Marco2 eller andre med photoshop erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. august 2011

DK

Hej A eller andre foto-kyndige

Jeg har jo et billede fra hver uge af min graviditet. Og dem vil jeg gerne sætte ind i sådan en collage. Men hvordan gør jeg det? Jeg har Adobe Photoshop 6.0 og der er sådan en "lav en collage" og en med 22 billeder i, men når jeg åbner det, så er det lille bitte og jeg kan ikke finde ud af at få billeder ind i "hullerne".

Er der et eller andet andet smart program man gratis kan downloade som kan det der med collager? Altså billederne skal bare stå ved siden af hinanden og være ligestore. Det er mit eneste kriterie. Der behøver ikke engang være en tekst på (ex. 5+0).

Eller andre fif? Jeg orker ikke at bøvle i 1000 år med et word dokument hvor det er umuligt at få billederne præcis lige store og hvor man kommer til at trykke på noget og så rykker hele pisset sig... Så eksploderer jeg af indestængt raseri...

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Sofia

DK skriver:

Hej A eller andre foto-kyndige

Jeg har jo et billede fra hver uge af min graviditet. Og dem vil jeg gerne sætte ind i sådan en collage. Men hvordan gør jeg det? Jeg har Adobe Photoshop 6.0 og der er sådan en "lav en collage" og en med 22 billeder i, men når jeg åbner det, så er det lille bitte og jeg kan ikke finde ud af at få billeder ind i "hullerne".

Er der et eller andet andet smart program man gratis kan downloade som kan det der med collager? Altså billederne skal bare stå ved siden af hinanden og være ligestore. Det er mit eneste kriterie. Der behøver ikke engang være en tekst på (ex. 5+0).

Eller andre fif? Jeg orker ikke at bøvle i 1000 år med et word dokument hvor det er umuligt at få billederne præcis lige store og hvor man kommer til at trykke på noget og så rykker hele pisset sig... Så eksploderer jeg af indestængt raseri...

Knus Ditte

Er det okay at jeg griner lidt, når jeg forestiller mig, hvor sur du kunne se ud når du bøvler med et worddokument?

Anmeld

14. august 2011

Marco2

Hvis du sender billederne til mig skal jeg lave det for dig? Jeg benytter InDesign til opsætning men det er et program der koster monetos. Kender ingen gratisprogrammer. Men laver det gerne for dig

Anmeld

14. august 2011

AnneBJ

Picasa er gratis og kan klare det!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. august 2011

AnneBJ

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. august 2011

businesstigger

Jeg kender ikke collage muligheden i PSm en når du laver et nyt dokument skal det selvf. laves i den rette str. og så ville jeg personligt åbne de billeder du gerne vil have ind i collagen og så "drag and drop" dem ind som lag i collage dokumentet. For at flytte på dem skal du så stå i det lag for det enkelte billede for at kunne flytte det. Og der kan du jo så flytte dem rundt til at stå i den rækkefølge du ønsker. Er originalerne i forskellig størrelse. kan du trykke Ctrl + T for at redigere i str. Husk at holde Shift nede imens for at bevare propotionerne.

Anmeld

14. august 2011

Kit

AnneBJ skriver:

Det er også det program jeg bruger herhjemme

Anmeld

14. august 2011

DK

Hvis du sender billederne til mig skal jeg lave det for dig? Jeg benytter InDesign til opsætning men det er et program der koster monetos. Kender ingen gratisprogrammer. Men laver det gerne for dig

Uhhh det er bare SÅ sødt af dig.

Det må du rigtig gerne. 

Vil du sende mig din mail adresse så sender jeg billederne til dig. Eller er det nemmere hvis jeg laver sådan en picasa mappe, som du så har adgang til? Det er jo ret mange billeder?

Anmeld

14. august 2011

Marco2

Har sendt dig min email-adresse

Anmeld

14. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

De er bare VILDT flotte dem du har lavet. Det må jeg helt sikkert ind og prøve og rode med engang!

Men som skrevet før, så kan jeg bare godt gå AGURK inden i hvis det ikke "vil". Jeg bliver så edderspændt rasende Jeg har et love-hate forhold til Word.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.