Nogen der har lyst til at dele...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Malli

ud af deres erfaringer, omkring hvilke fyld der går godt sammen i kage?

Jeg har selv kun lavet chokoladekage, med hindbærmousse og tobleronecreme.

og

Jordbærmousse og skildpaddecreme.

Jeg kunne godt tænke mig at kaste mig ud i nogle ny smagssammensætninger, men er i lidt på herrens mark om hvad der kunne smage godt sammen! 

Så del gerne ud af jeres erfaringer, og gør mig klogere! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

iris-mor

Jeg er pjattet med chokolade som du selv nævner, men hyldeblomstmousse, astimousse, og hvidfløde creme med jordbær eller hakket rittersport med marcipan.

Anmeld

11. august 2011

Malli

iris-mor skriver:

Jeg er pjattet med chokolade som du selv nævner, men hyldeblomstmousse, astimousse, og hvidfløde creme med jordbær eller hakket rittersport med marcipan.

Altså cokoladekage, med hyldeblomsts mousse eller astimousse sammen med Hvid fløde creme (og hvad er dette egentlig for en opskrift?) Laver du kager i et eller 2 lag, og hvis 2 lag hvilke mousser kan du så anbefale sammen?

Anmeld

11. august 2011

iris-mor

Nå det er mig der ikke er så tydelig.

jeg laver altid 2 lag fyld. Hvis det er til børn laver jeg som regel banankage med nutellacreme, til voksne er det enten hvide eller brune bunde eller nøddebunde.

Den sidste jeg lavede var fx

nøddebund penslet med mørk chokolade,

ovenpå et lag med astimousse med friske jordbær

chokoladekagebund

ovenpå hyldeblomst

og øverst chokoladebund.

Den hvideflødecreme går til alt.

Giver det mere mening??

Anmeld

12. august 2011

Malli

iris-mor skriver:

Nå det er mig der ikke er så tydelig.

jeg laver altid 2 lag fyld. Hvis det er til børn laver jeg som regel banankage med nutellacreme, til voksne er det enten hvide eller brune bunde eller nøddebunde.

Den sidste jeg lavede var fx

nøddebund penslet med mørk chokolade,

ovenpå et lag med astimousse med friske jordbær

chokoladekagebund

ovenpå hyldeblomst

og øverst chokoladebund.

Den hvideflødecreme går til alt.

Giver det mere mening??

uhm, ja det giver så meget mening nu 

Jeg putter altid en frugt mouse  i det ene lag og en "chokolade" mouse f.eks toblerone creme eller skildpadde creme i det andet lag, og så selvfølgelig kagebunde imellem! Men putter du bare jordbær asti mousse i det ene lag, og hyldebloms mousse i det andet? det lyder rigtig friskt, og sommerligt! uhmm.

Den der flødecreme, hvor putter du den ind henne, og har du evt en opskrift? 

Anmeld

13. august 2011

iris-mor

Ja jeg har lavet en bryllupskage med hyldeblomst i det ene og asti med friske skived jordbær i det andet.

Personligt ville jeg vælge chokolade i det ene lag, men jeg kunne også sagtens spise chokoladex10 i en kage.

Den fløde creme er bare en alm kagecreme vendt med ½ l flødeskum, og det lag hvor man vælger det kan du jo bare komme noget i du synes om fx hakket hvid chokolade, eller friske bær, bananer eller hvad man lige får for sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.