hjælp - frosting/topping - kært barn mange navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.394 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. august 2011

Christina.78

Hvad gør jeg forkert????

Lavede vanille frostingen http://www.misscupcake.dk/kom-godt-i-gang/laekre-toppings.aspx

men puttede bare lidt vanillesukker i istedet for vanillearoma og også lidt kakao i, men det blev bare noget pløret noget..ikke sådan stift overhovedet..puttede mere flormelis i men det hjalp heller ikke..har så prøvet med kagemoussen fra Oetker med vanillesmag...fy for pokker - så hellere lave den selv, men det går jo ikke..anyone; hjælp mig med at lave en frosting/topping, der dur !!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Dot D

Christina.78 skriver:

Hvad gør jeg forkert????

Lavede vanille frostingen http://www.misscupcake.dk/kom-godt-i-gang/laekre-toppings.aspx

men puttede bare lidt vanillesukker i istedet for vanillearoma og også lidt kakao i, men det blev bare noget pløret noget..ikke sådan stift overhovedet..puttede mere flormelis i men det hjalp heller ikke..har så prøvet med kagemoussen fra Oetker med vanillesmag...fy for pokker - så hellere lave den selv, men det går jo ikke..anyone; hjælp mig med at lave en frosting/topping, der dur !!!!

Jeg laver en chokoladesmørcreme, og hvis den virker for pløret, som du skriver, så sætter jeg den lidt på køl, det kan være det, den trænger til

250 g smør, 1 pk. flormelis, et halvt bæger BILLIG nutella og 4 - 6 past æggeblommer, den er god..... Bruger den også til at smøre kager op med Rør den med maskine eller håndmixer til den er helt lys, så er den perfekt

Anmeld

13. august 2011

Christina.78

Dot D skriver:

Jeg laver en chokoladesmørcreme, og hvis den virker for pløret, som du skriver, så sætter jeg den lidt på køl, det kan være det, den trænger til

250 g smør, 1 pk. flormelis, et halvt bæger BILLIG nutella og 4 - 6 past æggeblommer, den er god..... Bruger den også til at smøre kager op med Rør den med maskine eller håndmixer til den er helt lys, så er den perfekt

Uha, jeg ku' kysse dig, søde...

Din "opskrift" prøver jeg så af..du om nogen har styr på det !!

Anmeld

13. august 2011

Dot D

Christina.78 skriver:

Uha, jeg ku' kysse dig, søde...

Din "opskrift" prøver jeg så af..du om nogen har styr på det !!

Hvor er du sød..... Jeg har faktisk en omgang til at røre her, mens jeg skriver. Skal til at smøre en kage op

Anmeld

13. august 2011

Christina.78

Dot D skriver:

Smørret - er det almindelig saltet lurpak??

Og billig nutella - er det ikke ligemege`?

Anmeld

13. august 2011

Dot D

Christina.78 skriver:

Smørret - er det almindelig saltet lurpak??

Og billig nutella - er det ikke ligemege`?

Ganske almindeligt Lurpak, og jeg bruger gerne "den med egernet" billig nutella, for den har en god smag

Hvis du vil "kæle" lidt for din smørcrem, så kan du også bruge smeltet chokolade, i den farve du ønsker, bruger du hvid chokolade, så kan du farve din smørcreme med pastafarver lige som du lyster Du kan også bruge blød nougat feks, det er GODT, hi hi

Anmeld

13. august 2011

Christina.78

Ganske almindeligt Lurpak, og jeg bruger gerne "den med egernet" billig nutella, for den har en god smag

Hvis du vil "kæle" lidt for din smørcrem, så kan du også bruge smeltet chokolade, i den farve du ønsker, bruger du hvid chokolade, så kan du farve din smørcreme med pastafarver lige som du lyster Du kan også bruge blød nougat feks, det er GODT, hi hi

ok mht billig nutella..vi får den rigtige nutella til ret gode penge så den kan vel bruges  ??

Og smørret skal bare være stuetemperatur når det blandes med det andet, ikke??

Pastafarver???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. august 2011

Dot D

Christina.78 skriver:

ok mht billig nutella..vi får den rigtige nutella til ret gode penge så den kan vel bruges  ??

Og smørret skal bare være stuetemperatur når det blandes med det andet, ikke??

Pastafarver???

Den kan godt bruges, det er bare min personlige mening, at den ikke er så god til det som den billige, men prøv dig frem, det kan være du synes, den er god

Jo bare godt blødt fra stuetemp...

Pastafarver er de farver, man bruger til fondant/mmf til at farve med

Anmeld

13. august 2011

Christina.78

Dot D skriver:

Den kan godt bruges, det er bare min personlige mening, at den ikke er så god til det som den billige, men prøv dig frem, det kan være du synes, den er god

Jo bare godt blødt fra stuetemp...

Pastafarver er de farver, man bruger til fondant/mmf til at farve med

ok, er ikke lige så meget inde i det der fondant/mmf..har ikke prøvet kager af endnu, men min søster har ekperimenteret lidt og det gik godt...

tænkte mht cupcakes kunne man ikke dumme sig

men det hele skal da afprøves...

Anmeld

13. august 2011

Dot D

Christina.78 skriver:

ok, er ikke lige så meget inde i det der fondant/mmf..har ikke prøvet kager af endnu, men min søster har ekperimenteret lidt og det gik godt...

tænkte mht cupcakes kunne man ikke dumme sig

men det hele skal da afprøves...

Du kan ikke dumme dig søde Glæder mig til at se, hvad du får lavet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.