Hvordan klarede i graviditeten med nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2011

Anonym trådstarter

... Når man også har en lille at tænke på og tage sig af.. jeg synes min graviditet var SÅÅÅ hård..
Frygter når jeg skal have nr. 2 og ikke bare kan tage det stille og roligt eller lægge mig på sofaen hvis kvalmen tager overhånd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Silja&Noam

Jeg venter nummer to og har en datter på 2. Og med hende havde jeg en sindsyg dårlig graviditet. Indtil videre har jeg os været rigtig træt og dårlig, men hun er så forstående. Jeg ligger mig på sofaen hvis jeg er rigtig skidt og træt og så leger vi derfra eller os ser vi en film hun vil se jeg er spændt på når jeg kommer længere hen. Sidst fik jeg bækkenløsning allerede fra 4. Måned men syns faktisk det går fint indtil videre.

Anmeld

11. august 2011

Bshizzle

Jeg syntes jeg tager 2. graviditet pænt
- De første par mdr døjede jeg med kvalme ( ikke nær så kraftig som da jeg ventede nr. 1 ).

Men ikke nok med det.. så har jeg lært at slappe af i kroppen og til tider bide smerterne i mig.
Jeg går med kroniske smerter da jeg har piskelsmæld.. og derfor smerter i nakken, ryggen og hovedepine hver eneste dag.

Jeg vil sige... Jeg er nu glad for min nr. 1 er over 5 år og meget selvstændig med at klare tingene selv og RIGTIG god til at hjælpe til her hjemme..
Så han er en rigtig pyller-dreng om sin Mor

Men man skal aldrig tænke det væreste.. før man selv er i det.

Anmeld

11. august 2011

Mira0911

Første graviditet var det rene helved... Opkast, kvalme helt frem til fødslen... 

Venter mig igen og det er det samme igen... ØV... Min kæreste har været rigtig god til at tage sig af vores datter... Og jeg har puttet meget med min datter, når jeg ligger på sofaen eller i sengen.. Jeg glæder mig til at det er overstået og jeg kan nyde mine piger og kæreste uden at have det elendigt.. 

Anmeld

11. august 2011

svanen73

Vent 18 år, ligesom mig

Jeg har lige fået min søn og trods 18 års forskel på ham og mine tvillinger, fik jeg lært ik at samligne...jeg havde dog denne gang knap så meget kvalme, men fik så andre gener.

Syns denne graviditet var hård...men samlign ik

Anmeld

11. august 2011

Lullaby

Tja mine graviditeter har faktisk været nogenlunde nemme. Jeg har lidt af en smule kvalme men ellers har det været okay. Jeg har også arbejdet lige til termin..

Anmeld

12. august 2011

Ciss

Man mærker jo, at man ikke bare kan komme hjem fra arbejde og lægge sig i sofaen, fordi man er træt, når man venter nr 2. Nr 1 har jo stadig sine behov. Stort set gik det ok - men jeg måtte tage en del i halvt tempo og lagde mig MEGET tidlig om aftnen efterhånden for at kunne holde til det.

Det var næsten værre, at omgivelserne ikke tog nær så meget hensyn, da jeg var gravid med nr 2 som de havde gjort med nr 1.

De regnede vel med, at detteher kunne jeg, og det gik vel fint, for det gjorde det jo første gang.

Så det var fysisk hårdere at være gravid med nr 2, når man på en måde skulle fungere 110% hele tiden på alle fronter. På den anden side gik det også nemmere, fordi jeg havde prøvet det før og ikke ængstede mig så meget, vidste hvordan ting føles, havde lidt rutiner fra første gang osv.

Men det kan nok være smart at snakke med manden på forhånd og gøre det klart for ham, at du kommer til at have behov for mere aflastning denne gang, siden I også har nr1, så det kan blive lidt småhårdt for ham også....

Men det utrolige er, at man finder sine løsninger. Jeg syntes, jeg havde hænderne fulde, da vi bare havde en. Nu har vi to, og jeg fatter ikke, at jeg syntes, jeg havde det travelt før...

Lykke til!

Anmeld

12. august 2011

132319

Begge mine graviditeter er gået super nemt uden nogle former for gener. Jeg har aldrig haft så meget som en plukkeve Første gang fødte jeg 6 uger før tod, det var selvfølgelig ikke så sjovt men anden gang blev baby derinde til tre uger før

Anmeld

12. august 2011

hekran

Jeg tre skønne børn, hvor der er hendoldsvis 21 og 23 måneder imellem. Det var aldrig planen... det blev bare sådan og Gud, hvor er jeg glad for det nu!

Første graviditet var skøn, som de skal være og jeg havde masser af tid til at nusse om maven og mig selv!

Anden og tredje graviditet var også gode, men det svære ved at være gravid 2. og 3. gang er ikke selve graviditeten, men de små børn man har i forvejen! Det sværeste var at hive sig selv op om morgenen og få de små afsted, så mor kunne komme hjem og slappe lidt af inden hun selv skulle afsted! Tredje gang resulterede det i rygsmerter og stress, så mit speciale blev sat på standby.

Det gode er, at når man har født, så bliver det igen nemt at bevæge sig hurtigt, når der er brug for det Det første min ældste søn ville se, efter jeg havde født lillesøster, var, at maven nu virkelig var væk. "Så kan du løfte mig op, mor"

Anmeld

12. august 2011

Muffinmus

havde det faktisk lidt bedre andnegang, var dog mere træt, men det fordi, som du siger at man allerede er mor og ikke rigtigt kan slappe af. Den står på arbejde, indkøb, madlavning, rengøring lege med børn sov sov...så man kan sove når ungerne er gået i seng:-)

Jeg delte naturligivs opgaver med min mand, var var stadig på hele dagen. Jeg gik oftest i seng l´kl 20.30 og segnede i min seng:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.