Hej decemberdamer - hvordan har I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. august 2011

Moms

Der sker ikke så meget i vores "mødregruppe". Vi er åbenbart ikke så vilde med at vise maven frem på nettet, da ingen reagerede på tråden, der opfordrede til mavebilleder - ikke engang hende, der startede tråden (tilgiv mig hvis jeg har overset at nogle faktisk har lagt billede ud).

Jeg tror, vi alle er så stolte af og lykkelige over vores maver. Jeg kan bedst lide at gå i tætsiddende bluser, så folk rigtig kan se den :-) og det er jo bare fordi jeg er så glad for den og for at den vokser. Virkelig STOLT!

Nå men jeg ville bare starte en tråd, for at fortælle hvordan jeg har det og høre hvordan I har det.

Jeg har det GODT! For mig er det helt rigtigt at 2. trimester - indtil videre ihvert fald - er det bedste. Jeg har stort set ingen gener. Maven er ikke i vejen, jeg har ingen kvalme og ingen halsbrand. Jeg kan gå rundt en hel dag på arbejde og faktisk slet ikke tænke over, at jeg er gravid.

Det eneste jeg mærker er, at jeg er begyndt at få ondt i begge mine bækkenled (plejer kun at være det ene (pga. discosprolaps) og at jeg bliver mere træt og øm i balde/lændemuskulaturen. Og så er jeg ret irriteret over at næsen altid føles lidt småstoppet.

Min dreng mærkes ikke nær så tydeligt som han har gjort. Måske er han mindre aktiv, måske er mit mavefedtdepot blevet lidt tykkere , men der er masser af liv - og jeg mærker ham tydeligst, når jeg kører hjem i bilen efter arbejde (lang tur), når jeg hviler på sofaen eller er gået i seng.

Livmoderen går 4-5 cm nord for navlen og jeg har plukvéer hver dag. Jeg havde en svær forkølelse for et par uger siden og hostede meget - det gav mig ret mange og ubehagelige plukvéer, men det er gået over igen. Desuden blev jeg ret inkontinent af al den hosten og nysen, det er også bedre, men hver gang jeg prøver at lave bækkenbundsøvelser, sætter det gang i pluk-véerne og det er da ubehageligt, så det bliver ikke til så meget.

Jeg har taget 5½ kg på og spiser stort set det jeg plejer. Måske ½-1 skive brød mere og meget mere frugt.

Jeg har fundet ud af at min mor var meget langsom til at føde - ca. 2 døgn fra vandet gik (det får man vist ikke lov til i dag), men til gengæld har jeg en søster, der fødte 3 børn på 1-3 timer. Uff. Det kan da godt bekymre mig lidt, men jeg er ikke bange for fødslen (endnu ).

Jeg har fundet ud af at vi kan komme til foredrag på sygehuset et par timer i et auditorium. Det var ikke lige det, jeg havde forestillet mig - men jeg har jo kun set i diverse film - hvordan det foregår: kvinder der sidder med deres mænd i cirkler på gulvet og laver vejrtrækningsøvelser...... det er jo ikke sikkert, det er virkeligheden. Så hvad skal I eller har nogen allerede været afsted?

Håber I har det lige så godt som jeg. Lad høre!

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

OverTheRainbow

Halløøøøj...

Det lyder da til at du har det SKØNT Dejligt dejligt....

Gir dig fuldstændig ret i at 2. trimester er rigtig godt at være i.. Jeg har det alletiders pt ihvertfald! Meget lidt halsbrand og ingen kvalme eller noget i den dur

Jeg kan godt mærke at nu begynder maven at tynge på mit legeme Jeg får ondt i lænd/ben hvis jeg går for meget og har været for aktiv.. Ik fordi jeg synes jeg er særlig aktiv? hiihiii... jeg er en anelse bekymret fordi jeg d. 29 starter på 10 ugers praktik i psykiatrien.. Min allersidste praktik!! Ahhhh, samtidig med at jeg skal lave mit bachelorprojekt... Det kan godt være det er en for stor mundfuld, meeeeen jeg vil SÅ gerne blive færdig med min uddannelse (sygeplejerske) til Januar.. Tanken om at det hele klapper genialt sammen tiltaler mig meget Så damer, kryds fingre for at jeg ikke får nogle som helst gener de næste mange måneder

Ellers er min lille babydreng ret aktiv.. Han sparker godt fra sig og nøøøøj hvor kan jeg mærke det tydeligt! Jeg kan endda se det udenpå maveskindet nu.... Det føles ret mutant agtigt, hehe... Min kæreste ser dybt forundret ud hver gang.

Hvad angår visning af maven synes jeg stadig det er lidt mærkeligt. Jeg er ikke begyndt at gå i tætsiddende bluser endnu, men har dog investeret i et par graviditets jeans De er virkelig behagelig og ik så utrendy som jeg forestillede mig... De er også med til at lave maven endnu mere baby-bule at se på så snart kaster jeg mig ud i tætsiddende tøj

Kom frem resten af jer December mødre.. Fortæl fortæl

Anmeld

13. august 2011

4kløver

Hej Damer..
Her er alt fint. Jeg har kun et lår der brander når jeg står eller går.. men det er til at holde ud..
Jeg skal scannes til sep og okt for at holde øje om han tager på, for tøsen tog ikke nok på Syndes de.. men er da bare glad for at de holder øje..
Mærker live hele tiden et lille damp barn
Jeg har ikke taget noget på men ved det nok skal komme...

Anmeld

16. august 2011

Fjordside

Her går det også godt, bortset fra at det er begyndt at blive lidt hårdt engang imellem. Jeg er ikke så god til at sætte mig ned og få slappet af og det giver bagslag, så mon ikke jeg efterhånden lære det Jeg er begyndt at få halsbrand, øv det er ubehageligt og da jeg ikke kan lide mælk må jeg finde på noget andet at bekæmpe det med. Har hørt/læst at bananer skulle hjælpe på det.

Ellers vokser og vokser maven og den lille sparker mere og mere og igår kunne min mand for første gang også mærke et spark

Jeg har gode dage og dårlige dage, nogle dage glæder jeg mig helt vildt til december, andre dage kan jeg slet ikke overskue tanken om at den lille skal ud.

Mht. mavebilleder så synes jeg min mave ser utrolig lille ud på billeder i forhold til hvor stor den er i virkeligheden, derfor har jeg ikke gjort så meget i de mavebilleder, måske jeg gør det senere når den er blevet større på billederne også

Anmeld

23. august 2011

Klara

Hej december damer!

Det går fint med mig også, synes stadigvæk jeg er lidt mere træt end jeg plejer, men har det ellers fint!

Maven er også begyndt at vokse rigtig meget!! Nu kan man altså se at det er en gravidmave, den er ved at være lidt i vejen når man ligger ned osv, ligger næsten bara på ryg i sengen osv..

Har taget ca 3 kg på og føler mig virkelig STOOOR, må indrømme at jeg har lidt svært ved vægtøgningen  ...har aldrig vejet så meget som jeg gør nu. Men prøvet at sige til mig selv at det ikke er meget, og heeelt naturligt.

Den lille er i hvert fald meget aktiv, og sparker rigtig meget! Man mærker det udenpå maven og har gjort det varje dag i ca 14 dage nu  det synes kæresten selvfølgelig er super, så kan han også mærke vores lille baby

Ha det godt allesammen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.