Der sker ikke så meget i vores "mødregruppe". Vi er åbenbart ikke så vilde med at vise maven frem på nettet, da ingen reagerede på tråden, der opfordrede til mavebilleder - ikke engang hende, der startede tråden (tilgiv mig hvis jeg har overset at nogle faktisk har lagt billede ud).
Jeg tror, vi alle er så stolte af og lykkelige over vores maver. Jeg kan bedst lide at gå i tætsiddende bluser, så folk rigtig kan se den :-) og det er jo bare fordi jeg er så glad for den og for at den vokser. Virkelig STOLT!
Nå men jeg ville bare starte en tråd, for at fortælle hvordan jeg har det og høre hvordan I har det.
Jeg har det GODT! For mig er det helt rigtigt at 2. trimester - indtil videre ihvert fald - er det bedste. Jeg har stort set ingen gener. Maven er ikke i vejen, jeg har ingen kvalme og ingen halsbrand. Jeg kan gå rundt en hel dag på arbejde og faktisk slet ikke tænke over, at jeg er gravid.
Det eneste jeg mærker er, at jeg er begyndt at få ondt i begge mine bækkenled (plejer kun at være det ene (pga. discosprolaps) og at jeg bliver mere træt og øm i balde/lændemuskulaturen. Og så er jeg ret irriteret over at næsen altid føles lidt småstoppet.
Min dreng mærkes ikke nær så tydeligt som han har gjort. Måske er han mindre aktiv, måske er mit mavefedtdepot blevet lidt tykkere
, men der er masser af liv - og jeg mærker ham tydeligst, når jeg kører hjem i bilen efter arbejde (lang tur), når jeg hviler på sofaen eller er gået i seng.
Livmoderen går 4-5 cm nord for navlen og jeg har plukvéer hver dag. Jeg havde en svær forkølelse for et par uger siden og hostede meget - det gav mig ret mange og ubehagelige plukvéer, men det er gået over igen. Desuden blev jeg ret inkontinent af al den hosten og nysen, det er også bedre, men hver gang jeg prøver at lave bækkenbundsøvelser, sætter det gang i pluk-véerne og det er da ubehageligt, så det bliver ikke til så meget.
Jeg har taget 5½ kg på og spiser stort set det jeg plejer. Måske ½-1 skive brød mere og meget mere frugt.
Jeg har fundet ud af at min mor var meget langsom til at føde - ca. 2 døgn fra vandet gik (det får man vist ikke lov til i dag), men til gengæld har jeg en søster, der fødte 3 børn på 1-3 timer. Uff. Det kan da godt bekymre mig lidt, men jeg er ikke bange for fødslen (endnu
).
Jeg har fundet ud af at vi kan komme til foredrag på sygehuset et par timer i et auditorium. Det var ikke lige det, jeg havde forestillet mig - men jeg har jo kun set i diverse film - hvordan det foregår: kvinder der sidder med deres mænd i cirkler på gulvet og laver vejrtrækningsøvelser...... det er jo ikke sikkert, det er virkeligheden. Så hvad skal I eller har nogen allerede været afsted?
Håber I har det lige så godt som jeg. Lad høre!
Moms