Psykolog??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.482 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen der kan anbefale en god psykolog i Københavns området?

Det er med henblik på at få nogle samtaler omkring en depression.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Anonym trådstarter

jeg opper lige da jeg håber på et svar el to.. 

Anmeld

14. august 2011

lottemusen

Jeg går hos en psykoterapeaut der hedder Jørgen Due Madsen. Han holder til på Strøget. Hos ham har man samtaler af en times til + han kan ordinere medicin (det kan en psykolog ikke). 

Jeg er super glad for at gå hos ham, og jeg har fået det meget bedre siden jeg startede hos ham! Du kan læse mere på  http://psykiatri-eksistens.dk/ 

Der er også psykologer det samme sted, og de er også rigtig gode. Det kan du læse mere om her:  http://www.familieudvikling.dk/

Ellers kan jeg anbefale Eleonora Andersen og Christina Rasmussen. De holder til i Hellerup. Det kan du læse mere om her:  http://www.sanktlukas.dk/Terapeuterne-3436.htm

Jeg håber det var til en smule hjælp 

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

lottemusen skriver:

Jeg går hos en psykoterapeaut der hedder Jørgen Due Madsen. Han holder til på Strøget. Hos ham har man samtaler af en times til + han kan ordinere medicin (det kan en psykolog ikke). 

Jeg er super glad for at gå hos ham, og jeg har fået det meget bedre siden jeg startede hos ham! Du kan læse mere på  http://psykiatri-eksistens.dk/ 

Der er også psykologer det samme sted, og de er også rigtig gode. Det kan du læse mere om her:  http://www.familieudvikling.dk/

Ellers kan jeg anbefale Eleonora Andersen og Christina Rasmussen. De holder til i Hellerup. Det kan du læse mere om her:  http://www.sanktlukas.dk/Terapeuterne-3436.htm

Jeg håber det var til en smule hjælp 

Tusind tak.. Håber det er i orden der lige kommer lidt flere spg.. Jeg vil hel klart kigge nærmere på dem.. Ved du hvad det koster pr. Time? Og om man evt kan få de 60% gennem sygesikringen?

Anmeld

14. august 2011

lottemusen

Det er bare helt i orden at du spørger! 

Da jeg begyndte hos Jørgen, skiftede jeg til sygesikringsgruppe 2 (det kan du gøre hos kommunen), for så kostede konsultationerne kun  200 kr. i stedet for 1000 kr. Du får de 800 kr. refunderet hos kommunen. Bagsiden er så, at du er bundet for min. et år, og alm. lægebesøg koster et lille gebyr. Men for mig har det helt klart kunne betale sig!

Jeg tror de psykologer, der er samme sted, har samme ordning, men jeg er ikke sikker.

Hos dem i Hellerup, så mener jeg det koster ca. 600 kr. for en times samtale.

Det er ikke hos alle psykologer du kan få de 60% i rabat hos sygesikringen. Jeg mener, at du kan få en liste hos din læge, hvem der er under ordningen.

Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål 

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

lottemusen skriver:

Det er bare helt i orden at du spørger! 

Da jeg begyndte hos Jørgen, skiftede jeg til sygesikringsgruppe 2 (det kan du gøre hos kommunen), for så kostede konsultationerne kun  200 kr. i stedet for 1000 kr. Du får de 800 kr. refunderet hos kommunen. Bagsiden er så, at du er bundet for min. et år, og alm. lægebesøg koster et lille gebyr. Men for mig har det helt klart kunne betale sig!

Jeg tror de psykologer, der er samme sted, har samme ordning, men jeg er ikke sikker.

Hos dem i Hellerup, så mener jeg det koster ca. 600 kr. for en times samtale.

Det er ikke hos alle psykologer du kan få de 60% i rabat hos sygesikringen. Jeg mener, at du kan få en liste hos din læge, hvem der er under ordningen.

Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål 

Endnu engang tusind tak for Info.. På nuværende tidspunkt lyder det bare rigtig dyrt.. Har også overvejet Danmark.. Nu må jeg lige se hvad der bedst kan betale sig.. Må jeg spg til hvilke emner du snakkede med Jørgen om? Mere om han har nogle områder han er mere specialiceret inden for.. Du kan også skrive en pb hvis det er

Anmeld

14. august 2011

lottemusen

Anonym skriver:

Endnu engang tusind tak for Info.. På nuværende tidspunkt lyder det bare rigtig dyrt.. Har også overvejet Danmark.. Nu må jeg lige se hvad der bedst kan betale sig.. Må jeg spg til hvilke emner du snakkede med Jørgen om? Mere om han har nogle områder han er mere specialiceret inden for.. Du kan også skrive en pb hvis det er

Ja, det er dyrt. Men 200 kr/md i f.eks. et år er jo meget bedre end 1000 kr./md i et år  Og så er det jo værd at tænke på, at du får det meget bedre, hvis du får hjælp!

Jeg har snakket med Jørgen om alt. Problemer med min mand, problemer med min mor, sex, uddannelse, job, fremtid, fortid... ALT! Og han er simpelthen så rar! Nogle gange glæder jeg mig virkelig til at komme ind til ham, fordi jeg ved han kan hjælpe mig.

Jeg synes selvfølgelig du skal undersøge forskellige behandlere først, inden du bestemmer dig. Jeg har haft to før Jørgen, som jeg ikke var så glade for, og det er jo vigtigt at man kan sammen med sin behandler!

Anmeld

14. august 2011

ano14316

Anonym skriver:

Er der nogen der kan anbefale en god psykolog i Københavns området?

Det er med henblik på at få nogle samtaler omkring en depression.. 

Jeg har gået hos Jack Donen http://www.inform.dk/numen/psych2_01.htm
Og han var bare så god.. jeg kom hos ham på et tidspunkt hvor jeg var selvmordstruet og var begyndt at hører stemmer - stærkt fremkaldt af mega dårlig behandling hos 2 forskellige psykiatere..

Jeg startede hos ham i slutningen af juni, i juli havde jeg det væsentligt bedre, og havde overskud til at være medhjælper på ridelejr og det gik bare fremad! i august begyndte jeg at arbejde på fuldtid og i december stoppede jeg med medicin!
Ovenstående er fra 2009 og jeg har ikke haft det dårligt siden.

Jeg havde været medicineret ca. 9-11 mdr inden jeg kom til ham, uden fremgang overhovedet..

Anmeld

12. september 2011

Bent39

Jeg syntes også det er dyrt men på den anden side så er det en god investering når det går fremad og man igen kan begynde arbejde osv

jeg har gået hos Gert Martin Hald og været meget tilfreds med forløbet. Har før prøvet at gå til psykolog før hvor jeg var mindre tilfreds fordi jeg ikke rigtig synes jeg kom nogle vegne. Det her forløb var rimelig konkret. Jeg var der ca. 10 gange. og 2 gange opfølgning.

Held og lykke

Bent

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Bent39 skriver:

Jeg syntes også det er dyrt men på den anden side så er det en god investering når det går fremad og man igen kan begynde arbejde osv

jeg har gået hos Gert Martin Hald og været meget tilfreds med forløbet. Har før prøvet at gå til psykolog før hvor jeg var mindre tilfreds fordi jeg ikke rigtig synes jeg kom nogle vegne. Det her forløb var rimelig konkret. Jeg var der ca. 10 gange. og 2 gange opfølgning.

Held og lykke

Bent

Tusind tak fordi du deler din erfaring med mig Bent, og du har helt ret i at det på længere sigt er bedst..

Regner også med at skulle prøve lidt forskellige ind til jeg finder den jeg kommunikere bedst med.. Nu må vi se hvad tiden bringer.. Takker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.