Mor...- Trods diagnoser?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Heidi86

Jeg ved ikke rigtig om der hører sig hjemme her, men har brug for at komme af med lidt...- Jeg har en datter på snart 3 samt en på 7 mdr og venter nu en prins/prinsesse mere d. 17.04.12. For kort tid siden fik jeg diagnosen bipolar lidelse (manio depressiv). Jeg har mødt stor kritik ang at jeg har valgt at blive gravid, men jeg er jo ligeså god en mor som alle andre, har bare brug for medicin til at hjælpe mig med at få struktur på min hverdag....
Er der andre af jer herinde der lever med fordomme ang jeres graviditet og hvor i er i livet nu?!
Havde bare brugfor lige at læsse lidt af.. Håber at der er okai med jer...- Fortsat go´ fredag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

SLC

Tillykke med graviditeten ..  Jamen bare læs af  men ved egentlig ikke hvad jeg skal svare til det. Det er ikke sjovt at være manio/depressiv, men du har fået en diagnose og er i behandling, så det er vel under kontrol? Og du har 2 børn i forvejen så du ved jo hvad der kommer i vente , så jeg har ingen fordomme Håber du får en dejlig graviditet uden at skulle høre på så mange fordomme- Jeg er i min første graviditet og frygter min 1 lægeundersøgelse fordi jeg er meget overvægtig, men ved du hvad, vi to skal nok klare det , så bare skriv knus

Anmeld

21. august 2011

sheila83

Hejsa..... selvfølgelig kan man klare det at få flere børn, selv om man har en sygdom... hvad andre mennesker mener er jo ikke så vigtig... bare du og din familie ved at i nok skal klare det sammen...

Jeg har selv fået en diagnose der hedder bodily distress syndrome og ved at det bliver hårdt men at det hele også nok skal gå...

knus

Anmeld

11. oktober 2011

mariesmavse92

Det skal selvfølgelig nok gå for dig! Du har jo modergenet i dig! Lad være med at høre på folks eventuelle dumme bemærkninger, ih hvor jeg kender det.

Min far og 5 ud af 6 af mine brødre af knogleskørhed i svær grad. Min familie og dennes venner blev selvfølgelig glade for nyheden om min graviditet, for de kender min familie og har ikke noget problem med deres sygdom mens min kærestes mormor nærmest foragtede min graviditet, fordi der er så stor risiko for at jeg fører min families gener videre. Det er virkelig hårdt at høre på først efter, jeg fik at vide at chancen for at føre det videre til vores barn var meget lille, tøede hun ligesom op og ville kendes ved sin nye rolle som oldemor. Jeg synes det er så tarveligt, på en måde.

Man kan blive nødt til at lukke den slags folks kommentarer ude, og mon ikke når man først har født eller der bare er gået et stykke tid, at folk tøer lidt op?

TILLYKKE med din graviditet, nyd den nu og lad dig ikke gå på af folk! 

Anmeld

19. oktober 2011

Heidi86

Så har jeg været ved jordmorder og gud en kælling...!! Undskyld det flotte danske sprog...- Der blev ikke snakket så meget om min graviditet men for fanden mine diagnoser blev tæsket igennem og gang på gang sagde hun til mig at de var meget obs. på mig...- Tog hele konsultation MEGET negativt da jeg gennem de andre graviditeter altid har hørt meget for mit tidligere misbrug som er 6år siden jeg kom ud af. Så har brugt mega meget tid på og hyle men er kommet op på hesten igen og tænker FANME nej om en flok kvinder som OVERHOVEDET ikke kender mig skal få mig til at knække og ikke ønske det skønne barn jeg venter...!! Er virkelig træt af fordomme og fordømmende jordmødre...!! Skal lige siges at man intet kan opnå i mit hjem. Hverken med mine børn eller renhed...!! Har valgt bare at tage den med ro og prøve at styre mit temperament og så gå til de ting de opfordre mig til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.