Jeg har simpelthen ikke lyst....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2011

Anonym trådstarter

Arg! Jeg er bare i et kæmpe indre dilemma, min mand og jeg har 2 dejlige børn, født meget tæt, hvor den yngste snart er et halvt år.

Vi har endnu ikke haft sex siden jeg fødte den mindste. Jeg er død hamrendes træt, føler mig ugidelig, indebrændt og udkørt...

... og det SIDSTE jeg har lyst til på denne jord er sex...

Men nu er manden godt nok begyndt at være pågående, nærmest tiggende og jeg ved sku snart ikke hvad jeg skal stille op.

Jeg har slet ingen sexuel tiltrækning af ham pt, bare tanken om sex kan gøre mig irriteret, krilleren i maven ved berøring er bare væk... og så er det sku ikke nemt at "sætte sig selv op til lir"...

Et par veninder har sagt, det bare er om at komme igang igen... "rulle rundt" og få det overstået... Men sådan skal sex bare IKKE være i min verden...

Hvad pokker gør jeg lige? Det er jo bestemt ikke fordi jeg ikke elsker min mand, for det gør jeg, jeg knuselsker ham! Men jeg er bare SÅ udkørt, så når jeg rammer sengen om aftenen er det sidste jeg gider sex...

Hvorfor finder jeg ham ikke tiltrækkende? Det kan vel ikke være hormoner af en art der kan spille ind? (ammer endnu) ...

Hjælp piger så jeg ikke behøver føle mig som en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Anonym trådstarter

Ingen med erfaringer eller gode råd ?

Anmeld

13. august 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Arg! Jeg er bare i et kæmpe indre dilemma, min mand og jeg har 2 dejlige børn, født meget tæt, hvor den yngste snart er et halvt år.

Vi har endnu ikke haft sex siden jeg fødte den mindste. Jeg er død hamrendes træt, føler mig ugidelig, indebrændt og udkørt...

... og det SIDSTE jeg har lyst til på denne jord er sex...

Men nu er manden godt nok begyndt at være pågående, nærmest tiggende og jeg ved sku snart ikke hvad jeg skal stille op.

Jeg har slet ingen sexuel tiltrækning af ham pt, bare tanken om sex kan gøre mig irriteret, krilleren i maven ved berøring er bare væk... og så er det sku ikke nemt at "sætte sig selv op til lir"...

Et par veninder har sagt, det bare er om at komme igang igen... "rulle rundt" og få det overstået... Men sådan skal sex bare IKKE være i min verden...

Hvad pokker gør jeg lige? Det er jo bestemt ikke fordi jeg ikke elsker min mand, for det gør jeg, jeg knuselsker ham! Men jeg er bare SÅ udkørt, så når jeg rammer sengen om aftenen er det sidste jeg gider sex...

Hvorfor finder jeg ham ikke tiltrækkende? Det kan vel ikke være hormoner af en art der kan spille ind? (ammer endnu) ...

Hjælp piger så jeg ikke behøver føle mig som en

Fandt denne hjemmeside: http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=316

Der står lidt forskelligt i, måske kan du bruge lidt af det - måske ikke. Ellers er google din ven i nøden

Kunne det hjælpe hvis din mand tog børnene noget oftere, at du fik lidt mere frirum og bare kunne være dig selv - det gør simpelthen SÅ godt at være på egen hånd bare en rum tid, et par timer her og der - du ville få mere overskud, du ville kunne få hvilet ud - to børn lige efter hinanden vil tære på energien og kræfterne og kan sagtens forestille mig hvor tærende det må være.. jeg har kun een selv, så har ikke din erfaring - men selv med et barn havde jeg ikke lyst til at have sex med min mand op til 6 mrd efter fødslen hvor vi forsøgte første gang - vi gik ikke hele vejen, da jeg havde svært ved at slappe af da jeg blev syet efter med adskillige sting så kunne ikke helt lade være at fokuserer på underlivet. Gemalen har dog ikke været hverken tiggende eller bedende i den tid, og har heller ikke udtrykt et stort behov for at vi skulle sexe.. den manglende energi har med stor grund nok fraholdt os begge fra at gøre andet end at kysse, holde i hånd, kramme og lige lade - naps i numsen i køkkenet eller et strøg hen over maven... 9 mrd efter fødslen gik vi tilgengæld hele vejen og intet havde ændret sig fra før graviditeten. Vi er ikke som kaniner herhjemme, langt fra - men vi nyder det nu engang når vi har lyst til at sexe og være intime lige så stille og roligt.

Måske er det der skal til, at han hjælper noget mere når han kan.. foreslå ham det, så vil energien måske fornyes og du ville kunne have overskud til at være sexet og tændt ...

Måske er du bare ikke parat endnu.. og det er helt ok. Du bliver bare nødt til at forelægge ham situationen, for hans tiggen kan blive helt kvalmende hvis du ikke får sat ord på - og med den mulighed vil han forhåbentligt også forstå hvordan du har det - du kan eventuelt fortælle ham at det er dejligt at han har sådan en lyst til dig, men når du er klar, så skal du nok sørge for at han ikke overser det.. så må du tage tesen når DU er klar og han ved at han så bliver nødt til at afvente dit signal... så letter presset på dig måske også og så bliver det ikke årh-hvor-er-det-synd-for-dig-sex, men istedet hold-kæft-du-er-så-fræk-og-jeg-er-så-fræk-sex

Anmeld

13. august 2011

Anonym

Jeg er ikke TS Men anonym2

Jeg syntes også at det er svært at jonglere rollen som mor og elsker. Jeg har ikke lyst til sex og syntes egentlig ikke at jeg har en masse og give af om aftenen, når jeg har serviceret familien en hel dag.

For mig hjælper det at jeg har fået lidt fri fra børnene, og manden så giver lidt (eller meget ) massage. Så kan jeg slippe alle tankerne og forpligtelserne lidt.

Håber i kan finde ud af det sammen.

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar og link, begge 2, måske er lidt alene, fred og ro tid lige det jeg mangler, måske jeg skulle arbejde lidt på om det kunne lade sig gøre ... jeg synes jeg har forsøgt at tale med ham om hvordan jeg har det, det er bare somom han er ret ligeglad , og har meget en, jamen halloooo hvad med mine behov attitude , men jeg kan jo altid prøve igen ... ingen af børnene sover igennem endnu, så nogle nætter er jeg oppe omkring 10 gange, så det er super svært at genvinde overskuddet synes jeg ...

Anmeld

14. august 2011

sarahb

hvad med at arbejde på at få dem til at sove igennem, for det skal de jo kunne. i hvert tilfælde den store. ..!
Jeg tror også gpdt at det kan være tanken om det "ukendte" Altså at man lige skal igang. Og så er det faktisk det mest fantastiske.
Jeg ville når børnene sov til middag i weekenden ligge op til lidt lir og så give den gas om dagen, så man ikke når at blive super træt om aftenen!
Synes det er synd for dig, men også for din mand... Det er flot han holder ud, men kan også godt forstå han tigger nu Overvind det og gør det, så er jeg sikker på det er fantastisk

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

hvad med at arbejde på at få dem til at sove igennem, for det skal de jo kunne. i hvert tilfælde den store. ..!
Jeg tror også gpdt at det kan være tanken om det "ukendte" Altså at man lige skal igang. Og så er det faktisk det mest fantastiske.
Jeg ville når børnene sov til middag i weekenden ligge op til lidt lir og så give den gas om dagen, så man ikke når at blive super træt om aftenen!
Synes det er synd for dig, men også for din mand... Det er flot han holder ud, men kan også godt forstå han tigger nu Overvind det og gør det, så er jeg sikker på det er fantastisk

Den store sov skam igennem før vi fik nummer, men efter den bette kom til verden vækker de hinanden ... jeg ved skisme ikke helt hvad jeg burde eller ikke burde ... synes ikke jeg burde føle det som en pligt at "give ham hvad han vil have" .

Anmeld

14. august 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Den store sov skam igennem før vi fik nummer, men efter den bette kom til verden vækker de hinanden ... jeg ved skisme ikke helt hvad jeg burde eller ikke burde ... synes ikke jeg burde føle det som en pligt at "give ham hvad han vil have" .

Når du kan mærke du er klar, så sker det nok også helt naturligt. Jeg ville sgu heller ikke bryde mig om at ligge til, BARE for at dække min mands behov. jeg ved godt den kære Joan Ørting mener at man ikke altid selv skal have lyst, for at tilfredsstille sin partner - men det er også hende, der går ind for dyresex... så det giver jeg ikke ret meget for. Jeg ved jeg ville have en meget mærkelig følelse efterfølgende hvis jeg overskred min egen grænse, at jeg gjorde noget, selvom jeg ikke havde lyst. Så personligt set, så ville jeg lade ham vente og fortælle ham at der ikke bliver noget førend jeg selv var klar - og med den forklaring forventede jeg bestemt også forståelse for det. han har trods alt ikke født barnet og er blevet syet osv. pågrund af det. Såeh.. syntes det er rimelig grund til at vente indtil der er faldet ro på... mekanisk sex eller ingen sex... that's the answer.

Lykke til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.