Nogen der kan hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej.. Kom til og tænke på det der giftige stof som man skal holde øje med ikke er i ens barns legetøj, mener det hedder noget med fataler, ved bare ikke om det er rigtigt, hvordan det staves osv? Nogen der kan hjælpe med dette? Det er noget legetøjet lugter hvis det er i..

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

L.J.L

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej.. Kom til og tænke på det der giftige stof som man skal holde øje med ikke er i ens barns legetøj, mener det hedder noget med fataler, ved bare ikke om det er rigtigt, hvordan det staves osv? Nogen der kan hjælpe med dette? Det er noget legetøjet lugter hvis det er i..

- Malene&Maja

phthalater hedder det. Det er forbudt ved lovgivning i Danmark at sælge legetøj med dette stof i, så tror ikke du skal være nervøs for det, så længe du køber dit legetøj ordentlige steder.

Anmeld

12. august 2011

Isabella_mor

MaleneS2011baby<3 skriver:

- Malene&Maja

det hedder phtalater/ftalat (BPA) og er ulovligt i legetøj til børn under 3 år.. det er et hormonforstyrrende stof. og tilsættes i plasticlegetøj for at blødgøre det.. f.eks. baderinge, badeboldte osv.. badebassin kan indeholde phtalater... 

men det findes i legetøj til børn over 3.. grunden til det ikke må være i legetøj til børn under 3 er fordi at børn i den alder er meget orale og skal have ALT i munden for at undersøge det..

phtalater udskilles under varme. f.eks inde i munden på et barn.. 

du kan læse mere om det her..

Anmeld

12. august 2011

Fenja09

Det ene ord du leder efter er phtalater, men der er også noget legetøj hvor der er tungemetaller og opløsningsmidler i. Jeg ved at Sundhed og Miljøstyrelsen har lavet en guide til, hvordan man undgår ovenstående kemikalier og et af punkterne er, at hvis legetøjet har en meget kraftig lugt så skal man holde sig fra det. Det frarådes også at købe blødt plastiklegetøj, så er det bedre med hård.

Ved ikke om det er det du mener med dit spørgsmål

/Fenja

Anmeld

12. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Mange tak for jeres svar.. I fik svaret på lige det jeg manglede og vide.. Kunne bare huske jeg læste noget om det for nogle år siden, andet kunne jeg ikke huske.. Takker tøser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.