August Status! Kom hid alle gravide.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Mira0911

annec skriver:

* TERMIN: IDAG d. 15 August 2011
* GESTATION: 40+0
* FOSTERSKØN: 3700g
* FØDESTED: Horsens

* PIGE/DRENG: Dreng
* NAVN: Hemmeligt
* ANDRE BØRN: Ingen
* VÆGTFORØGELSE: +7,5 kg
* STRÆKMÆRKER: Meget få på siderne.
* KVALME: Nej..
* ØDEMER: Ja..
* PLUKVEER: Har ikke mærket nogen

* KRAMPER: Ja i benene om natten

* MÆRKER DU LIV?: Ja meget
* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: Har været til alle lægebesøg.. mangler en gang til JM, som jeg skal i morgen. Været til NF, MD og 3D scanning
* GLUKOSEBELASTNING: Nej.
* FØDSELSFORM: Vaginal
* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: Ja lidt, men det er noget der først er kommet nu.

* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: Er på barsel  
* ANDET: Kan ikke vente mere. Nu må de veere gerne snart komme, så vi kan få vores guldklump.

Slet ikke tegn på noget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

happymothertobe

* TERMIN: 17. September 11'

* GESTATION: 35+2

* FOSTERSKØN: 2400-2500 g.

* FØDESTED: Horsens.

* PIGE/DRENG: Baby Boy

* NAVN: Noah, Viktor eller William

* ANDRE BØRN: Nej

* VÆGTFORØGELSE: +16 kg.  

* STRÆKMÆRKER: Dem jeg har på elskovshåndtagene er blevet lidt længere, men ellers er jeg sluppet indtil videre. Har dog masser i forvejen, så tror ikke jeg slipper...

* KVALME: De seneste par dage har der været lidt om eftermiddagen

* ØDEMER: Ja har desværre vand i kroppen, men mærker heldigvis ikke så meget til det i dette vejr, så nyder det, til forskel fra mange andre

* PLUKVEER: Flere og flere for hver dag, dog ikke noget jeg rigtig mærker til bortset fra den obligatoriske hårde mave. Endnu... hehe

* KRAMPER: Lidt i læggene om natten.

* MÆRKER DU LIV?: Ja, det er vidunderligt  men også en smule mere ubehageligt nu hvor han har lidt pladsproblemer... hehe

* MAVENS STØRRELSE HERUNDER SYMFYSEMÅL: D. 11 aug, da jeg var til jordemoder var den 36 cm.

* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: Mangler et par besøg hos JM..

* GLUKOSEBELASTNING: Ja, ikke den fedeste oplevelse. Men der var ikke noget, så det var jo dejligt.

* GRAVIDITETSGENER: Skal op og tisse om natten som alle gravide vist skal efterhånden og er da en anelse øm i bækken og skamben uden rigtig at have lavet så  meget. Synes det gør avs at vende sig i sengen og skulle op af sofaen, de første 2-3 skridt er ikke sjove...

* FØDSELSFORM: The natural way, hvis det er muligt selvfølgelig.

* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: Nej, men jeg er nervøs og utrolig spændt på hvordan det kommer til at forløbe det hele...

* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: Jeg har haft sommerferie siden 17 juni, så jeg keeeeeder mig og bruger alt for mange penge på baby... hehe

* ANDET: Glæder mig virkelig til at se hvad det er for en fantastisk lille personlighed vi har fået brygget sammen.

Anmeld

16. august 2011

annec

Mira0911 skriver:

Slet ikke tegn på noget? 

Nej slet ikke. Har det som jeg har haft det under det meste af graviditeten, desværre

Anmeld

16. august 2011

Mira0911

annec skriver:

Nej slet ikke. Har det som jeg har haft det under det meste af graviditeten, desværre

Øv da... Sender fluks masser af vestøv afsted til dig.... *Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuust*

Anmeld

16. august 2011

annec

Mira0911 skriver:

Øv da... Sender fluks masser af vestøv afsted til dig.... *Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuust*

Mange tak

Anmeld

16. august 2011

maryjane

* TERMIN: 16 September
* GESTATION: 35+4
* FOSTERSKØN: 2200-2300g (33+6)
* FØDESTED: Kolding
* PIGE/DRENG: Pige
* NAVN: Vides temmelig sikkert ikke før hun er kommet ud. Og vil være hemmeligt frem til dåb, satser jeg på.
* ANDRE BØRN: Negativ.
* VÆGTFORØGELSE: Har tabt omkring 7 kg. 
* STRÆKMÆRKER: Ja
* KVALME: Af og til ja. Argh.
* ØDEMER: Ikke meget, mest venstre fod. Men den har været værre. Haha.
* PLUKVEER: Muligvis? Det er meget sjældent jeg mærker dem.
* KRAMPER: Ja! Nægter at strække ben mere. Avs.
* MÆRKER DU LIV?: Ja! Det skal man jo også.
* MAVENS STØRRELSE HERUNDER SYMFYSEMÅL:34 (33+6)
* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: Har været til alle læge, og JM besøg. Skal til vækstscanning d.25 for første gang. Grundet min vægt. Og JM på torsdag.
* GLUKOSEBELASTNING: Been there, done that. Måtte låne en seng i en halv time, ellers var jeg drattet om. Det hele blev dog nede. Og resultatet var heldigvis negativ.
* GRAVIDITETSGENER: Bækkengener, kvalme, og min læge mener at jeg får galdestensanfald pga. grav. hormoner, yay og AV.
* FØDSELSFORM: Regner med alm.
* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: Ja? Men glæder mig da også ... lidt.
* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: Fredag d. 19
* ANDET: Kan bare ikke vente til lillepigen er her. ARGH.

Anmeld

16. august 2011

Ka+Ma=Be

happymothertobe skriver:

* TERMIN: 17. September 11'

* GESTATION: 35+2

* FOSTERSKØN: 2400-2500 g.

* FØDESTED: Horsens.

* PIGE/DRENG: Baby Boy

* NAVN: Noah, Viktor eller William

* ANDRE BØRN: Nej

* VÆGTFORØGELSE: +16 kg.  

* STRÆKMÆRKER: Dem jeg har på elskovshåndtagene er blevet lidt længere, men ellers er jeg sluppet indtil videre. Har dog masser i forvejen, så tror ikke jeg slipper...

* KVALME: De seneste par dage har der været lidt om eftermiddagen

* ØDEMER: Ja har desværre vand i kroppen, men mærker heldigvis ikke så meget til det i dette vejr, så nyder det, til forskel fra mange andre

* PLUKVEER: Flere og flere for hver dag, dog ikke noget jeg rigtig mærker til bortset fra den obligatoriske hårde mave. Endnu... hehe

* KRAMPER: Lidt i læggene om natten.

* MÆRKER DU LIV?: Ja, det er vidunderligt  men også en smule mere ubehageligt nu hvor han har lidt pladsproblemer... hehe

* MAVENS STØRRELSE HERUNDER SYMFYSEMÅL: D. 11 aug, da jeg var til jordemoder var den 36 cm.

* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: Mangler et par besøg hos JM..

* GLUKOSEBELASTNING: Ja, ikke den fedeste oplevelse. Men der var ikke noget, så det var jo dejligt.

* GRAVIDITETSGENER: Skal op og tisse om natten som alle gravide vist skal efterhånden og er da en anelse øm i bækken og skamben uden rigtig at have lavet så  meget. Synes det gør avs at vende sig i sengen og skulle op af sofaen, de første 2-3 skridt er ikke sjove...

* FØDSELSFORM: The natural way, hvis det er muligt selvfølgelig.

* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: Nej, men jeg er nervøs og utrolig spændt på hvordan det kommer til at forløbe det hele...

* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: Jeg har haft sommerferie siden 17 juni, så jeg keeeeeder mig og bruger alt for mange penge på baby... hehe

* ANDET: Glæder mig virkelig til at se hvad det er for en fantastisk lille personlighed vi har fået brygget sammen.

Jeg kan se, at du har termin i september Kunne du ikke tænke dig at komme et smut forbi septembermødregruppen? Der er nogle smadder hyggelige og snaksagelige kvinder

Anmeld

16. august 2011

chael

TERMIN: 28. September
* GESTATION: 33+6
* FOSTERSKØN: VEd ikke, med ved 29+6 var det ca 1300 g
* FØDESTED: Hillerød
* PIGE/DRENG: Dreng
* NAVN: Kan ikke rigtig blive enige, men gerne VIllads
* ANDRE BØRN: Sofie på 5 år og Oliver på 2½ år
* VÆGTFORØGELSE: +9 kg
* STRÆKMÆRKER: Ja, med de er fra første graviditet. Fik ingen nye under 2. eller denne... ENdnu
* KVALME: Kun hvis jeg spiser lidt for fed mad.
* ØDEMER: Ja, især fødder om aftenen.
* PLUKVEER: En del og ofte!!
* KRAMPER: Ja i mine ben om natten, men er god til at afværge dem
* MÆRKER DU LIV?:MEGET og hele tiden.
* MAVENS STØRRELSE HERUNDER SYMFYSEMÅL: VEd jeg ikke, men til sidste par undersøgleser, sagde henholdsvis læge og JM, at den følger ugerne
* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: Alle lægebesøg er ovre. SKal til JM om 14 dage.
* GLUKOSEBELASTNING: Ja, men den var negativ
* GRAVIDITETSGENER: Halsbrænd og kraftig bækkenløsnig. Muligvis leverkløe
* FØDSELSFORM: Naturligt, vaginalt
* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: Ikke bange, men nervøs!!
* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: Er gået på barsel, for ca 1½ måned siden
* ANDET: Glæder mig til at se, hvad der har gemt sig i maven. Glæder mig til at blive en familie på 5 og se hvad de storesøskende siger til deres lille nye lillebror

*CAmilla 33+6

Anmeld

20. august 2011

Lucas og Mathilde <3

** TERMIN: 1 Januar
* GESTATION: 20+6
* FOSTERSKØN: ikke endnu
* FØDESTED: aalborg
* PIGE/DRENG: dreng
* NAVN: Marius.                                                                             * ANDRE BØRN: Lucas&Mathilde
* VÆGTFORØGELSE: ingenting.                                                       * STRÆKMÆRKER: nej
* KVALME: meget.
* ØDEMER: nej
* PLUKVEER: nej
* KRAMPER: nej
* MÆRKER DU LIV?: Ja det gør jeg.
* MAVENS STØRRELSE HERUNDER SYMFYSEMÅL:
* SCANNINGER, LÆGEBESØG OG JM BESØG: 1 skanning, og skal til jdm i næste uge.
* GLUKOSEBELASTNING: nej.
* GRAVIDITETSGENER: kvalme, og ondt i ryggen.
* FØDSELSFORM: normal
* ER DU BANGE FOR FØDSLEN: meget (:
* HVOR LANG TID ER DER TIL BARSEL: 14 uger )
* ANDET:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.