Igangsættelse af fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Fatme

Hej piger 

Jeg bliver igangsat på fredag, hvis j inden da ikke får veer, derfor vil jeg spørge Jer, som har prøvet det samme, om jeres erfering ? Var det slemme veer I fik ?

Er så nervøs, da j har hørt en masse historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

TaAsJu

Syntes nu ikke det var så slemt og blive sat igang, den eneste grund til det træk ud med mig var fordi hun ikke ville ud, hun var stjerne kigger!! Bed om en epi hvis det bliver for slemt, så kan man slappe lidt beder af!! Det er mine aferinger!! Held og lykke

Anmeld

11. august 2011

chael

Fatme skriver:

Hej piger 

Jeg bliver igangsat på fredag, hvis j inden da ikke får veer, derfor vil jeg spørge Jer, som har prøvet det samme, om jeres erfering ? Var det slemme veer I fik ?

Er så nervøs, da j har hørt en masse historier

Min igangsatte gødsel, tog 3 1/2 time. Den var meget intens og den sidste 1/2 time havde jeg vestorm.

Åbnede mig 5 cm på 30 min. Jo det gjorde herre naller.

Fik ikke vedrop eller andet vestimulerende.

De havde udelukkende taget vandet på mig.

Syntes 2. Fødsel, var mere smertefuld end 1. Fødsel. Så jeg er spændt på om jeg får liv at gå tiden ud denne gang, som ved 1. Fødsel.

Eller jeg skal sættes igang igen som ved 2. Fødsel.

Men ingen komplikationer ved igangsætning, det gik lige ud af landevejen, for mit vedkommende.

*Camilla 33+1

Anmeld

22. februar 2012

amowDR

Kære alle,
Jeg er journalist hos DR NYHEDER og er ved at undersøge, hvordan man igangsætter kvinder i Danmark. Man bruger ofte stikpiller eller giver nogle kapsler, hvorefter man sender kvinder hjem, indtil deres veer går i gang. Men ind i mellem får kvinder bivirkninger af det. F.eks. kan det fremprovokere en såkaldt ve-storm. Vi vil gerne undersøge, hvor risikabelt dette er.
Hvis du derfor har oplevet at blive sat i gang med stikpille eller kapsler, og har oplevet nogle bivirkninger eller en ve-storm, så vil vi meget gerne høre fra dig. Send gerne en beskrivelse og dit telefonnummer, hvis jeg må ringe og spørge ind til din historie.
Mvh Asger Mow,
journalist DR NYHEDER, amow@dr.dk,
28543058

Anmeld

22. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Min igangsættelse tog desværre sin tid  Mandag morgen til onsdag morgen.

Jeg blev sat igang med stikpiller og allerede af den første pille fik jeg veer. Desværre var det snyde-veer og der skete absolut ingenting med mig. Om aftenen fik jeg lagt den næste pille og der skete stadig ingenting. Tirsdag morgen fik jeg lagt den tredje pille og derfra gik det faktisk ok hurtigt. Jeg åbnede mig 3 cm og så valgte de at tage vandet.

Efter det udvidede jeg mig 7 cm på under 1 time (AV!). Fik epidural som hurtigt blev min bedste ven ved fødslen.

Desværre gik det hele lidt i stå efter det, så fik lagt ve drop.

Og onsdag morgen fødte jeg

Anmeld

22. februar 2012

L&V

amowDR skriver:

Kære alle,
Jeg er journalist hos DR NYHEDER og er ved at undersøge, hvordan man igangsætter kvinder i Danmark. Man bruger ofte stikpiller eller giver nogle kapsler, hvorefter man sender kvinder hjem, indtil deres veer går i gang. Men ind i mellem får kvinder bivirkninger af det. F.eks. kan det fremprovokere en såkaldt ve-storm. Vi vil gerne undersøge, hvor risikabelt dette er.
Hvis du derfor har oplevet at blive sat i gang med stikpille eller kapsler, og har oplevet nogle bivirkninger eller en ve-storm, så vil vi meget gerne høre fra dig. Send gerne en beskrivelse og dit telefonnummer, hvis jeg må ringe og spørge ind til din historie.
Mvh Asger Mow,
journalist DR NYHEDER, amow@dr.dk,
28543058

gud er vestorm en bivirkning, troede jeg bare man fik når det nu var pille veer.. min fødsel tog 20 timer og blev sat i gang over 3 dage og fik veer der forsvandt hver gang. ved ik om du kan bruge det til noget ellers må du skrive så uddyber jeg

Anmeld

22. februar 2012

jeanett1988

Jeg blev sat igang, men var allerede 2 cm åben, så de tog mit vand. Men jeg fik ingen veer, så måtte få vedrop. Jeg fik en voldsom vestorm. Ifølge min journal havde jeg 5 kraftige veer på 10 min, så der var nærmest ingen pauser imellem dem hvor jeg kunne nå at samle kræfter. Min fødsel trak ud og efter 13 timers (2½ timer med presseveer) hård kamp, kunne min krop ikke mere og reagerede med høj feber, så jeg endte i akut kejsersnit.

Anmeld

22. februar 2012

amowDR

Månsson skriver:

gud er vestorm en bivirkning, troede jeg bare man fik når det nu var pille veer.. min fødsel tog 20 timer og blev sat i gang over 3 dage og fik veer der forsvandt hver gang. ved ik om du kan bruge det til noget ellers må du skrive så uddyber jeg

man kan få det der hedder "Hyperstimulation" af igangsættelse. det er en vestorm - hvor der helst skal være noget sundhedspersonale omkring sig - så man kan holde øje med om barnet har det godt.

Anmeld

22. februar 2012

L&V

amowDR skriver:

man kan få det der hedder "Hyperstimulation" af igangsættelse. det er en vestorm - hvor der helst skal være noget sundhedspersonale omkring sig - så man kan holde øje med om barnet har det godt.

Okay det var jeg ikke lige informeret om at det var en disideret bivirkning, min datter blev nemlig utrolig stresset af det og måtte ha taget 2 ph skrab + elektrode.. Og vi havde nemlig 2læger stående klar hvis der sku ske mere.. Men var hvis generalt uheldig mht information under hele forløbet

Anmeld

22. februar 2012

Anirak

Jeg blev sat igang med stikpille kl. 13.
Vi var hjemme kl. 14, og kl. 17 fik jeg småveer. De var så små, at jeg var i tvivl om det var veer. Kl. 21 var jeg ikke i tvivl. Vi ankom på Fødegangen kl. 00.30, og jeg fødte kl. 03.15.

En fantastisk fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.