Sov igennem uden gråd vs Godnat og sov godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.258 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Pinkrose

Ja som overskiften lyder er der nogle der har erfarring med den ene eller begge bøger, og hvad har virker for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

3rollinger

Denisep skriver:

Ja som overskiften lyder er der nogle der har erfarring med den ene eller begge bøger, og hvad har virker for jer?

Jeg har ikke erfaring med nogen af boegerne, men efter hvad jeg har faaet fortalt om Godnat og sov godt, saa er jeg IKKE tilhaenger af den bog.

Jeg har ikke brugt nogen bog, men at ligge mine unger til at sove er det jeg har gjort bedst i mit moderskab indtil nu. Og det har vaeret uden graad stort set.

Nu kan jeg bare ligge min datter ind, sige godnat, jeg elsker dig, og gaa. Og saa ligger hun og hygger og falder selv i soevn, fuldkommen tryg.

Saa uden at kende boegerne ville jeg anbefale Sov igennem uden graad

Anmeld

11. august 2011

sandramor

Jeg havde selv stooooore problemer med min datter da hun var 8 mdr.. hun ville KUN falde i søvn i mine arme og blev fuldstændig hysterisk og skreg og skreg og skreg hvis jeg lagde hende i hendes seng....

Så jeg læste bogen godnat og sov godt.... og prøvede den..... og efter 2 dage var problemerne slut!!... jeg ved at den bog er hadet af mange.... har dog aldrig helt forstået hvorfor. Jo de mener det er for barsk og for voldsomt for børnene at skulle igennem sådan en oplevelse. Men for mig gav det meget mening det der blev skrevet i bogen og var heller ikke i tvivl om at min datter prøvede mig af og fandt ud af hun kunne få sin vilje hvis hun bare skreg højt nok og længe nok... som de også skriver i bogen at børn gør. Men ja som sagt er bogen hadet af virkelig mange. Men jeg kan kun sige den virkede for mig og for min datter og hun har ihvertfald ikke taget skade af den. Hun elsker sin seng og elsker at komme ind og skulle sove og det gjorde hun også lige efter jeg havde brugt bogens principper.

Vil dog sige at du virkelig skal have rygrad og kunne klare at høre dit barn ligge og græde uden at gå derind INDEN det given antal minutter........ det er hårdt!!! Men det virker......

Anmeld

11. august 2011

Maise86

sandramor skriver:

Jeg havde selv stooooore problemer med min datter da hun var 8 mdr.. hun ville KUN falde i søvn i mine arme og blev fuldstændig hysterisk og skreg og skreg og skreg hvis jeg lagde hende i hendes seng....

Så jeg læste bogen godnat og sov godt.... og prøvede den..... og efter 2 dage var problemerne slut!!... jeg ved at den bog er hadet af mange.... har dog aldrig helt forstået hvorfor. Jo de mener det er for barsk og for voldsomt for børnene at skulle igennem sådan en oplevelse. Men for mig gav det meget mening det der blev skrevet i bogen og var heller ikke i tvivl om at min datter prøvede mig af og fandt ud af hun kunne få sin vilje hvis hun bare skreg højt nok og længe nok... som de også skriver i bogen at børn gør. Men ja som sagt er bogen hadet af virkelig mange. Men jeg kan kun sige den virkede for mig og for min datter og hun har ihvertfald ikke taget skade af den. Hun elsker sin seng og elsker at komme ind og skulle sove og det gjorde hun også lige efter jeg havde brugt bogens principper.

Vil dog sige at du virkelig skal have rygrad og kunne klare at høre dit barn ligge og græde uden at gå derind INDEN det given antal minutter........ det er hårdt!!! Men det virker......

Jeg melder mig enig her! Vi har også brugt godnat og sov godt, endda med anbefalinger fra vores sundhedplejerske, og det har været effektivt.

Anmeld

11. august 2011

Puller

Kender ikke nogle af de bøger du nævner, men vi har en bog der hedder Godnat min skat. Den syntes jeg er god, men vi har ikke haft så mange problemer med at få bettemanden til at sove.

Anmeld

11. august 2011

kamtok

Sov igennem uden gråd har været så "effektiv" herhjemme, at jeg ikke engang har åbnet den endnu. Den har været brugt en enkelt gang sammen med en anden bog under fødderne på sengen, for at hæve hovedgærdet lidt. Men hvor om alting er, så sover mindstemanden herhjemme igennem uden gråd og uden bog.

Anmeld

29. august 2011

Mor1012

sandramor skriver:

fortæl fortæl hvad var det du gjorde som gjorde at efter 2 dage lykkedes det Knus

Anmeld

29. august 2011

Mor1012

Maise86 skriver:

Jeg melder mig enig her! Vi har også brugt godnat og sov godt, endda med anbefalinger fra vores sundhedplejerske, og det har været effektivt.

fortæl fortæl jeg vil gerne have nogen af jeres erfaringer fra det i har prøvet så Miiin datter os kan  sove

Anmeld

29. august 2011

Chalala85

Sov igennem uden gråd brugte jeg da Mikkel var lille. Synes det var en stor hjælp. Har den da stadig

Anmeld

29. august 2011

Bebisim

Er I søde at fortælle lidt nærmere ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.