Anonym skriver:
Arg! Jeg er bare i et kæmpe indre dilemma, min mand og jeg har 2 dejlige børn, født meget tæt, hvor den yngste snart er et halvt år.
Vi har endnu ikke haft sex siden jeg fødte den mindste. Jeg er død hamrendes træt, føler mig ugidelig, indebrændt og udkørt...
... og det SIDSTE jeg har lyst til på denne jord er sex...
Men nu er manden godt nok begyndt at være pågående, nærmest tiggende
og jeg ved sku snart ikke hvad jeg skal stille op.
Jeg har slet ingen sexuel tiltrækning af ham pt, bare tanken om sex kan gøre mig irriteret, krilleren i maven ved berøring er bare væk... og så er det sku ikke nemt at "sætte sig selv op til lir"...
Et par veninder har sagt, det bare er om at komme igang igen... "rulle rundt" og få det overstået... Men sådan skal sex bare IKKE være i min verden...
Hvad pokker gør jeg lige? Det er jo bestemt ikke fordi jeg ikke elsker min mand, for det gør jeg, jeg knuselsker ham! Men jeg er bare SÅ udkørt, så når jeg rammer sengen om aftenen er det sidste jeg gider sex...
Hvorfor finder jeg ham ikke tiltrækkende? Det kan vel ikke være hormoner af en art der kan spille ind? (ammer endnu) ...
Hjælp piger så jeg ikke behøver føle mig som en 

Fandt denne hjemmeside: http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=316
Der står lidt forskelligt i, måske kan du bruge lidt af det - måske ikke. Ellers er google din ven i nøden 
Kunne det hjælpe hvis din mand tog børnene noget oftere, at du fik lidt mere frirum og bare kunne være dig selv - det gør simpelthen SÅ godt at være på egen hånd bare en rum tid, et par timer her og der - du ville få mere overskud, du ville kunne få hvilet ud - to børn lige efter hinanden vil tære på energien og kræfterne og kan sagtens forestille mig hvor tærende det må være.. jeg har kun een selv, så har ikke din erfaring - men selv med et barn havde jeg ikke lyst til at have sex med min mand op til 6 mrd efter fødslen hvor vi forsøgte første gang - vi gik ikke hele vejen, da jeg havde svært ved at slappe af da jeg blev syet efter med adskillige sting så kunne ikke helt lade være at fokuserer på underlivet. Gemalen har dog ikke været hverken tiggende eller bedende i den tid, og har heller ikke udtrykt et stort behov for at vi skulle sexe.. den manglende energi har med stor grund nok fraholdt os begge fra at gøre andet end at kysse, holde i hånd, kramme og lige lade - naps i numsen i køkkenet eller et strøg hen over maven... 9 mrd efter fødslen gik vi tilgengæld hele vejen og intet havde ændret sig fra før graviditeten. Vi er ikke som kaniner herhjemme, langt fra - men vi nyder det nu engang når vi har lyst til at sexe og være intime lige så stille og roligt.
Måske er det der skal til, at han hjælper noget mere når han kan.. foreslå ham det, så vil energien måske fornyes og du ville kunne have overskud til at være sexet og tændt ...
Måske er du bare ikke parat endnu.. og det er helt ok. Du bliver bare nødt til at forelægge ham situationen, for hans tiggen kan blive helt kvalmende hvis du ikke får sat ord på - og med den mulighed vil han forhåbentligt også forstå hvordan du har det - du kan eventuelt fortælle ham at det er dejligt at han har sådan en lyst til dig, men når du er klar, så skal du nok sørge for at han ikke overser det.. så må du tage tesen når DU er klar og han ved at han så bliver nødt til at afvente dit signal... så letter presset på dig måske også og så bliver det ikke årh-hvor-er-det-synd-for-dig-sex, men istedet hold-kæft-du-er-så-fræk-og-jeg-er-så-fræk-sex