Så har vi været ved ørelægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. februar 2008

sttina

Og dommen er klar.. Sander skal have dræn i ørene mandag d 10-3.. Har nærmest gået og ventet på at han blev 8 mdr, for før ville ørelægen ikke gøre noget ved ham.. Så efter 2 gange MØB og derimellem væske i ørene, så er der en løsning på vej :D Glæder mig ikke til at skulle lægge ham i narkose men glæder mig til resultatet bagefter.. Har prøvet det 5 gange med Mikkel, og ved bare at der venter en anden dreng bagefter. OG ville så gerne ha det overstået inden han skulle starte i vuggestue.. Og det gør det så nu :D

Sttina glad og lettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2008

ivfmarie

godt at det er noget du ser frem til! Jeg har selv tænkt tanken et par gange her på det sidste - om mine børn mon skal til at "døje" med dræn..?
Freja har stadig et forkert tryk i ørene her en måned efter en omgang MØB, og før det har der også været væske i øret. Nu har Malte jo også lige fået konstateret MØB :(. Jeg er bare "bange" for at drænene giver problemer - men det gør de ikke, eller hva?
Nu svømmer vi jo med begger børn, og især Freja er helt vildt glad for det, og jeg ville jo være ked af at drænene skulle være skyld i at hun ikke må svømme... Hvordan er det med dræn og svømning? Og nu er det jo ikke bare lidt vandplaskeri - hun går VIRKELIG til makronerne, med dyk og spring og hele baduljen.

Marie - der helt vil være fri for dræn, men hvis det hjælper ungerne er det jo en anden sag... ;)

Anmeld

28. februar 2008

Ny mor

sttina skriver:

Og dommen er klar.. Sander skal have dræn i ørene mandag d 10-3.. Har nærmest gået og ventet på at han blev 8 mdr, for før ville ørelægen ikke gøre noget ved ham.. Så efter 2 gange MØB og derimellem væske i ørene, så er der en løsning på vej :D Glæder mig ikke til at skulle lægge ham i narkose men glæder mig til resultatet bagefter.. Har prøvet det 5 gange med Mikkel, og ved bare at der venter en anden dreng bagefter. OG ville så gerne ha det overstået inden han skulle starte i vuggestue.. Og det gør det så nu :D

Sttina glad og lettet

Puhaaa - godt i kan få det gjort nu, trods alt. Julius fætter blev også en anden dreng efter han fik dræn, så det er godt det kan hjælpe dem!!!
kh Birgitte

Anmeld

28. februar 2008

sttina

Hej Marie
Vi har som sagt prøvet det før med Mikkel, men han kom bare alt for sent igang.. var startet i vs og var bare så ked af at være der.. Indtil vi fandt ud af han havde væske i ørene. Han havde faktisk på det tidspunkt ikke haft en eneste omgang MØB, og kun haft det en gange eftet.. Men han vågnede hver 3 kvarter, altid snottet og var laaaaaaaaangt bagefter med sproget.. Og da han vågned op efter narkosen var det faktisk allerede en anden dreng.. Tror der gik max 2 timer før han begyndte at lege med stemmen.. Og blev faktisk også ganske forskrækket over lyde som hele tiden havde været der men som han ikke havde hørt :(
Sander havde sin første MØB da han var 3 mdr gammel, 2 mdr senere stadig væske i ørene, da han var 7 mdr gammel igen MØB og dag godt 8 mdr, igen væske i ørene.. Faktisk så slemt at ørelægen ikke engang behøvede at måle, hun så rigeligt ved bare at kikke derind >(

Han sover kun lure af 3 kvarter af gangen på nær om natten hvor vi har hævet hans seng med 4 bøger!! Han vil tilgengæld ikke sove indenfor om dagen:@ Så håber virkelig de her dræn kan give mig en dreng der tager nogen gode lure så han er frisk og glad, for dagen blir sgu lang når man har en pylder dreng :( Og som så vil begynde at pludre lidt.. Siger stort set ingen lyde, og har ikke gjort det i flere måneder..

Mht svømning så kan man sagtens svømme selvom man får dræn i.. Vi svømmer med begge vores drenge og har investeret i sådanne ørepropper med ørebånd til.. De kan ses her :
http://www.earbandit.dk/
Det fungere optimalt for os.. Så man bliver på ingen måde hold ude af svømmehallen pga det :D

Hvis du har det mindste tvivl om dine har problemer med ørene så ring til en ørelæge.. Heller få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt.. Du behøver ingen henvisning så du finder bare den første og bedste i nærheden af dig .

Mht om de giver problemer, altså drænene så er der noget med at de kan få små ar på trommehinden som kan påvirke hørelsen.. Men er vist ikke nogen man hører om særlig tit.. Og jeg synes virkelig fordele er større end ulemperne :D

Håber ikke du helt er faldet i søvn ovenpå den smøre :D

Anmeld

28. februar 2008

ivfmarie

Tak skal du ha, Sstina.
Jeg tror sgu jeg ringer til en ørelæge en af dagene.

Marie

Anmeld

28. februar 2008

bettina

hej. har lige fundet vejen herind fra den der anden side med net og baby, du ved. ahr altid været med på sidelinjen. Frederikke skal ahve dræn i den 13 marts, glæder mig og tør næsten ikke håbe på bedre nattesøvn , for så bliver jeg bare så skuffet hvis det ikke lykkedes. puha...er træt efterhanden. Frederikke er også meget stille af sig. Har været turen igennem mange gange med den store
bettina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.