hårfarvning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.720 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Anonym trådstarter

som vi fleste jo ved, er det ikke sundt at farve hår imens man er gravid.

men er der nogen der kan fortælle mig HVAD det er der gør det farligt? selvfølgelig er det alle kemikalierne deri. men er det ''bare'' at man ikke må indånde det? eller ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Nalle

Det eneste jeg har fået afvide af frisøren er ikke at det er farligt, men at det ikke er sikkert man tager imod farven pga homoner, afblegning skal man holde sig fra når man er gravid

Anmeld

11. august 2011

Witt

Anonym skriver:

men er der nogen der kan fortælle mig HVAD det er der gør det farligt? selvfølgelig er det alle kemikalierne deri. men er det ''bare'' at man ikke må indånde det? eller ???

Kan egentlig ikke rigtig se det helt farlige ved det .. Når en frisør er gravid, går hun jo "op" af de kimikalier dagen lang i 7-8 måneder ?

Min frisør siger at hun ikke vil fraråde det, da hun selv har gået og været gravid og farvet år på utallige vis af kunder i mens og har sunde og raske børn nu ..

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

Man må gerne farve hår det er op til hver enkelt at vurdere - det er udelukkende retningslinier man kan vælge at følge eller lade være. Nedenstående er sakset fra Babykemi.dk:

Hårfarve indeholder kemikalier, der kan give alvorlige allergiske reaktioner. Stoffet resorcinol, som findes i nogle hårfarver, er desuden på EU’s liste over hormonforstyrrende stoffer, som du kan finde her på sitet.

Permanent hårfarve mistænkes også for at kunne give blære-kræft. Kemikalierne i hårfarven kan optages i kroppen og kan derved overføres til dit barn, hvis du er gravid eller ammer.

Også ’natur-hårfarver’ som for eksempel Hennafarve kan indeholde stoffer med skadelige virkninger. Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier.

Derfor er det bedste helt at holde sig fra hårfarve, mens du er gravid og ammer.

/Fenja

Anmeld

12. august 2011

Sabina

Hej ..

For det første jeg fik farvet hår (striber) da jeg var gravid. Og min søn fejler ingenting

Du kan sagtens farve hår, (ALT MED MÅDE) Så længe det ikke rør din hud,(hovedbund) også skal der luftes godt ud imens. Lige meget hvad, er det ikke sundt at farve hår. Hverken for dig eller baby. 

Anmeld

12. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Din hovebund optager jo kemikalierne hvis huden kommer i kontakt med det. Så både indånding og direkte kontakt. 

Det kan godt være at frisører står med hovedet nede i farve dagligt, selv om de er gravide, men fakta er, at det er en af de mest udsatte brancher mht. allergi osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.