Starte på ny uddannelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Gry91

Jeg er nu gravid i 12. uge, og har lidt af voldsom kvalme og smerter i lænden! Det har så gjort at jeg ikke har haft mulighed for at passe min skole, og er blevet udmeldt, desværre. Jeg afsluttede en HG2 her til sommer, men valgte et ekstra modul for at få mine fag på et højere niveau.

Da jeg nu ikke kan fortsætte med det og står uden indtægt, gik min kæreste og jeg ned på kommunen for at søge kh til mig.

Jeg skal så tale med en jobkonsulent, og han siger at SKAL starte på en ny uddannelse fordi jeg er under 25 år. Men frygter bare at jeg heller ikke kan passe en ny uddannelse? Og min læge vil ikke sygemelde mig endnu da det jo som regel går over.

Men er bare i tvivl om jeg vil rode mig ud i endnu en uddannelse? Jeg regner med at tage en hf hvis det ender med at jeg starte på noget nyt, men det virker også bare dumt når jeg skal starte barsel ca. i februar, og er jo allerede i et uddannelsesforløb som bare lige nu er i stå pga. graviditeten.

Så nu spørger jeg jer:

Hvad synes i om at starte på ny uddannelse midt i det hele ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Madam Blå

Hej

Træls, at du skal have det sådan. Håber det går over!
Men hvorfor ikke fortsætte på det modul, som du gik på? Så slipper du for at starte på ny uddannelse og slipper for KH

Anmeld

12. august 2011

Gry91

Tak det håber jeg virkelig også! 

Ja men er jo desværre blevet udmeldt og vil ikke kunne følge med nu

Anmeld

12. august 2011

Madam Blå

mg91 skriver:

Tak det håber jeg virkelig også! 

Ja men er jo desværre blevet udmeldt og vil ikke kunne følge med nu

Jamen kan du så starte op på ny? Ved ikke hvor langt du var i forløbet, men skolen starter vel igen nu her?

For det villa da være ærgerligt at starte på fx en HF, som du kun kan tage et halvt år af... Måske du kan finde et enkeltfag, som du kan tage på et halvt år? Som du så kan få SU for.

Anmeld

12. august 2011

Gry91

Altså jeg afsluttede her i sommers, det var bare en tilvalg det jeg er udmeldt fra nu og tror ikke der nyt holdstart før end i januar.

Hvis jeg starter på hf, holder jeg barsel fra skolen og færdiggør så bagefter.

Men synes bare det er svært, når jeg endnu ikke ved hvor jeg ender henne mht sygemelding og min kvalme og smerter.

Synes bare det er noget rod for mig 

Jeg forstår bare heller ikke hvorfor jeg SKAL i gang med en uddannelse, når jeg allerede er i et uddannelsesforløb. Jeg er jo der i forløbet at jeg skal ud at have en elevplads, men det er ikke så nemt når man er gravid ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.