange varianter.

Vores madplan bygges op over en model hvor vi får noget varieret og så fryser vi rester ned på den måde er det næsten kun 2 ugers madplan til en måned, hvis man kører det helt stramt.

Mandag: rester fra søndag
Tirsdag: fars
Onsdag: fisk
Torsdag: suppe
Fredag: fugl
Lørdag: fri
Søndag: dobbelt portion så der er rester til mandag.

Suppe kan jo være hvad der er i køleskabet, ofte uden kød, på den måde skåner man både pengepung og miljø

Mange mange tak for din ugeplan. Den har jeg taget til mig.

Jeg har en metaltavle i køkkenet, hvor jeg skriver alt hvad vi skal i løbet af ugen, mine arbejdstider og aftensmaden. Og her har jeg skrevet din ugeplan op.

Børn og mand ved hvad kød vi skal have, men der er alligevel overraskelser. + at jeg køber det ind om mandagen (handler kun mandag og fredag) Og her kan jeg se i div reklamer, hvem der har hvad kød på tilbud.

Har du nogle ideer til dobbelt portioner - udover svensk pølseret og mill. bøf??

Anmeld

16. august 2011

smølfine

Kloster skriver:

Jeg har en metaltavle i køkkenet, hvor jeg skriver alt hvad vi skal i løbet af ugen, mine arbejdstider og aftensmaden. Og her har jeg skrevet din ugeplan op.

Børn og mand ved hvad kød vi skal have, men der er alligevel overraskelser. + at jeg køber det ind om mandagen (handler kun mandag og fredag) Og her kan jeg se i div reklamer, hvem der har hvad kød på tilbud.

Har du nogle ideer til dobbelt portioner - udover svensk pølseret og mill. bøf??

Ideér til dobbeltportioner:

lasagne

Chili con carne

kylling i karry

Stor portion frikadeller

Koteletter i fad

Kødsovs med masser af grøntsager

Held og lykke med det

Anmeld

16. august 2011

mor_sabina

Kloster skriver:

Tja vi laver alt muligt i dobbelt portion, min favorit er kylling i kokos med karry, ellers kan man vel lave en stor steg, og så brase kartofler dagen efter? Boller i karry, farsbrød og frikadeller som nævnt, fadkotelletter, fadkylling, wok, bulgur-kyllinge ret, jamen mulighederne er jo uendelige det er jo bare at lave kæmoe portion. Vi har dog også skrevet rugbrød i parentes på vores mandag, da der jo ikke altid er rester til et helt måltid, men måske kun en portion til hver.

Jeg bruger dk-kogebogen.dk meget der kan man jo så søge på fars, fugl eller retter og der er mange gode og nemme opskrifter. De har også madplaner.

Anmeld

22. august 2011

janne1986

Eller kog en hamburgerryg og næste dag er der til tarteletter.

eller gulash, der kan man jo også lave kæmpe portioner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.