Er Ida den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. august 2011

SHJuP

Hej tøser

Som sædvanligt er der mange ting jeg gerne vil skrive, men kan ikke finde tiden til det... Men der er bare én ting jeg simpelthen bliver nødt til at høre jer om...

En dag her i sommer da Ida badede udenfor kom hun bagefter over til mig, for at få de våde badebukser af, og blive tørret... Her opdagede jeg, at hun var begyndt at få mørke hår forneden!!!

Jeg fik et helt chok, men sagde selvfølgelig ikke noget til hende... Men er det ikke for tidligt? -eller er der også andre der har fået det? -Altså det er ikke tæt eller krøllet, men der var alligevel nok til at det fangede mit blik...

Så håber I vil svare, om det er noget Jeres også er begyndt at få, eller hvad pokker jeg skal gøre, og om jeg skal gøre noget?!?

Knus fra Stine, der har brug for hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Sofie

Hej Stine..

Altså Freya har ingenting... ikke at jeg har nærstuderet   men altså jeg skulle lige tjekke for lus i morges da hun var i bad, så der var jeg på badeværelset, også da hun tørrede sig og der var intet at se.. Jeg syntes godt nok det lyder tidligt.. eller er det bare mig... Kh Sofie

PS: Håber ellers I har det godt 

Anmeld

15. august 2011

Muslingen

Hej Stine.

Du skal skynde dig at få hende til lægen. Det er et af de første tegn på pubertet og hvis hun går i pubertet nu risikerer hun at stoppe med at vokse alt for tidligt. Man kan stoppe processen med hormoner.

Vi har været bekymrede for at Amalie var ved at gå i for tidlig pubertet, da hun fik svedlugt og små bumser på næsen. Men vores læge sagde, at der ikke er noget unormalt i det - så længe der ikke er hår forneden eller begyndende brystknuder. Men da Amalie også er vokset ud af sin kurve, ville lægen gerne have os til en børnelæge for at få hende tjekket. Så det skal hun i morgen.

Kh Fie

Anmeld

16. august 2011

tumle81

Hej Stine

Victoria har ingenting i den retning... Jeg ville nok også lige få det tjekket hos lægen, bare for at være på den sikre side...

Knus Kathrina

Anmeld

19. august 2011

Avi

Hejsa Det var godt nok tidligt, man siger vidst at pigerne bliver tidligere udviklet nu, end da vi var børn - pga. hormoner og skidt og kanel i alverdens tøj-mad-og plastic osv.

Naja har ikke noget tegn på pub, borset fra at hun er i fuld sving med "jeg kan ikke li" dit og dat...og pigefnidder i alt almindelighed, plus hun er meget mere følsom nu end hun hidtil har været, så det er med ikke at være for hård ved hende...

Jeg ville kontakte en børnelæge, hvis det var mig

Knus Avi

Anmeld

19. august 2011

Avi

Hejsa Det var godt nok tidligt, man siger vidst at pigerne bliver tidligere udviklet nu, end da vi var børn - pga. hormoner og skidt og kanel i alverdens tøj-mad-og plastic osv.

Naja har ikke noget tegn på pub, borset fra at hun er i fuld sving med "jeg kan ikke li" dit og dat...og pigefnidder i alt almindelighed, plus hun er meget mere følsom nu end hun hidtil har været, så det er med ikke at være for hård ved hende...

Jeg ville kontakte en børnelæge, hvis det var mig

Knus Avi

Anmeld

22. august 2011

SHJuP

Så har vi været ved lægen...

Vi havde bedt hende være diskret, da Ida ikke selv havde opdaget at hun havde fået kønshår... Derfor skulle vi til læge under dække af, at hendes børne-eksem skulle tjekkes.

Imidlertid opdagede hun selv i går aftes, at der var kommet hår dernede... Hun spurgte derfor hvorfor der var kommet hår dernede der sad fast...

Så hun blev tjekket i dag, og da der var kommet lidt hår, kombineret med at hun er vokset 8 cm. på ét år skal hun tjekkes yderligere for at fastslå om hun er på vej i puberteten... GISP! (Heldigvis var der ikke tegn på bryst-udvikling, og de sagde også at havde hun været bare ½ år ældre ville man ikke gøre noget ved det...)

Må indrømme at jeg har det lidt dårligt over det... Men håber bare at vi hurtigt kan komme videre med undersøgelserne...

Vores læge har nemlig sendt besked til børneafdelingen i Viborg hvor hun skal til yderligere undersøgelser...

Knus fra Stine -der glæder sig til at få endeligt svar, og besked på hvad vi skal gøre/ikke gøre!!!

Anmeld

8. september 2011

Tina2

SHJuP skriver:

Så har vi været ved lægen...

Vi havde bedt hende være diskret, da Ida ikke selv havde opdaget at hun havde fået kønshår... Derfor skulle vi til læge under dække af, at hendes børne-eksem skulle tjekkes.

Imidlertid opdagede hun selv i går aftes, at der var kommet hår dernede... Hun spurgte derfor hvorfor der var kommet hår dernede der sad fast...

Så hun blev tjekket i dag, og da der var kommet lidt hår, kombineret med at hun er vokset 8 cm. på ét år skal hun tjekkes yderligere for at fastslå om hun er på vej i puberteten... GISP! (Heldigvis var der ikke tegn på bryst-udvikling, og de sagde også at havde hun været bare ½ år ældre ville man ikke gøre noget ved det...)

Må indrømme at jeg har det lidt dårligt over det... Men håber bare at vi hurtigt kan komme videre med undersøgelserne...

Vores læge har nemlig sendt besked til børneafdelingen i Viborg hvor hun skal til yderligere undersøgelser...

Knus fra Stine -der glæder sig til at få endeligt svar, og besked på hvad vi skal gøre/ikke gøre!!!

Hej Stine.....

Skal de tjekkes hvis de er "hoppet udover deres kurve"? Filuca er jo 140 cm nu, det blev hun målt til i juli da vi fik lavet pas. I okt ved sundhedsplejersken i skolen var hun 132 cm. Hun har vokset 9-10 cm hvert år.

Jeg har ikke observeret hår ved hende, men tænkte bare på det med højden.... For hun er jo ret meget over normalen.

Anmeld

10. september 2011

SHJuP

Hej Tina

Véd ikke hvor meget det betyder, når det "kun" er højden....

Men efter hvad vi fik forklaret ved lægen kan det betyde (når de vokser meget) at deres vækstspurt er sat ind, og så kan den stoppe ganske pludseligt og barnet bliver så ikke ret højt som voksen...

Men både du og Thomas er jo høje, så det kan jo også bare være derfor Filuca er så høj

Knus fra Stine -der skal på Viborg Sygehus med Ida d. 7. oktober, hvor hun skal have røntgenfotografteret sin hånd og til læge-undersøgelse...

Anmeld

13. september 2011

Muslingen

Hej Tina.

Vores læge sagde at så længe de følger deres egen kurve er det ok. Hvis de pludseligt vokser meget, kan det være tegn på for tidlig pubertet - men så vil der typisk også være hår forneden eller begyndende knuder i bysterne.

Så Filuca er nok bare høj!

Amalie har være til knoglescanning og blodprøver og d.28.9 får vi dommen om hun er på vej i for tidlig pubertet.

KH Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.