Man mærker jo, at man ikke bare kan komme hjem fra arbejde og lægge sig i sofaen, fordi man er træt, når man venter nr 2. Nr 1 har jo stadig sine behov. Stort set gik det ok - men jeg måtte tage en del i halvt tempo og lagde mig MEGET tidlig om aftnen efterhånden for at kunne holde til det.
Det var næsten værre, at omgivelserne ikke tog nær så meget hensyn, da jeg var gravid med nr 2 som de havde gjort med nr 1.
De regnede vel med, at detteher kunne jeg, og det gik vel fint, for det gjorde det jo første gang.
Så det var fysisk hårdere at være gravid med nr 2, når man på en måde skulle fungere 110% hele tiden på alle fronter. På den anden side gik det også nemmere, fordi jeg havde prøvet det før og ikke ængstede mig så meget, vidste hvordan ting føles, havde lidt rutiner fra første gang osv.
Men det kan nok være smart at snakke med manden på forhånd og gøre det klart for ham, at du kommer til at have behov for mere aflastning denne gang, siden I også har nr1, så det kan blive lidt småhårdt for ham også....
Men det utrolige er, at man finder sine løsninger. Jeg syntes, jeg havde hænderne fulde, da vi bare havde en. Nu har vi to, og jeg fatter ikke, at jeg syntes, jeg havde det travelt før...
Lykke til!
Anmeld