Motion under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Fjordside

Jeg vil lige høre hvor meget og hvad i dyrker af motion under jeres graviditet? Jeg har indtil videre ikke rigtig været igang, jeg ville ha startet til gravide svømning, men økonomien er ikke lige til det, så må finde noget der ikke koster noget Min sommerferie slutter her d. 22. august og så skal jeg på skole, så min plan er jeg vil begynde at cykle, for at lave et eller andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

OverTheRainbow

Fjordside skriver:

Jeg vil lige høre hvor meget og hvad i dyrker af motion under jeres graviditet? Jeg har indtil videre ikke rigtig været igang, jeg ville ha startet til gravide svømning, men økonomien er ikke lige til det, så må finde noget der ikke koster noget Min sommerferie slutter her d. 22. august og så skal jeg på skole, så min plan er jeg vil begynde at cykle, for at lave et eller andet..

hej Fjordside...

jeg er ligesom dig Har ik rigtig dyrket motion som sådan... Jeg har aldrig været en trænings-freak

Men jeg har en hund så jeg får gået nogle ture og bruger min cykel til at komme rundt... 

Ellers har jeg lige fået en mail med noget graviditetsyoga, som jeg vil prøve.. Jeg tænker det kunne være et godt tidspunkt at starte på så min krop når at få lidt gavnligt ud af det Kan godt mærke at kroppen brokker sig lidt hvis jeg har gået for lange ture, desværre

Man hører jo at fødslen blir lettere hvis man har motioneret en del

Anmeld

11. august 2011

Fjordside

Smilo skriver:

hej Fjordside...

jeg er ligesom dig Har ik rigtig dyrket motion som sådan... Jeg har aldrig været en trænings-freak

Men jeg har en hund så jeg får gået nogle ture og bruger min cykel til at komme rundt... 

Ellers har jeg lige fået en mail med noget graviditetsyoga, som jeg vil prøve.. Jeg tænker det kunne være et godt tidspunkt at starte på så min krop når at få lidt gavnligt ud af det Kan godt mærke at kroppen brokker sig lidt hvis jeg har gået for lange ture, desværre

Man hører jo at fødslen blir lettere hvis man har motioneret en del

Jeg må også bare lige blive bedre til at komme på cyklen når jeg skal noget. Ja det skulle både være nemmere at komme igennem fødsel og komme ovenpå bagefter har jeg også fået af vide Så det er nok bare at komme igang, men synes også det er lidt svært..

Anmeld

11. august 2011

Silke83

Hej piger!

Jeg løb en del før jeg blev gravid - 5-10 km 3-4 gange om ugen. Da jeg fandt ud af, at jeg var gravid holdt jeg op med at løbe, da jeg var bange for at miste babyen. Alle siger jo, at baby ingen skade tager, men jeg havde det bare ikke godt med det. 

Så jeg begyndte at cykle i stedet for. Jeg cykler selvfølgelig rundt i byen, men derudover prøver jeg at komme i fitness-centeret hver anden dag og dér cykler jeg 10 km. Det belaster ikke min krop for meget og samtidig får jeg pulsen op. Vil også gerne begynde at svømme nu Dog er min form langt dårligere idag end før jeg blev gravid, men det er vel klart, når jeg har droppet løberiet...

Jeg så det der program - "Mission Baby" - og der sagde de, at en fødsel svarer til at gå 30 km i rask tempo. Så det skulle vi jo gerne kunne klare til december

Jeg kan også godt mærke, at min krop/mave føles tung og belastet, hvis jeg har været alt for aktiv og f.eks. gået meget langt eller stået op for længe. Det kan ligesom trække henover maven... Når det er sådan nu kan jeg altså godt blive lidt urolig for, hvordan jeg så har det om to måneder

Anmeld

12. august 2011

Fjordside

Silke83 skriver:

Hej piger!

Jeg løb en del før jeg blev gravid - 5-10 km 3-4 gange om ugen. Da jeg fandt ud af, at jeg var gravid holdt jeg op med at løbe, da jeg var bange for at miste babyen. Alle siger jo, at baby ingen skade tager, men jeg havde det bare ikke godt med det. 

Så jeg begyndte at cykle i stedet for. Jeg cykler selvfølgelig rundt i byen, men derudover prøver jeg at komme i fitness-centeret hver anden dag og dér cykler jeg 10 km. Det belaster ikke min krop for meget og samtidig får jeg pulsen op. Vil også gerne begynde at svømme nu Dog er min form langt dårligere idag end før jeg blev gravid, men det er vel klart, når jeg har droppet løberiet...

Jeg så det der program - "Mission Baby" - og der sagde de, at en fødsel svarer til at gå 30 km i rask tempo. Så det skulle vi jo gerne kunne klare til december

Jeg kan også godt mærke, at min krop/mave føles tung og belastet, hvis jeg har været alt for aktiv og f.eks. gået meget langt eller stået op for længe. Det kan ligesom trække henover maven... Når det er sådan nu kan jeg altså godt blive lidt urolig for, hvordan jeg så har det om to måneder

Min JM sammenlignede også en fødsel med at have løbet en marathon og så tænker jeg også at man bliver da nød til at være i lidt god form. Jeg fik lokket min mand med ud på en gåtur i går aftes, det var kun 2km og kunne godt mærke det var lidt hårdt, så jeg skal helt klart igang hver dag, så kroppen vænner sig til det..

Anmeld

12. august 2011

Klara

Jeg burde nok også motionere lidt mere end det jeg gør pt  

Kommer dog på gåture hver dag da jeg har 2 hunde, men det er jo ikke så man får pulsen op præcis.. har løbet en del før, men ikke siden jeg blev gravid.

Løb lidt den anden dag (fordi den regnede, ikke som motion hihi) og det var virkelig ikke særlig behageligt

Syns allerede jeg føler mig lidt klodset med maven, och er også lidt bekymret over hvordan det kommer til at blive om 1,2,3 måneder da den jo i virkeligheden ikke SER så stor ud endnu, det føles bare som den er gigantisk, hehe  så hvis det er noget jeg skal kunne blive ved med skal det nok være svømning! Skal kigge hvad det er her i området, som ni andre siger så er det nok nu man skal igang hvis ikke man allerede er det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.