Hvad laver du i din barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. august 2011

NinaE

Hej piger. 

Jeg er lærer og har derfor haft sommerferie, som herefter munder ud i barsel. Dvs. jeg har været hjemme i knapt 2 måneder og har stadig 5 uger til termin. Alle siger, at jeg bare skal nyde det, og bruge tiden på mig selv inden babyen kommer.....

Men sagen er den, at jeg er begyndt at KEDE mig. Kæresten og alle vennerne er på arbejde. Alle babytingene er på plads, og der er grænser for hvor mange timer om dagen man kan bruge på svømning, læse bøger, se dvd'er og vaske tøj.

Eftermiddagene er ikke så slemme - der plejer jeg som regel at lave aftaler med veninder, når de er færdige med at arbejde. 

Mit spørgsmål er: Hvad får I tiden til at gå med? Jeg savner gode ideer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Isabella_mor

jeg ses med venninderne. og min søster når hun har fri.

så går jeg til fitness (BODYSTEP) et par gange om ugen enten hvor bassen er hjemme sammen med farmand hvis det er om aftenen eller hvor han er med og hygger på gulvet hvis det er om morgenen..

og ja så er vi hjemme, eller ude og kigge lidt rundt i byen.. istedgade er mit personlige farvoritsted. der er de fedeste butikker. og så er der skydebanen..  love love love..

så hygger jeg med kæresten og i weekenderne laver vi altid et eller andet enten med familien eller med vennerne... 

og så har vi slapaf dage hvor vi bare er hjemme så vi ikke får stress.. det lyder måske somom vi er på farten hele tiden men det er vi slet ikke... det er et par gange i ugen vi er ude... 

Anmeld

13. august 2011

MorEllen

Det er såå skønt at være på barsel Tiden inden baby blev født sat jeg meget med håndarbejde som strikking, hekling og ved symaskinen. Det kan man få meget tid til at gå med hvis man nu er til den slags Ellers bagte jeg ret meget til fryseren. Da baby kom var der lige nogle måneder hvor jeg havde nok med mig selv og den lille, men nu hvor hun er 6 måneder synes jeg at jeg igen har tid til at sysle med småting. Så nu har jeg et lager af diverste mønster og stof så jeg kan sy tøj til pigen
Der er ret meget man kan sy til børn, og det er sjov når man endelig får det til Du kan også ta i en hobbybutik og se om du kan finde det du trenger til at lave en uro eller anden pynt til barneværelset =)

Hvis du overhodet ikke er til håndarbejd, så er jeg red jeg ikke har nogle gode forslag

Anmeld

14. august 2011

GitteC78

Du kunne jo bruge tiden hjemme på at lave mad og bage kager til fryseren. Når den lille kommer, er det altid rart at have aftensmad som man bare lige skal varme op. Mine forældre var søde at komme med mad de første dage. Kager er også dejlige at have til når der kommer gæster

Anmeld

14. august 2011

NinaE

Hehe, jamen jeg er på forkant med mad til fryseren. Men måske er det faktisk en god idé at lave lidt kage eller boller.
Er til gengæld slet ikke ferm udi syning og strikning, men det med at lave en uro er faktisk en rigtig god idé. Specielt fordi vi slet ikke har noget "børnepynt" oppe endnu.
Jeg har lige fået et tip idag om, at man kan låne gratis film på filmstriben.dk med sit biblioteks-login, så det kan man jo også få lidt tid til at gå med.
Andre gode forslag???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.