For kort tungebånd!? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. august 2011

cash83

Nogle der har erfaringer, fra jeres egen bebs?

SP siger at Juniors tungebånd er lidt kort, og at vi, hvis vi selv vil kan få det klippet :/  min lille baby... <3

Bryder mig slet ikke om tanken, og har slet ikke lyst til at han skal have det gjort, men har hørt at det KAN have betydning for hans talemåde når han bliver ældre? :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Victoriasmor88

Jeg har været med til sådan et indgreb mange gange  det lyder så brutalt at "klippe" men det er det nu slet ikke, de gør det på få sekunder. Mvh

Anmeld

11. august 2011

cash83

Prinsesse2ben skriver:

Jeg har været med til sådan et indgreb mange gange  det lyder så brutalt at "klippe" men det er det nu slet ikke, de gør det på få sekunder. Mvh

Årrrh

Ja det lyder hårdt..Hvordan bagefter?? Tager det lang tid at hele?

Anmeld

11. august 2011

Victoriasmor88

cash83 skriver:

Årrrh

Ja det lyder hårdt..Hvordan bagefter?? Tager det lang tid at hele?

Jeg kan sagtens forstå at det lyder hårdt, og det vil det nok være uanset hvad. Men jeg kan forsikre dig om at det nok mest er hos mor og far det gør ondt, for barnet mærket det ikke, derfor er der heller ikke behov for bedøvelse eller noget Det taget 10 sek, så bløder det lige ganske kort, men holder op igen med det samme. 

Anmeld

11. august 2011

cash83

Prinsesse2ben skriver:

Jeg kan sagtens forstå at det lyder hårdt, og det vil det nok være uanset hvad. Men jeg kan forsikre dig om at det nok mest er hos mor og far det gør ondt, for barnet mærket det ikke, derfor er der heller ikke behov for bedøvelse eller noget Det taget 10 sek, så bløder det lige ganske kort, men holder op igen med det samme. 

Okay

Mange tak - blev da lidt mere rolig så..

Anmeld

11. august 2011

Frejsmor

Min lillebror fik sit tungebånd klippet da han var en 10-12 år gammel mener jeg(var ikke med, så ved ikke om det gjorde ondt osv.).. Men han havde så kort tungebånd at han ikke kunne slikke sig om munden og han kunne ikke rengøre sine tænder(som vi med normal længde tungebånd gør, ofte ganske ubevidst), og det betød han havde en del problemer med sine tænder..

Jeg synes bestemt I skal få det klippet hvis SP/en læge mener det er for kort.. En ting er helt sikkert, det er mindre traumatiserende nu for en lille baby end det er for en tumling eller et større barn..

Så hellere gøre det nu mens bebs er lille og endnu ikke har fået gener ved det..

Anmeld

11. august 2011

Mamalou

Vores søn fik det klippet da han var få dage gammel. Der var faktisk ikke nogen reaktion fra ham, udover lidt brok over at blive holdt så de kunne klippe. Jeg kan sagtens følge dig - jeg har været i dit sted - men efter min erfaring vil jeg sige, at det gør mere ondt på mor end på barnet og holdt op mod de konsekvenser der kan være ved ikke at gøre det, ja så er det bestemt det værd. Held og lykke med det! Vh. Louise

Anmeld

12. august 2011

cash83

BabyBambi skriver:

Min lillebror fik sit tungebånd klippet da han var en 10-12 år gammel mener jeg(var ikke med, så ved ikke om det gjorde ondt osv.).. Men han havde så kort tungebånd at han ikke kunne slikke sig om munden og han kunne ikke rengøre sine tænder(som vi med normal længde tungebånd gør, ofte ganske ubevidst), og det betød han havde en del problemer med sine tænder..

Jeg synes bestemt I skal få det klippet hvis SP/en læge mener det er for kort.. En ting er helt sikkert, det er mindre traumatiserende nu for en lille baby end det er for en tumling eller et større barn..

Så hellere gøre det nu mens bebs er lille og endnu ikke har fået gener ved det..

Det er netop det

Det er bare hårdt for mor at tænke på.. Men hvis det ikke er "værre", når de er så små, så hellere gøre det nu, som du skriver.

Anmeld

12. august 2011

Frejsmor

cash83 skriver:

Det er netop det

Det er bare hårdt for mor at tænke på.. Men hvis det ikke er "værre", når de er så små, så hellere gøre det nu, som du skriver.

Kan godt forstå det er hårdt at tænke på, og er sikker på jeg ville have det på samme måde i din situation..

Men udfra hvad de andre skriver her i tråden, så tror jeg ikke der er grund til bekymring..

Og ja det er helt sikkert bedre at gøre det nu end om 4 eller 10 år..

Anmeld

15. august 2011

Angelspot

Mamalou skriver:

Vores søn fik det klippet da han var få dage gammel. Der var faktisk ikke nogen reaktion fra ham, udover lidt brok over at blive holdt så de kunne klippe. Jeg kan sagtens følge dig - jeg har været i dit sted - men efter min erfaring vil jeg sige, at det gør mere ondt på mor end på barnet og holdt op mod de konsekvenser der kan være ved ikke at gøre det, ja så er det bestemt det værd. Held og lykke med det! Vh. Louise

Ditto med min søn, to dage gammel. Han havde problemer med at spise. Kunne ikke udholde tanken om det så det var far der måtte tage med ind. 1 minut efter kom han ud igen og jeg spurgte om de havde glemt noget. Men der var de færdige. Og min søn sov stadig, ligesom han gjorde da de gik ind. Han havde gabt, lægen havde 'klippet' og han mærkede intet da de ikke har nogen nerver i tungen i så tidligt en alder. Det svarer til at vi klipper negle.

Så gør det for dit barns skyld, det kan nemlig være problematisk senrer hen plus jo ældre de blir, jo mere følelse får de i tungen

Så fra en mor til en anden, det er ikke så slemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.