Oppe i Norge der boede tre trolde... HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.112 visninger
11 svar
2 synes godt om
5. januar 2009

birgittemarie

Er der nogle, der har/kan huske resten af versene til den sang??

Jeg har de her to:

Oppe i Norge, der boede tre trolde
troldefar og troldemor og lille Olle-bolle
HUh sagde troldefar
Huh sagde troldemor
men den lille Olle-bolle sagde ikke spor

Nu vil jeg rejse til Danmark og trolde
sådan sagde en dag den lille bitte Olle-bolle
Uh sagde... osv

Når jeg googler den kommer kun 1. vers og i min sangbog står kun 1. vers. men jeg kan altså huske, den har flere, så nu bliver jeg snart aggressiv! Hvor er resten af versene blevet af? Man kan da ikke bare sådan slette en skov af vers fra verdensbilledet og lade som om, de aldrig har eksisteret!

Og nu vi er ved troldesange, er der så nogle, der kender den her:

Turrelurre lå af lykke, for hun fik et rumpestykke
rimmerum rimmerum røg i ringe rumrumrum

Og en-eller-anden-anden græd af harme, han fik kun de rådne tarme
rimmerum rimmerum røg i ringe rumrumrum

Kh fra Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2009

birgittemarie

Nårh ja, den sidste er jo bare Heksemutter...

Den står her, hvis nogle skulle være interesserede:

http://stass.dk/stina/sange/sangb_heksemutter.htm

Anmeld

5. januar 2009

Helle30

BM. Den sidste hedder ihvertfald Heksemutter, og jeg mener, den har 4 vers. Måske hedder den "heksemutter lod en tudse" for det er den første linie i første vers.
Mht. oppe i norge, så har jeg aldrig været med til at synge flere end ét vers. Jeg vil lige prøve at skrive til min skoles musikguru og høre hende, om hun kender til flere vers.

- Helle, som også godt kunne tænke sig flere vers i den sang...

Anmeld

5. januar 2009

birgittemarie

Fedt Helle! Jeg tror forresten, jeg havde den på LP, da jeg var lille, så jeg vil lige prøve at finde den og se, om skoven af vers skulle have gemt sig der...

Anmeld

5. januar 2009

Rasmine

LP, altså ligesom i vinyl???

Er der ikke noget med:
"Ups, sagde Troldefar, ups, sagde Troldemor, men den lille troldenar ville bare bolle...?"

Anmeld

5. januar 2009

Loggidut

hmmm, den version har jeg aldrig hørt af oppe i norge...men jeg kan da fortælle at marken er majet er samme melodi...underligt man har sunget de sange igen og igen og aldrig har lagt mærke til det...

finder du den version...så giv lige lyd, den lyder spændene

Anmeld

5. januar 2009

birgittemarie

Mebach skriver:

LP, altså ligesom i vinyl???

Er der ikke noget med:
"Ups, sagde Troldefar, ups, sagde Troldemor, men den lille troldenar ville bare bolle...?"

Øv, din gamle gris.

Ja, vinyl. Og jeg har lige konstateret, at bemeldte plade ikke befinder sig på adressen, så den må være i min mors besidelse og derfor vil der komme at gå et par dage, før jeg kan give jer svaret på sagaen om de tabte vers.

Forøvrigt sidder jeg her for en gangs skyld uden noget som helst at tage mig til, mens jeg venter på, at abe og husbond skal stå op.

Ja, jeg har et barn, der sover fra 23 aften til mellem 11 og 13 middag. Hvad stiller man op med det? Fryder sig eller gyser af skam og skændsel?

Anmeld

5. januar 2009

Loggidut

birgittemarie skriver:

Øv, din gamle gris.

Ja, vinyl. Og jeg har lige konstateret, at bemeldte plade ikke befinder sig på adressen, så den må være i min mors besidelse og derfor vil der komme at gå et par dage, før jeg kan give jer svaret på sagaen om de tabte vers.

Forøvrigt sidder jeg her for en gangs skyld uden noget som helst at tage mig til, mens jeg venter på, at abe og husbond skal stå op.

Ja, jeg har et barn, der sover fra 23 aften til mellem 11 og 13 middag. Hvad stiller man op med det? Fryder sig eller gyser af skam og skændsel?

man græder som mig...for det er sådan et barn jeg har haft i ferien...og i dag faldt dummebøden så...øv.

vil du vide mere , så læs mit sidste indlæg i den med forbasket ferie!

Anmeld

12. september 2011

angelinasmamma

Oppe i Norge der boede tre trolde.Troldefar og troldemor og lille olle-bolleuh sa' troldefar, uh sa' troldemor, men denlille olle-bolle sagde ikke spor.uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, men denlille olle-bolle sagde ikke spor.

Nu vil jeg rejse til Danmark og trolde, sådan sa' en dagden lille rare olle-bolle. uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle grinte højt, men sagde ikke spor.uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle grinte højt, men sagde ikke spor.

Og i kan tro han kunne trylle og trolde, meget bedre end sin far og mor ku olle-bolle uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle rejse bort og sagde ikke sporuh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle rejse bort og sagde ikke spor.

Og han fik venner, vor ven olle-bollede kunne alle sammen li' og ha det sjovt og fjolleUh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle havde det sjovt og sagde ikke spor.Uh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle havde det sjovt og sagde ikke spor.

han lavede skæg og han elskede at snolde sådan er den lille trold der hedder olle-bolleUh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle kyssede dem så sagde de ikke spor.Uh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle kyssede dem så sagde de ikke spor,

er sådan jeg har lært den. Ved ikke om det er sådan du kender det  

Anmeld

13. september 2011

Joan ( Smallie )

angelinasmamma skriver:

Oppe i Norge der boede tre trolde.Troldefar og troldemor og lille olle-bolleuh sa' troldefar, uh sa' troldemor, men denlille olle-bolle sagde ikke spor.uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, men denlille olle-bolle sagde ikke spor.

Nu vil jeg rejse til Danmark og trolde, sådan sa' en dagden lille rare olle-bolle. uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle grinte højt, men sagde ikke spor.uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle grinte højt, men sagde ikke spor.

Og i kan tro han kunne trylle og trolde, meget bedre end sin far og mor ku olle-bolle uh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle rejse bort og sagde ikke sporuh sa' troldefar, uh sa' troldemor, Olle-bolle rejse bort og sagde ikke spor.

Og han fik venner, vor ven olle-bollede kunne alle sammen li' og ha det sjovt og fjolleUh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle havde det sjovt og sagde ikke spor.Uh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle havde det sjovt og sagde ikke spor.

han lavede skæg og han elskede at snolde sådan er den lille trold der hedder olle-bolleUh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle kyssede dem så sagde de ikke spor.Uh sa' troldefar, uh sa' trolde morOlle-bolle kyssede dem så sagde de ikke spor,

er sådan jeg har lært den. Ved ikke om det er sådan du kender det  

Du har godt set den debat er fra 09 har du ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.