Hej piger,
Jeg har lige brug for jeres råd.
Min søn på knap 4 mdr. har inden for den sidste uge vågnet med et skrig 2 gange efter ca 1½-2 timer efter han er puttet til nat. Den ene gang kunne jeg berolige ham med sutten og han sov videre og den anden gang skreg han så meget at jeg tog ham op og forsøgte at trøste ham. Kunne slet ikke komme i kontakt med ham, så endte med at lægge mig i vores seng med ham helt tæt ind til kroppen. Så faldt han til ro.
Egentlig tænkte jeg ikke så meget over det, andet end at det var et mararidt, han havde haft. Da jeg så nævnte det for min sundhedsplejerske i går, nævnte hun, at der findes noget der hedder natterædsel, og at det kunne være det, han var ved at udvikle.
Har læst på nettet, og der står at det hyppist er børn i før skolealderen, der lider af det. Er der nogen af jer, der kender til det? Synes virkelig det er tidligt for en baby på knap 4 mdr., men måske det er rigtigt nok?!!
I nat gav en et hyl fra sig, men sov videre igen. Det har han egentlig tit gjort, nu jeg husker tilbage... Ellers sover han rigtig godt - får mad 1 gang om natten, nogle gange kan han sove fra 22-05 uden mad, og han sover også super om dagen - samlet set 5 timer uden at skrige eller noget...
Håber I har nogle råd eller erfaringer til mig. Synes det er så frustrerende, for hold op hvor bliver man bare forskrækket, når det står på
Og synes også bare det er så synd for ham, for han er virkelig angst
Heldigvis står der om det, at de ikke husker noget bagefter, men det gør så ondt i moderens hjerte, når han græder
Anmeld