Formiddagsluren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.663 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. august 2011

MetteMTH

Hej.

Hvornår stoppede i med formiddagsluren?

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Valle81

Mette88 skriver:

Hej.

Mvh. Mette

Asta var omkring 14 mdr da hun stoppede og Anton er 16 1/2 måned og han er næsten lige gået over til at sove en lur ( 3 timer til middag )

:0)

Anmeld

14. august 2011

MetteMTH

Okay.. min datter er 11mdr.. Dagplejemoren giver hende heller ikke formiddagslur, selvom hun er mega træt... hvilket jeg er lidt træt af, men min datter er så svær at få til at sove..

Anmeld

14. august 2011

dorthemus

Runa er 14 mdr og er lige stoppet med formiddagsluren. Hun tager nu en lang midt på dagen istedet for to korte....skøøøønt!

Anmeld

14. august 2011

dorthemus

Mette88 skriver:

Okay.. min datter er 11mdr.. Dagplejemoren giver hende heller ikke formiddagslur, selvom hun er mega træt... hvilket jeg er lidt træt af, men min datter er så svær at få til at sove..

Din datter er altfor lille til kun at en gang! Min datter har også altid været svær t lægge men så må dp altså tage sig sammen. Det er synd for din datter Of hun har ikke energi riæ at klare resten af dagen. Søvn avler søvn

Anmeld

14. august 2011

MetteMTH

dorthemus skriver:

Din datter er altfor lille til kun at en gang! Min datter har også altid været svær t lægge men så må dp altså tage sig sammen. Det er synd for din datter Of hun har ikke energi riæ at klare resten af dagen. Søvn avler søvn

hvornår plejde din datter at få formiddagsluren? kl.10.00 eller helt fra morgen af.. min datter hun skal køres frem og tilbage i barnevognen, hun har jo også andre børn hun skal tænke på, men ja når hun kommer hjem er hun total kvæstet og jeg ved jo selv hvor træt hun er lige fra morgen af og hen på eftermiddagen..

Anmeld

14. august 2011

dorthemus

Mette88 skriver:

hvornår plejde din datter at få formiddagsluren? kl.10.00 eller helt fra morgen af.. min datter hun skal køres frem og tilbage i barnevognen, hun har jo også andre børn hun skal tænke på, men ja når hun kommer hjem er hun total kvæstet og jeg ved jo selv hvor træt hun er lige fra morgen af og hen på eftermiddagen..

Ja det er desværre en af ulemperne ved dp hun er nødt til at putte hende.....min datter nærvær puttet ca. 9.30 og sov så ca. En time og igen en times tidbved 13.30/14.00 tiden. I starten kørte jeg hende også eller vuggestuen gjorde, men så var det nok bare at være i nærheden og så gå frem og tilbage før hun sov. Det må dp også gøre så hun også kan passe de andre. Ellers må hun putte din datter til sidst og så tage den tid det tager. Når din datter forstår at I mener det vil hun falde til ro. Men det nytter altså ikke at gi op for tidligt og blive irriteret. Det kan din datter jo også mærke og så kan hun jo slet ikke sove nogle børn har sværere ved t falde i søvn eller overgive sig til søvnen....men brug for en formiddagslur har hun altså!

Anmeld

14. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Mette88 skriver:

Hej.

Mvh. Mette

Frederic var 8½ mdr. da dp tog den fra ham...

Så en overgang fik han en morfar om eftemiddagen for at kunne holde sig vågen til aftensmad...

Og siden har han sovet;

middag; 2½-4 timer

godnat og sov godt kl 19 senest og bliver vækket næste morgen kl 7.15 ca.

Nu er han startet i bh og de kan ikke rumme at han skal sove til middag - så han kommer i seng mellem 17.30 og 18. 00 i hverdagen lige pt.

Anmeld

14. august 2011

Nessie

Daniel stoppede med formiddagsluren, da han var ca. 10 mdr. Det skete nogle få gange, at han faldt i søvn på vej til DP, men så sov han ikke ret meget

Anmeld

23. august 2011

Chr.Kristiansen

Josephines stoppede da hun var 7 mdr gammel. Dels pga. hun startede i dp og hun ikke VILLE sove og dels fordi hun før det var meget træt om morgenen og faktisk faldt i søvn med morgenflasken men lige pludseligt holdt det op.. Hun gaber lidt på vej i dp, men kan ikke sove og når vi kommer derop er der fuld gang i hende... Men hun sover også kun en time til middag de fleste dage, så lidt efter 16, er hun helt færdig og skal bare puttes med indtil vi spiser kl 17... Men vil gætte på at det bare er fase...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.