Dyrkning af æg 1 dag ekstra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Kruse90

Hej piger.
Da de vil gøre dette denne gang med vores æg tænker jeg lidt hvad mod chancerne er ved dette? De må vel tro at det øger chancerne siden man gør det?
Der var nemlig et forsøg igang denne her månede. Og det passede lige med os der var i ICSI kort protokol

Er der nogle af jer der har prøvet det? Og hvor mange celler bliver det så i? Når det på dag 2 skal have 4 celler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Nessie

Har godt nok ikke prøvet det, men de kan vel så bedre holde øje med, om ægget udvikler sig som det skal?

Pøj pøj til jer

Anmeld

10. august 2011

Kruse90

Nessie skriver:

Har godt nok ikke prøvet det, men de kan vel så bedre holde øje med, om ægget udvikler sig som det skal?

Pøj pøj til jer

Det er også det jeg tænker
Men hun lød glad for at overrække os denne nyhed, så det skulle da være noget godt

Er så ked af at Jens Fedder er smuttet til Odense og Helle smutter til Skive pr. 1/9
Men hvad søren der skulle jeg gerne være gravid jo

Anmeld

10. august 2011

Nessie

Kruse90 skriver:

Det er også det jeg tænker
Men hun lød glad for at overrække os denne nyhed, så det skulle da være noget godt

Er så ked af at Jens Fedder er smuttet til Odense og Helle smutter til Skive pr. 1/9
Men hvad søren der skulle jeg gerne være gravid jo

Ha ha  Ja, så kan du jo være ligeglad med hvem der er der

Vores favorit var Finn Hald, overlægen. Han var så rar, og tog sig tid til at tale med mig, da jeg var bekymret over hvad jeg troede var vores sidste forsøg. Men fordi jeg havde en MA, fik vi et forsøg mere, men det var (heldigvis) ikke nødvendigt.
Men generelt synes jeg nu at de alle sammen var meget søde, og gav indtryk af at det var vigtigt for dem at man blev gravid

Anmeld

10. august 2011

Kruse90

Nessie skriver:

Ha ha  Ja, så kan du jo være ligeglad med hvem der er der

Vores favorit var Finn Hald, overlægen. Han var så rar, og tog sig tid til at tale med mig, da jeg var bekymret over hvad jeg troede var vores sidste forsøg. Men fordi jeg havde en MA, fik vi et forsøg mere, men det var (heldigvis) ikke nødvendigt.
Men generelt synes jeg nu at de alle sammen var meget søde, og gav indtryk af at det var vigtigt for dem at man blev gravid

Han er også super rar
Han tager sig nemlig god tid.
Men vi har også den fornemmelse af at det er så hulens vigtigt at man bliver gravid. Hvilket jo er fantastisk Så egner de sig også til sådan en job, som virkelig kræver en masse af en personligt også.

jeg er jo igang med at uddanne mig til lægesekretær og min drøm er enten at være på er fertilitetsklinik (da jeg kan sætte mig meget ind i deres sted, hvilket er vigtigt for mig) eller på en svanger afdeling

Anmeld

10. august 2011

Nessie

Kruse90 skriver:

Han er også super rar
Han tager sig nemlig god tid.
Men vi har også den fornemmelse af at det er så hulens vigtigt at man bliver gravid. Hvilket jo er fantastisk Så egner de sig også til sådan en job, som virkelig kræver en masse af en personligt også.

jeg er jo igang med at uddanne mig til lægesekretær og min drøm er enten at være på er fertilitetsklinik (da jeg kan sætte mig meget ind i deres sted, hvilket er vigtigt for mig) eller på en svanger afdeling

Bare dét, at man kommer ind til nogle søde mennesker der forstår den svære situation man er i, og altid er klar til at svare på spørgsmål, og lytte til ens tanker, og STADIG har overskud til at få en til at føle at det er deres fornemmeste opgave at lige netop DU bliver gravid, er helt fantastisk.

Jeg overvejede også en overgang, at læse til lægesekretær, men det blev (desværre) ikke til mere.
Kan godt forstå at du vil arbejde i de områder, for man får jo helt klart en større forståelse for, hvad folk er igennem

Anmeld

10. august 2011

ønskebørn74

Kruse90 skriver:

Hej piger.
Da de vil gøre dette denne gang med vores æg tænker jeg lidt hvad mod chancerne er ved dette? De må vel tro at det øger chancerne siden man gør det?
Der var nemlig et forsøg igang denne her månede. Og det passede lige med os der var i ICSI kort protokol

Er der nogle af jer der har prøvet det? Og hvor mange celler bliver det så i? Når det på dag 2 skal have 4 celler?

Har ikke prøvet det, men ville lige ønske held og lykke!!!

Og sende dig en kæmpe krammer!!!

Anmeld

10. august 2011

Mi

Her i sidste forsøg blev vores æg dyrket en ekstra dag. De sagde at det var noget der var temmeligt nyt (nu er det jo så snart 3½ år siden). De ville kunne frasortere nogle æg, som så ikke delte sig ordentlig, så kun de bedste blev lagt op.

Altså kunne et æg på den alm dag for oplægning se fint ud, men hvis de ventede en dag mere, ville samme æg være gået i stå. Så på den måde, kunne  de jo undgå at lægge æg tilbage som alligevel ville gå i stå.

Faktisk skete det for os, at en af de æg de ville have valgt til oplægning gik i stå, så det var jo meget heldigt at det ikke kom op.

Til gengæld kunne æggene så ikke fryses, så de resterende æg blev kasseret. Om det stadig er sådan ved jeg ikke.

Jeg ved heller ikke hvor mange celler der så var, eller hvor meget chancerne blev forbedret.

Vi havde prøvet 2 ICSI behandlinger og to behandlinger med fryseæg som var mislykkedes, men det lykkedes altså i dette sidste forsøg hvor vi fik dem dyrket en ekstra dag.

Held og lykke med det.

Anmeld

10. august 2011

modesty

Hvis det er dét der hedder blastocyst dyrkning, så ved jeg at Riget har kørt et forsøg som har givet rigtig gode resultater. Men ved blastocyst dyrker man vist i 5 dage tror jeg...?

Anmeld

11. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger.

Det er vel som blastocyst dyrkning, at det/de æg som ikke dur kan frasorteres, så man får det bedst mulige æg lagt op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.