Igen et indlæg om søvnrytme :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. august 2011

hekran

Jeg kan se, at der er mange indlæg, der minder om følgende indlæg, men ingen der er identiske, selvølgelig, så her kommer min version!

Den skønne Helena er lige lidt over 2 måneder gammel. Hun er glad og god i størrelsen. Bliver ammet fuldt ud og er god til at sove om natten, meeeeeen vi har godt nok en underlig dag sammen. Hun vågner ca kl 6 og bliver ammet der og sover lidt videre. Jeg tager hende op, når hun vågner ca kl 7.30 og hun får en tår mere. Derefter bliver hun vasket og skiftet og ligger og hygger lidt sammen med mig, inden hun får mere at spise og kommer i liften at sove. Hun sover 1-2,5 timer og derefter kan jeg simpelthen ikke få hende til at sove en god lur igen. Klokken er jo kun 11-12. I dag har hun ligget vågen i 3 timer. Jeg ammer hende, når hun vågner og inden jeg synes, at det er ved at være sengetid igen. Men hun er uenig, spiser lidt og tager en nap på 5 min, hvorefter hun er klar igen til løjer.... sådan fortsætter hele vores dag, og den er laaaang. Hun vil nemlig heller ikke lægge sig til at sove om aftenen. Først ved 22.30 falder hun i søvn.

Hvordan i alverden får jeg hende til at sove nogle gode lure? Hun er mæt og træt, men hun sover alligevel kun 5-20 min. Øv! Jeg ville også sådan ønske, at jeg snart kunne få hende puttet til natten ved 20 tiden. Hjælp mig!!! Hun ligner bestemt ikke sine brødre på de punkter.

Hvad gør jeg lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

hekran

Hun bruger ikke sut, hvis I kunne tænke jer at kommentere og om natten ligger hun i vores seng.

Men der er måske ikke nogen der har lyst til at dele 

Anmeld

14. august 2011

Nea85

Jeg kigger lige med her, min datter er på præcis samme måde - bare halvanden måned ældre..

Anmeld

15. august 2011

hekran

Nea85 skriver:

Jeg kigger lige med her, min datter er på præcis samme måde - bare halvanden måned ældre..

Der var vist ingen der kunne hjælpe os

Anmeld

15. august 2011

Nea85

Nej, desværre..

Anmeld

15. august 2011

AnneBJ

Prøv a læse "sov igennem uden gråd". Der er også nogle gode generelle råd i forhold til søvn.

I øvrigt vil det da være fint med en update på tråden omkring amning og søvn, som du lavede for nogle uger siden........

https://www.baby.dk/debat/125525pi1/amning/amning-og-putning----gode-raad.aspx

Anmeld

16. august 2011

Janni.

Silas havde det på samme måde som jeres små pus. Jeg ammede ham til han var omkring 2-2½ mdr så blev han ikke mæt mere. Jeg snakkede med SP ang. hans søvnrytme eller mangel på samme, og hun sagde at det var helt normalt.. Nogen børn har bare ikke brug for så meget søvn 

Silas er 5 mdr nu og sover en lidt længere lur om formiddagen og en kort én om eftermiddagen. Så 2, nogen gange 3 x lur på en dag som varer fra kl 5 til cirka kl 19.30. Sådan har det været siden han var knap 2 ½ mdr.

Lige bortset fra at han havde en periode hvor han blev puttet kl 17.30 og sov til kl 5 næste dag. Han var helt færdig i den periode. Men det er ændret igen 

Jeg ved ikke om det var lidt svar for jer, ellers spørg løs, så skal jeg se om jeg kan svare 

Anmeld

16. august 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Prøv a læse "sov igennem uden gråd". Der er også nogle gode generelle råd i forhold til søvn.

I øvrigt vil det da være fint med en update på tråden omkring amning og søvn, som du lavede for nogle uger siden........

https://www.baby.dk/debat/125525pi1/amning/amning-og-putning----gode-raad.aspx

Hun har faktisk lavet en update i selve tråden, ved ikke om du har set den  Kan også være at jeg misforstår dig 

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Hun har faktisk lavet en update i selve tråden, ved ikke om du har set den  Kan også være at jeg misforstår dig 

Den er lige kommet i dag! Bare rart at høre om ens råd kan bruges jo!

Anmeld

16. august 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Den er lige kommet i dag! Bare rart at høre om ens råd kan bruges jo!

Ups det havde jeg så ikke set 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.